Aventurile unui BMW M3 pe timp de iarnă

Un cercetător american din Conneticut a descoperit leacul pentru maşinile cu tracţiune spate.
Probabil aţi văzut la televizor că pe americani i-a pocnit iarna destul de tare anul acesta. Şi ei au fost „luaţi prin surprindere” de ninsorile din luna decembrie, doar că nu s-a grăbit nimeni să spună…”Doar la noi, la americani, e posibil aşa ceva. Aţi văzut la români cum se mişcă autorităţile!”
Adevărul este că iarna pune probleme peste tot unde apare, indiferent de ţară sau de nivelul de civilizaţie. Depinde foarte mult cum alegi să o tratezi. Poţi s-o vezi ca pe un dezastru global şi să-i spui „iadul alb” sau poţi s-o tratezi copilăreşte, ca un eveniment natural, ciclic, bine venit chiar. Eventual poţi să te urci într-un BMW M3 şi să ieşi la vânătoare de furtuni.
Omul nostru din povestea de astăzi locuieşte în Conneticut şi conduce un BMW M3. Spune el că este prima dată când conduce un M pe timp de iarnă şi a fost curios să vadă cum se comportă o maşină cu tracţiune spate şi un cuplu de 550 Nm în condiţii de „vijgălău”. Aşa că a pus mâna pe lopată, şi-a dezgropat maşina din mormanul de zăpadă şi a încălţat-o cu un set de anvelope Nokian Haka R2.
Apoi, după ce a urmărit toate ştirile panicoase de la televizor, a făcut ceea ce nimeni nu a îndrăznit să facă vreodată – să meargă cu o maşină cu tracţiune spate pe timp de iarnă!!! Cu toţii ştim că „aşa ceva nu se face” şi că ne trebuie o ordonanţă de urgenţă pentru a interzice imediat această practică barbară. Dacă te iei după vorbele astea, ajungi să-ţi cumperi Audi.
Din fericire omul nostru nu a fost politically correct şi a mers acolo unde zăpada era mai mare. Tiptil, pâş-pâş, dar constant, a trecut pe lângă TIR-uri răsturnate, pick-up-uri împotmolite şi şoferi de Subaru WRX etra-prudenţi. În timp ce întâlnea condiţii tot mai grele şi vedea din ce în ce mai puţine mai stradă, a început să se îndoiască şi de propria-i judecată. Probabil şi mulţi dintre cei care l-au văzut făcând asta.
A făcut o oră şi 15 minute până la destinaţia sa, o călătorie care în mod normal ar fi durat 20 min. S-a oprit să mănânce un falafel, că mersul ăsta cu BMW-uri iarna îţi face poftă de mâncare.La întoarcere autostrada arăta ca un drum alb, iar stratul de zăpadă creştea cu şase cm pe oră. Plugurile nu mai făceau faţă şi s-a trezit singur, cu un BMW M3 auriu, pe o autostradă care în mod normal era foarte aglomerată. Acum chiar că te apucă panica, îndoiala, începi să vorbeşti cu maşina şi să i te adresezi cu „hai fetiţa”…
Însă omul nostru din bemveu, cu voia lui Dumnezeu, a diferenţialului şi a anvelopelor Nokian, a reuşit să înfrunte balaurul iernii cu stoicism. Şi, trezindu-se singur, ca într-o lume apocaliptică infestată de zombi care nu ies din casă, a ales să facă şi nişte fotografii cu al său M3 auriu. Nu găseşti mereu locaţii pentru aşa ceva fără să-ţi apară un sabotor în cadru.
La fel ca Hansel şi Gretel, s-a întors pe urmele pe care le-a lăsat la plecare, mai încrezător în forţele M3-ului său şi mai sceptic în ceea ce priveşte credibilitatea oamenilor de la meteo. Vă puteţi gândi la această aventură ca la un drum de iniţiere care transformă copii în bărbaţi, frica în curaj, îndoila în încredere, dezinformarea în ceea ce este şi BMW M3 într-o maşină pentru toate anotimpurile.
O maşină care a ieşit din garaj stigmatizată şi s-a întors cu toate prejudecăţile descompuse în nişte simple zvonuri sau dezinformări. Povestea detaliată o găsiţi în linkul de mai jos. PS- dacă aveţi şi voi poze cu ale voastre BMW-uri pe timp de iarnă, puteţi să vă lăudaţi în comentarii…
Sursa – Bimmerpost
