Cine e și ce face acest BMW Seria 1 Coupe?

BMW Seria 1 Coupe

Dacă ai fost recent pe la etapele de VTM din România e posibil să fii remarcat un BMW Seria 1 Coupe cu un eleron imens, cu anvelope uriașe, cu un body-kit impresionant, dar și cu ceva fum în spate. Dacă așa stau lucrurile și încă nu prea ai idee ce e cu mașina asta, îți spunem noi mai departe.

Suntem bucuroși să anunțăm un parteneriat media cu Costi Stratnic și al său BMW Seria 1 Coupe și, până la prezentarea rezultatelor obținute la viitoarele etape de VTM, trebuie să facem o scurtă introducere a mașinii. Nu de alta, dar chiar pare un monstruleț posedat de demoni. De la bun-început, trebuie să facem și precizarea că, din punctul nostru de vedere, oamenii care se implică în motorsportul românesc sunt niște eroi. Nu e deloc ușor să participi în nicio competiție motorizată, indiferent de țară, dar e cu atât mai greu la noi, unde motorportul (fie el Raliu, VTM, Karting, Drift, Drag sau orice altceva) este atât de slab promovat. Costurile de participare la un astfel de „eveniment” sunt, de cele mai multe ori, foarte-foarte mari și tot ele sunt acoperite, deseori, chiar de către piloți. Ceea ce se traduce în sacrificii uriașe, dar și satisfacții pe măsură. Lăsând la o parte discuțiile „de culise”, trebuie să vă spunem câteva date despre acest BMW Seria 1 Coupe.

Costi Stratnic - Cupa Gorjului-Ranca 2015 - 46

Dar, înainte să vorbim despre mașină, ar trebui să spunem și cine este Costi Stratnic. Ei bine, Stratnic a debutat în Campionatul de Viteză în Coastă în anul 2011, an în care a și câștigat titlul la Debutanți, la volanul unui Renault Clio Cup. Mai departe, Costi Stratnic s-a aventurat și în Campionatul Național de Raliuri, de data aceasta cu o Dacia Logan. Ultimul podium obținut de Costi Stratnic în Campionatul Național de Raliuri a fost în 2014, la Raliul Brașovului, unde a obținut locul 3, la grupa H. După aceste rezultate, Costi Stratnic a renunțat la cele două mașini – Renault Clio Cup și Dacia Logan – pentru a-și achiziționa acest BMW Seria 1 Coupe și pentru a participa cu el în Campionatul Național de Viteză în Coastă (VTM). Mașina fost achiziționată din Germania, din garajul celor de la Kuepper Racing și de aici începe povestea interesantă. Patru astfel de modele au fost construite vreodată, toate fiind concepute și modificate pentru cursele de anduranță, iar mașinile au participat în cadrul curselor de 24 de ore de la Barcelona și Nurburgring. Fiind o mașină concepută pentru cursele de anduranță, performanțele sunt aproape extreme. Pentru un diesel!

C415_4780

De cele mai multe, atunci când ne gândim la motorsport, „diesel” este cam ultimul cuvânt care ne vine în minte. Ceea ce însemnă că acest BMW Seria 1 Coupe devine și mai interesant. Cu un motor de 3,0 litri, bi-turbo, sub capotă, mașina dezvoltă aproximativ 380 de cai-putere și 780 Nm! Da, ai citit bine: 780 Nm! Body-kit-ul de curse este și el impresionant, având o lățime de 2,06 metri. Prin comparație cu o mașină nouă, să zicem BMW M4 Coupe care are o lățime de 1,84 metri, acest Seria 1 Coupe este de-a dreptul impresionant. Iar anvelopele, cu o lățime de până la 300 mm pe puntea spate, pare și ele luate de pe un Batmobil. Mai departe, pentru a face față cuplului imens, mașina este echipat cu o transmisie secvențială de proveniență Emco Gears, transmisie folosită și în cursele de NASCAR. Inițial, ambreiajul din carbon provenea de la Tilton Engineering, însă pentru a fi adaptat necesităților curselor de VTM, acesta a fost înlocuit cu un bi-disc ceramic. Nici suspensia nu a fost uitată, astfel că mașina lui Costi Stratnic beneficiază de ingineria celor de la SACHS și de un sistem de suspensie reglabilă pe trei căi. Pe de altă parte, cu o greutate de 1.380 de kilograme, acest BMW Seria 1 Coupe este una dintre cele mai grele mașini din Campionatul de Viteză în Coastă, ceea ce, desigur, poate fi o problemă, mai ales când toți ceilalți concurenți fac tot posibilul pentru a scădea greutatea mașinilor. Însă distribuția maselor pe punți este de 45/55 %, ceea ce asigură un comportament cât se poate de potrivit pentru competiția în care Costi Stratnic participă.

BMW Seria 1 Coupe

Următoarea etapă de VTM la care Costi Stratnic va lua startul este cea de la Teliu, programată pentru ultimul weekend din august (29-30 august). Dacă sunteți curioși să vedeți cum merge și cum arată mașina asta pe viu, noi vă invităm să faceți un drum până la Teliu în acel weekend. S-ar putea să vă placă!

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account