BMW i5: pentru că Tesla Model S are nevoie de un rival serios

BMW i5 va intra în hora electricelor cu Tesla Model S, însă nu sub forma unei limuzine de clasă mare, ci ca un crossover. Cu atât mai bine.
Gama i de la BMW va primi în viitor un al treilea membru, botezat i5. Nu este prima dată când ai auzit astfel de zvonuri – sunt mai bine de trei ani de când i5 a fost adus pentru prima dată în discuție, adică din vremea când se aștepta lansarea oficială a lui i3, prima electrică BMW modernă.
Cifra din denumirea lui i5 a indus oarecum în eroare pe toată lumea – care și-a imaginat o limuzină de clasă mare care să rivalizeze atât în tehnologie cât și în forme cu Tesla Model S, electrica americană care face valuri de ceva vreme deja. Auto Bild a și schițat, la un moment dat, un potențial i5.
Însă cele mai recente zvonuri de la München indică mai degrabă un crossover, prezentat ca alternativă la Tesla Model S. Sursele de la BMW au menționat că designul lui i5 (care va fi prezentat sub forma unui concept car în viitorul apropiat) va fi la fel de spectaculos ca cel al fraților de gamă i3 și i8. Nu, nu va avea uși de tip fluture, trebuie să fim rezonabili aici.
Și nu doar formele vor fi diferite, ci și tehnologia aplicată. BMW i5 ar putea folosi sistemul de propulsie cu hidrogen – pe care l-am văzut recent prezentat prin intermediul unui concept i8. Asta va conferi o automomie apropiată de cea cu care se laudă Tesla, încadrându-se în tiparul „zero emisii” al noii generații de mașini eco.
Cât despre strategia de poziționare pe piață, credem că BMW a ales varianta cu impact de marketing cel mai puternic. Crossoverurile sunt preferatele pieței, într-o continuă creștere. În acest fel, BMW i5 crossover nu va fi un rival pentru Tesla Model S, ci o alternativă care să atragă atât pe cei interesați de Model S, cât și pe cei care sunt tentați de viitorul Tesla Model X.
