BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa E Coupe
Dacă vrei un coupe premium și nu ești încă hotărât, comparativul foto BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa E Coupe te va ajuta să-ți faci o idee despre diferențele de preț în cei doi rivali și despre nivelul performanțelor la care poți să te aștepți de la cele două modele.
Diferența dintre Mercedes-Benz și BMW a fost făcută întotdeauna de felul fiecărui brand de a-și construi mașinile. Mercedes-Benz a pus accentul întotdeauna pe fiabilitate, confort și rafinament, lăsând oarecum în plan secund sportivitatea sau plăcerea de a conduce. Prin contrast, BMW a ales să construiască mașini pentru șofer, mai dinamice, mai atractive pentru pasionați și mai rapide. Diferențele acestea sunt valabile și acum, însă fiecare dintre cei doi producători a învățat de la celălalt, iar Seria 4 Coupe și Clasa E Coupe sunt două dintre cele mai bune exemple. BMW Seria 4 Coupe a rămas un coupe atletic, orientat spre dinamică și sportivitate, însă dacă-l echipezi cum trebuie știe să fie și confortabil, și rafinat și să te ducă oriunde într-un stil cât se poate de relaxat. De cealaltă parte, Clasa E Coupe reușește să împace foarte bine tradițiile Mercedes cu nevoia modernă de viteză. O direcție precisă și rapidă, cu un șasiu ușor și bine echilibrat, dar și cu un nivel de aderență exemplar, E Coupe îi poate pune probleme lui Seria 4 Coupe, chiar dacă potențialul client caută sportivitate.
Cu toate acestea, comparativul foto BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa E Coupe scoate la iveală câteva diferențe de percepție și de abordare. Primul lucru pe care îl observi e diferența de preț dintre cele două modele. Indiferent de versiunea aleasă, de motorizare sau de transmisie, Mercedes-Benz Clasa E Coupe e mai scump decât BMW Seria 4 Coupe, iar diferențele nu sunt deloc mici. Imediat după preț, îți sare în ochi diferența între timpii declarați pentru sprintul 0-100 km/h, acolo unde Seria 4 Coupe iese mereu învingător. Să începem deci cu prima motorizare.
Comparativul foto BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa E Coupe începe cu motorizările pe benzină, iar prima dintre ele constă în motorizările de bază. Seria 4 Coupe 420i are 184 CP la 5.000 rpm și 270 Nm la numai 1.250 rpm. Prin comparație, Mercedes-Benz E 200 Coupe are același număr al cailor putere și exact aceeași valoare a cuplului motor, însă în cazul lui E Coupe momentul maxim este disponibil și mai devreme, de la 1.200 rpm. Acest lucru însă nu contează foarte mult, pentru că 420i este mai rapid cu aproape o secundă în cazul sprintului 0-100 km/h. În acest caz, ambele modele sunt echipate cu transmisii manuale cu șase rapoarte, iar valoarea consumului mediu declarat este identică, de 6,1 l/100 km. Totuși, dacă puterea, cuplul și consumul au aceleași valori pentru 420i și E 200 Coupe, nu același lucru îl putem spune și despre preț. Cu un prag de pornire situat la 38.006 euro (TVA inclus), BMW Seria 4 Coupe 420i este cu peste 7.000 de euro mai ieftin decât Mercedes-Benz E 200 Coupe. Acesta are un preț de pornire de la 45.111 euro (TVA inclus).
Următoarea motorizare în comparativul foto BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa E Coupe este tot de 2,0 litri pe benzină, însă în versiunile mai puternice. În acest caz, BMW Seria 4 Coupe 428i are 245 CP la 5.000 rpm și 350 Nm la 1.250 rpm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde și promite un consum mixt de 6,3 l/100 km. Mercedes-Benz E 250 Coupe are doar 211 CP la 5.500 rpm, în timp ce valoarea cuplului este egală cu cea a BMW-ului și anume 350 Nm la 1.200 rpm. Totuși, în acest caz diferențele devin greu de surmontat. Cu un timp 0-100 km/h în 7,1 secunde, E 250 Coupe este cu 1,3 secunde mai lent decât 428i în cazul sprintului. Mai mult, deși BMW-ul este mai puternic și rapid, este și cu 4.000 de euro mai ieftin decât Clasa E. Mai mult, Seria 4 Coupe 428i, în versiunea aleasă pentru comparație, are inclusă în preț și valoarea transmisiei automate Steptronic, cu opt rapoarte, în timp ce Clasa E 250 Coupe vine la pachet cu transmisia 7G-Tronic.
Mai departe, următoarele două motorizări din comparativul foto BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa E Coupe sunt dintre cele mai râvnite. Motoare pe benzină, de 3,0 litri, cu peste 300 CP. Cine nu și-ar dori așa ceva? BMW Seria 4 Coupe 435i are un motor de 2.987 cmc, cu șase cilindri în linie, și pune la bătaie 306 CP la 5.800 rpm și 400 Nm la 1.200 rpm. În cazul de față, E 400 Coupe este mașina mai puternică. Cu un V6 de 3,0 litri, E Coupe dezvoltă 333 CP la 5.250 rpm și un cuplu motor de 480 Nm la 1.600 rpm. Cu toate acestea, tot BMW-ul este mașina mai rapidă până la sută, chiar dacă diferențele sunt aproape inexistente, de numai 0,1 secunde. Problema apare însă din nou în dreptul prețului, E 350 Coupe fiind cu peste 7.000 de euro mai scump decât Seria 4 Coupe 435i. Și, din nou, diferența este prea mare pentru a fi justificată.
În cazul motorizărilor diesel, diferențele rămân în mare partea pe aceleași planuri. Comparativul foto BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa E Coupe continuă cu motorizările diesel de bază și anume 420d și E 220 CDI Coupe. În cazul de față, Seria 4 Coupe vine cu un motor de 2,0 litri, 184 CP și 380 Nm, în timp E 220 CDI Coupe are un motor de 2,2 litri, cu numai 170 CP, dar cu 400 Nm. Ambele modele au transmisii manuale, iar diferența în cazul sprintului 0-100 km/h este de fix o secundă. BMW Seria 4 Coupe 420d accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde, în timp ce E 220 CDI Coupe are nevoie de 8,5 secunde. Mai mult, cu un preț de pornire de 40.982 euro (TVA inclus) BMW Seria 4 Coupe 420d este mai ieftin cu aproximativ 6.500 de euro decât E 220 CDI Coupe.
Mai departe, ajungem la cele mai “puțin populare” motorizări. BMW Seria 4 Coupe 425d are la bază tot un diesel de 2,0 litri, însă acesta a fost împins până la 218 CP și 450 Nm. În același timp, E 250 CDI Coupe are tot motorul de 2,2 litri, dar puterea acestei versiuni este de 204 CP, iar momentul motor de 500 Nm. Și aceste versiuni sunt echipate cu transmisii manuale, însă diferența în cazul sprintului 0-100 km/h a scăzut la 0,7 secunde. Din nou, Mercedes-ul este mai scump decât BMW-ul, de data aceasta diferența fiind de 5.000 de euro.
Am ajuns și la ultima motorizare luată în calcul pentru comparativul foto BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa E Coupe. BMW Seria 4 Coupe 430d are sub capotă un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, ce dezvoltă 258 CP și 560 Nm. Mercedes-Benz E 350 CDI Coupe are un V6 de 3,0 litri și, în timp ce puterea este similară – tot 258 CP – cuplul pentru E 350 CDI Coupe este aproape uriaș, de 620 Nm. Cu toate acestea, tot Seria 4 Coupe este mai rapid. Cu un 0-100 km/h în 5,5 secunde, 435d este cu 0,6 secunde mai rapid decât E 350 CDI Coupe. Iar acest lucru se întâmplă în condițiile în care Mercedes-Benz E 350 CDI Coupe vine echipat cu noua transmisie cu nouă rapoarte: 9G-Tronic. Diferența de preț îi dă câștig de cauză BMW-ului și în acest caz, fiind cu aproape 4.000 de euro mai ieftin decât Mercedes-ul.
După ce am urmărit toate aceste date, alegerea, din punctul meu de vedere, nu este deloc dificilă. BMW Seria 4 Coupe este mașina mai rapidă, indiferent de motorizare și este mașina mai ieftină. Și pentru că diferențele de preț între cele două modele, în cazul unor versiuni similare de motorizare, ajung până la 7.000 de euro, Clasa E Coupe are câteva probleme în a-și justifica prețul. Da, este mai confortabilă și, după toate probabilitățile, vine mai bine echipată în standard, însă aceste câștiguri nu sunt suficiente. Mai ales că nici Seria 4 Coupe nu mai este acel Seria 3 Coupe, rebel, pus pe goană, fără prea mare interes pentru confort. Lucrurile au evoluat și pare că, în cazul acestor două modele, BMW a reușit să iasă în avantaj.