Comparatie foto: Vechiul BMW X3 vs. noul BMW X3
A doua generatie a lui BMW X3 a fost prezentata saptamana trecuta, mai devreme decat era asteptat. BMW a ales un design evolutiv pentru acest SAV premium de clasa medie. Ca in cazul oricarui alt model, parerile sunt impartite: in vreme ce unii clienti BMW au apreciat modificarile estetice, si mai ales caracteristicile tehnologice, altii au o parere mai putin pozitiva.
Prima noastra comparatie a pus laolalta primele trei masini din segment, ca popularitate: Audi Q5, Mercedes-Benz GLK, si desigur BMW X3. Desigur ca fiind vorba de un site legat de BMW, voturile il indica pe X3 ca si castigator, la mare distanta de urmatorul clasat, Audi Q5.
Indepartandu-ne de comparatie obisnuita intre concurentii clasici, am decis sa punem una langa alta cele doua generatii ale lui X3, intr-o incercare de a observa mai bine modificarile si imbunatatirile la nivel estetic.
Primul lucru care iese in evidenta sunt dimensiunile mai mari ale modelului F25. Comparativ cu predecesorul sau, noul X3 este cu 12mm mai inalt, 83mm mai lung, 28mm mai lat, si are o garda la sol mai mare cu 12mm. Ampatamentul este mai mare cu 15mm, avand 2810mm.
Acest lucru aduce BMW X3 2011 mai aproape de prima generatie a lui BMW X5, si determina astfel pozitionarea cu o clasa mai sus, lasandu-i lui BMW 1 segmentul entry-level.
Designul partii fata este cu mult mai agresiv la noul X3, cu prize mai mari de aer si bara frontala impunatoare. Partea fata este mai arhitecturala, are mai multe linii care o strabat si care creeaza o multitudine de forme concave si convexe. Si „rinichii” sunt mai lati si mai inalti decat la modelul anterior, iar acest fapt permite alinierea noului X3 la designul celorlalte modele BMW lansate recent.
BMW X3 2011 va avea oglinzi laterale mai mari, foarte probabil datorita reglementarilor de securitate si cresterii dimensiunilor masinii.
Designul capotei este derivat din cel al modelelor X1 si chiar Seria 5, cu o forma foarte agresiva in forma de V, mult mai reliefata in metal, si care ii confera aspectul agresiv pe care unii il asteptau.
In vreme ce modificarile in partea din fata a masinii nu sunt usor observabile de la distanta, elementele noi de design ale partii spate il fac pe BMW X3 F25 mult mai diferit. De la stopurile LED redesenate si plafonul inclinat, pana la bara spate si portbagaj, BMW X3 2011 a devenit mai atractiv din punct de vedere estetic fata de predecesorul sau.
La interior, dupa parerea noastra, designul a urcat o treapta mai sus in ce priveste calitatea si estetica. Cele mai recente elemente de design dezvoltate de BMW si-au gasit loc si in noul X3, inclusiv plansa de bord orientata catre sofer, materialele de mai buna calitate pe bord, ecran LCD de 8.8 inci si noi cadrane de bord.
Un concurs cu voturi intre cele doua modele ar da cu siguranta castig de cauza noului X3, asadar schimbam abordarea si punem urmatoarea intrebare: a dat BMW tot ce avea mai bun cu acest nou model, sau asteptarile au fost mai mari decat ce a fost oferit? Cu alte cuvinte, se putea si mai bine?
[poll id=11]