MANHART MHX6 700 dezvoltă 730 CP și este limitat la doar 10 exemplare

Puterea te poate corupe să poftești la și mai multă putere! Iar asta este clar despre BMW X6 M Competition, care te obișnuiește cu o poftă constantă pentru și mai multă forță brută. Iar tuneri cu reputație internațională precum MANHART Performance știu să scarpine în talpă clienții care nu se satură cu porții temperate de adrenalină.
Și nu e ca și cum BMW X6 M Competition o fi vreo creatură timidă. Are un V8 colosal, de 4,4 litri, care dezvoltă 625 CP și 750 Nm cu ajutorul tehnologiei BMW M TwinPower Turbo. Cu asemenea resurse, modelul Sports Activity Coupe (SAC) țâșnește de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde, deși cântărește 2.295 de kilograme (la gol). Iar cu pachetul Driver, viteza sa maximă se plafonează abia la 290 km/h.
Însă propulsorul V8 bavarez este notoriu pentru cât de ușor se lasă convins să tuneri să descătușeze resurse și mai copleșitoare. Astfel, MANHART Performance propune pentru posesorii lui BMW X6 M Competition două variante de creștre a puterii până la 730 de cai și cuplul motor până la 900 Nm. Clienții pot alege ca dopajul să fie făcut cu un powerbox MANHART MHtronik, adică o unitate de control auxiliară, sau prin reprogramarea unității de control electronic al motorului. Noul suflu al motorului este susținut și de montarea unui set de downpipes MANHART (adică țevile de la ieșirile turbinelor), în stilul celor de curse.
Astfel este adus la viață modelul numit MANHART MHX6 700, care își face simțită prezența și cu mulțumită sistemului de evacuare MANHART. Acesta este fabricat din oțel inoxidabil și are funcție de control a valvelor. Iar cele patru guri ale eșapamentului MANHART cu diametru de 100 mm pot avea ornamente făcute din carbon sau din ceramică. MANHART mai subliniază că elementele evacuării nu au aprobare TÜV.
Pentru un control mai bun al plusului de putere MANHART menționează că poate oferi și opțiuni pentru îmbunătățirea sistemului de frânare. Însă nu oferă și detalii despre modificări, ci doar că sunt disponibile la cerere. Cert este că și BMW X6 M Competition beneficiază în echiparea standard de frâne performante. Mai exact, sistemul de frânare M are la toate cele patru roți discuri ventilate, făcute din materiale compozite. La puntea din față au diametru de 395 mm și etriere cu 6 pistonașe, iar la puntea posterioară discurile măsoară 380 mm.
Pentru o amplificare a comportamentului dinamic, MANHART MHX6 700 poate avea suspensii cu reglaj făcut de tunerul german, sau și arcuri H&R care coboară garda la sol cu 30 mm.
Personalitatea sportivă este evidențiată și de setul de jante MANHART Classic Line. Acestea au spițe în formă de Y și sunt vopsite într-o nuanță de negru satinat cu accente aurii. Impresionează și prin dimensiunile lor de 11×23 inch și pot și echipate cu anvelope de 315/25 ZR23.
La nivelul caroseriei se remarcă și abțibildurile cu linii aurii, dar mai ales multitudinea de elemente fabricate din carbon forjat. Aspectul este deosebit, fiindcă fibra pare făcută din așchii de carbon suprapuse într-un mod tridimensional. Rezultatul este un look care aduce aminte de marmura sau granitul cu suprafață polișată. MANHART a fabricat din carbonul forjat componente precum extensiile pentru spoilerul frontal și pragurile laterale, conturul grilei frontale, carcasele oglinzilor retrovizoare, eleronul de pe marginea portbagajului, spoilerul din spate și difuzorul acestuia.
De asemenea, carbonul forjat a fost ales și pentru producerea inserțiilor de la interior, cum sunt cele de pe planșa de bord, consola centrală, volan și clapetele pentru schimbarea vitezelor, care sunt amplasate în spatele volanului.
Sursa pozelor și informațiilor: manhart-performance.de
