Șeful BMW Group Design spune că urmează mai multe schimbări ale grilelor frontale

Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design, a declarat într-un interviu acordat site-ului BMWBlog.com că sunt în plan mai multe schimbări pentru aspectul grilelor frontale.
Scopul este de a diferenția modelele din gama BMW și printr-un design diversificat al grilelor frontale. Iar cel mai nou exemplu este conceptul BMW i Vision Dee, care prefigurează designul și tehnologiile modelelor pur electrice din generația viitoare, denumită NEUE KLASSE.
Grila dispusă pe orizontală este promovată de noile concepte BMW i Vision
BMW i Vision Dee, preia grila digitală care și-a făcut debutul cu BMW i Vision Circulat, show car-ul din 2021. Această grilă se distinge având cele două contururi tipice BMW dispuse pe orizontală. Iar aceste două contururi se continuă până spre extremitățile părții frontale, incluzând și luminile duble care iau locul farurilor tradiționale cu lămpi sau proiectoare duble.
Extinderea pe orizontală atât de mult amintește de grila superbului roadster BMW 507 din 1956 sau de urmașul lui din 1999, nostalgicul BMW Z8.
Am fost invitați să vedem în persoană conceptul BMW i Vision Dee, cu o lună înainte de debutul său public la CES (Consumer Electronics Show), în 5-8 ianuarie 2023. În clipul video de mai jos puteți vedea impresiile noastre despre prototipul care prefigurează un model din generația NEUE KLASSE.
Oamenii vorbesc despre designul îndrăzneț, dar tot cumpără modelele BMW, spune șeful departamentului de design
BMWBlog.com l-a întrebat pe Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design, dacă ar face lucrurile diferit în ceea ce privește grilele frontale. Întrebarea se referă, bineînțeles, la controversele și părerile împărțite pe care le-au stârnit noile grile frontale mari, cu decupaje extravagante. Răspunsul oficialului BMW a fost clar și subliniază o decizie asumată: „Știam că oamenii vor discuta, pentru că, desigur, știm când facem o schimbare. De asemenea, știm că a face oamenii să vorbească nu este neapărat ceva rău. Rău ar fi dacă oamenii ar vorbi dar nu ar cumpăra. Dar ei vorbesc și cumpără, iar atunci ești în continuare de partea cea bună.”
Varietatea grilelor frontale din gama actuală BMW
Deja vedem că există o varietate stilistică în ceea ce privește interpretarea grilei frontale BMW.
Modelele BMW M3 și M4 au grile cu decupaj amplu pe verticală. BMW iX are grilă cu design dispus pe verticală, dar suprafața ei este un panou care ascunde multă tehnologie. Practic grila este un panou de protecție pentru senzorii sistemelor care asistă condusul și siguranța. De asemenea, include funcție de încălzire, care nu permite înghețarea sau depunerea zăpezii. Nu lipsește un sistem de spălare pentru camera video integrată în grila frontală. Iar panoul grilei are o suprafață cu peliculă care se „vindecă” singură în caz de zgâriere. Tot ce-i trebuie este timp petrecut la căldura soarelui, sau poate fi folosit un feon pentru „închiderea” zgârieturilor.
În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu SUV-ul electric BMW iX M60.
În cazul modelelor BMW X7 și BMW Seria 7 vedem grile frontale impozante prin dimensiunile lor. Și există opțional funcție de iluminare a grilelor pentru modele precum BMW X7, X6, X5, Seria 8, Seria 5 și Seria 3. Iar noul BMW Seria 7, versiunea electrică BMW i7 și SUV-ul BMW XM au un contur iluminat care evidențiază grila frontală.
Vedem, totodată, grile cu decupaj extins pe orizontală, ca în cazul roadster-ului BMW Z4 sau noului BMW Seria 2 Coupe. Și, nu în cele din urmă, seria limitată BMW 3.0 CSL creată pentru aniversarea a 50 de ani de la înființarea BMW Motorsport GmbH, are o grilă frontală cu decupaj unic în gama BMW.
În clipul video de mai jos puteți vedea impresiile noastre de la prima întâlnire cu noul BMW Seria 7.
