Ultimul BMW i8 a părăsit linia de producție în culoare Portimao Blue

După o producție de 20.500 de exemplare de la lansarea din 2014, BMW i8 a devenit cel mai bine vândut automobil sport cu propulsie electrificată. Însă în data de 11 iunie 2020 ultimul BMW i8 a părăsit linia de asamblare a uzinei BMW din Leipzig. Acesta este un BMW i8 Roadster vopsit în culoarea Portimao Blue.

Finalul producției pentru BMW i8 Coupé și Roadster fusese planificat pentru luna aprilie a acestui an. Dar pandemia de COVID-19 a schimbat planurile tuturor. Chiar și așa, echipa de producție specializată de la uzina BMW din Leipzig și-a demonstrat felxibilitatea și, în săptămânile recente, au construit 18 exemplare i8 împreună cu BMW i8 Club, transformând în realitate doleanțele de personalizare ale fiecărui client. Totul a fost personalizat ținându-se un dialog direct cu clienții.

La momentul încheierii producției, managerul unzinei, Hans-Peter Kemser, a declarat în fața a 200 de angajați că „BMW i8 este un vehicul unic care a fost manufacturat de angajați unici”, subliniind importanța specializării echipei de la Leipzig în construirea unei arhitecturi tehnice și a unor componente care au impus modelul i8 drept un vector de avangardă tehnologică pentru industrie și pentru BMW.

BMW i8 Coupé și Roadster se disting prin celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi șasiul din aluminiu. Experiența câștigată și cu ajutorul lui i8 în producerea elementelor și structurilor din plastic ranforsat cu fibră de carbon a fost apoi folosită și în cazul modelelor BMW Seria 7, BMW Seria 8 sau a modelelor de performanță M3 și M4.

Folosirea materialelor reciclabile a jucat un rol foarte important în producerea lui i8. Materialul plastic este în mare parte reciclabil, producerea materialelor textile din interior folosește un granulat de poliester, care provine, printre altele, de la PET-uri reciclate, iar cea mai mare parte a aluminiului utilizat la BMW i8 este obţinută prin reciclare sau produsă folosind energie regenerative. În plus, electricitatea consumată în procesul de producție pentru i8 a provenit de la 4 turbine de vânt (eoliene) de pe domeniul uzinei BMW din Leipzig.

i8 a fost de asemenea primul automobil de serie echipat cu faruri cu tehnologie laser. Iar propulsia sa plug-in hybrid include un motor pe benzină de 1,5 litri, cu 3 cilindri, care animează roțile punții din spate, și un motor electric care trimite puterea către roțile din față. De cinci ori la rând, între 2015 şi 2019, sistemul său de propulsie plug-in hybrid a câştigat cel puţin un titlu al renumitei competiţii „Engine of the Year Award”. De altfel, standardul tehnologic inovator i-a fost răsplătit lui i8 cu numeroase premii internaționale, inclusiv World Green Car în cadrul World Car Awards.

Încă de la momentul dezvăluii la ediția din 2013 a salonului auto din Frankfurt, a fost evident că BMW i8 Coupé are tot ce îi trebuie pentru a deveni un viitor clasic, atât prin design, cât și prin curajul de a proba și dovedi noi orizonturi tehnologice pentru automobilele sport. În 2017 i s-a alăturat versiunea Roadster, ceea ce a dat un nou impuls popularității lui i8.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account