Gerovital
Gerovital
Gerovital

BMW M are nevoie de propulsii electrificate pentru a ține pasul cu Porsche și Mercedes-AMG

Adoptarea motorizărilor electrificate de către modelele de performanță BMW M este doar o chestiune de timp. Și asta pentru că rivalii Porsche și Mercedes-AMG grăbesc implementarea acestor tehnologii, obținând deja rezultate care nu prea lasă loc de dubii.

Electrificarea este cu atât mai necesară pentru motorizările cu ardere internă care au cilindree mare. În deosebi pentru motoarele V8 este din ce în ce mai greu să țină pasul cu normele stringente în materie de emisii poluante. De aceea, nu ar trebui să ne mire dacă ele vor fi înlocuite treptat cu motoare cu 6 sau chiar 4 cilindri care lucrează în tandem cu unul sau mai multe motoare electrice. Nu se va întâmpla peste noapte lucrul acesta. Dar evoluția propulsiilor merge în această direcție.

Bineînțeles, adăugarea unui starter alternator sau a unui sistem plug-in hybrid cu motor electric se simte la cântar. Dar inerția kilogramelor în plus este deja combătută de suspensii inteligente, cu amortizoare adaptive și bare anti-ruliu active, sisteme de frânare cu discuri de ceramică și carbon și sisteme de direcție care virează și roțile din spate.

Știu, o să spuneți că asta nu înseamnă sportivitate pură. Și aveți dreptate! Forța brută dezlănțuită cu ajutorul motoarelor electrice nu înseamnă agilitate, ci doar demaraje care înmoaie genunchii. Dar cifrele legate de timpii de accelerație rămân un argument de marketing pe care constructorii auto mizează fără rețineri. Practic, toți marii jucători din segmentul modelelor premium sportive se întrec în a oferi sprinturi halucinante. SUV-urile de talie mare BMW X5 M, Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+, Audi RS Q8 și Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe demarează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde. Iar masivele coupe-uri cu 4 uși execută accelerația 0-100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde. Este cazul lui BMW M8 Competition Gran Coupe și Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, care au nevoie de 3,2 secunde, folosind motoare V8 fără electrificare. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid necesită 3,4 secunde, având o propulsie hibridă. Iar lui Audi RS 7 Sportback îi trebuie 3,6 secunde, având un V8 cu sistem mild hybrid. CLICK AICI pentru a citi comparația dintre cele 4 modele ultra-performante.

Până aici pare o luptă cât de cât egală între V8-urile clasice și cele ajutate de sisteme de electrificare. De aceea este foarte admirabilă abilitatea inginerilor BMW de a face V8-uri ultra-performante evitând să adauge kilograme în plus prin implementarea unor sisteme de dopaj electric. Totuși, ecartul va crește simțitor în favoarea propulsiilor electrificate, pe măsură ce constructorii se întrec în a scădea sub pragul de 3 secunde timpii de accelerație 0-100 km/h.

Un semnal important în acest sens este de așteptat să dea versiunea plug-in hybrid ale coupe-ului Mercedes-AMG GT cu 4 uși. De curând a fost spionat în timpul testelor de iarnă prototipul despre care se crede că va purta numărul 73. Puteți vedea prototipul în pozele publicate de carscoops.com. Presupusul Mercedes-AMG GT 73 4MATIC+ ar urma să utilizeze propulsia cu care se lăuda conceptul Mercedes-AMG GT prezentat în 2017. Acesta avea o propulsie plug-in hybrid care promitea să dezvolte până la 600 kW. Adică aproximativ 805 CP! Cu asemenea resurse, conceptul era creditat cu un demaraj 0-100 km/h de sub 3 secunde. Propulsia era compusă din binecunoscutul V8 biturbo de 4 litri, căruia i s-au alăturat un motor electric și un pachet de baterii care asigură și autonomie pur electrică. Având în vedere că V8-ul de 4 litri al actualului Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ dezvoltă de unul singur 639 CP, este ușor de imaginat că un plus de măcar 100 CP poate fi adus cu ușurință de un motor electric compact. Rămâne de văzut dacă modelul de serie va egala promisiunea conceptului Mercedes-AMG GT.

Există și o alternativă de electrificare mai puțin complicată. Avem exemplul noului Mercedes-AMG GLE S 4MATIC+. Acest integrează un starter alternator care aduce 22 CP și 250 Nm în ajutorul V8-ului de 4 litri. Per total, sistemul livrează 612 CP.

BMW începe să recurgă la soluții similare. Avem exemplul noului BMW M340d Touring, care suplimentează propulsorul diesel de 3 litri cu un starter-generator de 11 CP și 120 Nm. Totodată, opțiunea plug-in hybrid nu este deloc străină de BMW. Din contră, BMW i8 a devenit cel mai bine vândut model sport hibrid. Acesta a debutat în 2014, iar în versiunea sa actualizată dispune de un motor electric de 143 CP și 250 Nm, care completează resursele de 231 CP și 320 Nm ale motorului pe benzină de 1,5 litri cu 3 cilindri. Puterea totală a sistemului de propulsie plug-in hybrid este de 374 CP.

Experiența acumulată de BMW cu modele precum cele menționate mai sus deschide noi oportunități de evoluție. Aceste artificii electrice sunt binevenite și pentru că vor permite prelungirea carierei pentru rafinatul V8 regăsit la BMW M5, BMW X5 M, BMW X6 M și toate versiunile BMW M8. Cu alte cuvinte, tocmai electrificarea poate fi salvarea temporară a propulsoarelor cu ardere internă.

Până la urmă, electrificare va fi adoptată inclusiv de Porsche 911. CEO-ul Porsche a declarat pentru Top Gear că 911 va avea și o variantă hibridă, care va fi și cea mai performantă versiune a acestui model iconic. S-a ales configurația hibridă în locul celei plug-in hybrid, tocmai pentru a se evita surplusul de greutate al unui pachet mare de baterii. Acesta ar fi un exemplu de urmat pentru BMW.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account