Profitul BMW Group a crescut semnificativ, iar vânzările de modele electrificate s-au dublat

BMW Group a continuat să-şi demonstreze nivelul ridicat de rentabilitate în perioada iulie-septembrie 2021, cu venituri, profit brut şi profit net, toate la niveluri-record pentru un al treilea trimestru. Performanţa puternică a companiei în această perioadă a fost determinată în special de factorii favorabil de mix de produse şi de efectele pozitive ale preţurilor pentru automobilele noi, precum şi de preţurile de vânzare stabile ale automobilelor second-hand.

 

De asemenea, BMW Group a publicat noi date-record pentru livrările către clienţi, venituri şi profit brut pentru perioada de nouă luni şi, în lumina acestei performanţe puternice, şi-a confirmat perspectivele pentru întregul an în cadrul conferinţei de presă trimestriale. Perspectivele pentru anul curent au fost ridicate într-un anunţ ad-hoc la 30 septembrie, demonstrând în mod clar rentabilitatea semnificativă a BMW Group.

În acelaşi timp, compania continuă fără încetare procesul de a deveni un producător de automobile premium neutru din punct de vedere climatic. „BMW Group arată cum rentabilitatea şi transformarea merg mână în mână. Vedem schimbarea tehnologică ca pe o oportunitate excelentă de a ne consolida modelul de afaceri pe o bază durabilă. Având accent pe mobilitatea neutră din punct de vedere climatic, impulsionăm constant compania să fie pregătită pentru viitor”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, miercuri la München.

Accentul constant al BMW Group asupra dezvoltării durabile, care duce în cele din urmă la o economie circulară, a fost subliniat prin dezvăluirea conceptului auto BMW i Vision Circular în cadrul IAA de la München, în septembrie. Acest prim vision vehicle complet reciclat şi reciclabil, creat de BMW Group, oferă o perspectivă asupra mobilităţii premium durabile în anul 2040.

„Când vine vorba de protejarea climei, întrebarea relevantă este: cât de mare este amprenta de carbon a unui automobil pe întregul său ciclu de viaţă, inclusiv impactul materiilor prime, al producţiei industriale, al utilizării active a automobilului şi al reciclării? Aceasta este moneda care contează în cele din urmă şi cea prin care va fi măsurată performanţa noastră”, a subliniat Zipse. „De aceea, preocuparea noastră în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă depăşeşte cu mult dezvoltarea sistemelor de propulsie electrice. Ne propunem să folosim principiile economiei circulare pentru a obţine un maxim de protecţie a climei – începând cu selecţia durabilă a materiilor prime individuale pentru producţie şi luând în considerare ciclul de viaţă al automobilelor noastre per ansamblu.”

Mobilitatea electrică se extinde într-un ritm mai rapid – s-au atins rate ridicate de creştere

BMW Group îşi extinde rapid şi sistematic gama de modele electrificate. Cu cererea de automobile electrificate în creştere, a vândut 231.575 de automobile complet electrice şi plug-in hybrid în primele nouă luni ale anului 2021, de două ori mai multe decât cu un an înainte (2020: 116.400 de unităţi; +98,9%). Vânzările de automobile complet electrice au crescut foarte dinamic, având un plus de 121,4%, până la 59.688 de unităţi (2020: 26.957 de unităţi).

Pe parcursul celui de-al treilea trimestru, BMW Group a primit aprecieri deosebite din partea specialiştilor auto internaţionali şi a jurnaliştilor deopotrivă pentru noile sale automobile BMW iX şi BMW i4 complet electrice. Cota de comenzi la nivel mondial este mare pentru ambele modele, livrările către clienţi urmând să înceapă din această lună. „Cu BMW i4 şi BMW iX, ducem mobilitatea electrică la un nou nivel. BMW iX este avanpostul inovaţiei care oferă viitoarelor modele BMW noi capacităţi care includ tehnologia 5G, cea mai recentă generaţie de software şi cel mai avansat sistem de propulsie electric pe care BMW Group l-a dezvoltat vreodată. BMW i4 vine direct din inima mărcii BMW şi oferă clienţilor o dimensiune cu totul nouă a plăcerii de a conduce. Declaraţia pe care o facem nu ar putea fi mai clară: dacă un automobil poartă emblema BMW, atunci este un BMW autentic – indiferent de varianta de propulsie”, a spus Zipse.

Strategia de mobilitate electrică a BMW Group se îndreaptă clar către faza de accelerare abruptă. Încă din 2023, compania va avea 25 de modele electrificate pe şosele – 13 dintre ele complet electrice. În perioada până în 2025, BMW Group urmează să îşi crească vânzările de automobile complet electrice cu o medie de peste 50% anual, livrând clienţilor aproximativ două milioane de automobile complet electrice până la jumătatea deceniului.

Creşterea veniturilor şi a profitului brut

BMW Group a înregistrat o evoluţie semnificativă a volumului vânzărilor în primele nouă luni ale anului curent, livrările crescând cu 18%, până la 1.932.224 de unităţi (2020: 1.638.167). În al treilea trimestru, volumele reduse de producţie ale BMW Group din cauza situaţiei de aprovizionare au afectat performanţa de livrări. În perioada iulie-septembrie au fost livrate clienţilor un total de 593.177 de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce (2020: 675.592; -12,2%).

Continuarea efectelor pozitive privind preţurile pentru automobilele noi şi second-hand, precum şi un mix favorabil de produse au compensat semnificativ volumul mai scăzut al vânzărilor, conducând veniturile din trimestrul al treilea la 27,471 miliarde de euro (2020: 26,283 miliarde €; +4,5%; ajustat pentru factorii valutari: +3,5%). Creşterea veniturilor pentru perioada de nouă luni a fost şi mai pronunţată, urcând semnificativ la 82,831 miliarde de euro (2020: 69,508 miliare €; +19,2%; ajustat pentru factorii valutari: +20,5%).

Performanţa preţurilor de vânzare pentru automobilele noi şi second-hand se datorează în primul rând gamei de produse atractive a BMW Group, cererii puternice a clienţilor şi disponibilităţii în general mai scăzute a automobilelor din cauza penuriei de semiconductori.

„În cursul exerciţiului financiar curent până în prezent, afacerile au beneficiat în mod substanţial de pe urma situaţiei favorabile stabile a pieţei şi a cererii continue”, a declarat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru finanţe. „Cel mai recent set de date raportate subliniază puterea operaţională a BMW Group şi demonstrează angajamentul remarcabil al forţei noastre de muncă.” Privind viitoarele schimbări în modelul de afaceri al BMW Group, el a adăugat: „Abilitatea noastră de a genera profit este condiţia prealabilă pentru transformarea modelului nostru de afaceri. Politica noastră declarată este de a finanţa investiţiile necesare din operaţiunile în curs. Cu o combinaţie de planificare prudentă, management bun şi un accent deosebit pe eficienţă şi rentabilitate, suntem poziţionaţi excelent pentru a face acest lucru”.

 

Investiţiile orientate spre viitor rămân la un nivel ridicat

Activităţile de cercetare şi dezvoltare din perioada de raportare s-au concentrat pe noi modele, pe electrificarea şi digitalizarea parcului de automobile şi pe dezvoltarea condusului autonom, cu alte cuvinte pe aspecte-cheie în ceea ce priveşte impulsionarea procesului de transformare şi consolidarea viabilităţii viitoare a companiei. Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare recunoscute în contul de profit şi pierdere s-au ridicat la 1,6 miliarde de euro în trimestrul al treilea, cu 13,8% mai mult faţă de anul precedent, ducând totalul pentru perioada de nouă luni la 4,337 de miliarde de euro (2020: 4,140 miliarde €; +4,8%). Totalul cheltuielilor pentru cercetare şi dezvoltare s-a ridicat la 4,369 miliarde de euro, puţin sub nivelul anul anterior (2020: 4,397 miliarde €; -0,6%).

Datorită creşterii veniturilor, procentul alocat pentru cercetare şi dezvoltare pentru perioada de nouă luni a scăzut uşor de la 6,3% la 5,3% (în trimestrul al treilea: 6,5%; 2020: 5,9%).

Profitul companiei anterior exerciţiului financiar (EBIT) a crescut la 10,913 miliarde de euro (2020: 2,633 miliarde €) pentru perioada de nouă luni şi la 2,883 miliarde de euro (2020: 1,924 miliarde €) pentru al treilea trimestru. Pe lângă preţurile îmbunătăţite pentru automobilele noi şi second-hand, aşa cum este descris mai sus, EBIT a beneficiat şi de nivelul scăzut neschimbat al rezervelor necesare pentru a fi recunoscute pentru riscurile de credit. Returnarea parţială a provizionului pentru procedurile antitrust ale UE, înregistrată în trimestrul al doilea, a avut de asemenea un impact pozitiv asupra câştigurilor după primele nouă luni.

Rezultatul financiar pentru perioada de nouă luni a fost o sumă netă pozitivă de 2,240 miliarde de euro (2020: 329 milioane €; în T3: 534 milioane €; 2020: 540 milioane €). Rezultatul investiţiilor a beneficiat în special de cota companiei din profitul raportat de joint-venture-ul chinez BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang, care a crescut la 1,475 miliarde de euro pentru perioada de nouă luni (2020: 959 milioane €; +53,8%).

Alte rezultate financiare au crescut la o sumă netă pozitivă de 940 milioane de euro (2020: negativ 282 milioane €; în T3: pozitiv 173 milioane €; 2020: pozitiv 200 milioane €), în care îmbunătăţirea a fost atribuită în principal dezvoltării favorabile continuu a valorii juste a acoperirii ratei dobânzii ca urmare a creşterii curbelor de randament în SUA. Reevaluarea investiţiilor deţinute de fondul BMW i Ventures, precum şi investiţia în SGL Carbon au avut un impact pozitiv.

 

Profitul brut (EBT) al companiei s-a ridicat la 13,153 miliarde de euro (2020: 2,962 miliarde €; în T3: 3,417 miliarde €; 2020: 2,464 miliarde €).

Rentabilitatea brută a vânzărilor (marja EBT) a fost de 15,9% pentru perioada de nouă luni (2020: 4,3%) şi de 12,4% pentru trimestrul al treilea (2020: 9,4%).

Datele de livrări la nouă luni au crescut semnificativ faţă de anul precedent

În al treilea trimestru al anului 2021, vânzările segmentului auto au fost afectate de problemele legate de aprovizionarea cu semiconductori. Livrările către clienţii din Europa şi Asia au scăzut, în timp ce vânzările în regiunea America au crescut de la an la an. Pe parcursul perioadei de nouă luni, totuşi, s-a înregistrat o creştere a vânzărilor pentru toate regiunile majore din lume, inclusiv o performanţă excelentă pe pieţele europene, unde livrările de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce au crescut cu 11,9%, până la 725.721 de unităţi (2020: 648.494).

Disponibilitatea limitată a semiconductorilor a făcut ca livrările în trimestrul al treilea în Asia să scadă la 254.739 de unităţi (2020: 288.907; -11,8%). Cu toate acestea, datele contrastează puternic cu performanţa companiei în perioada de nouă luni, în care au fost livrate clienţilor 835.090 de unităţi (2020: 705.789; +18,3%).

Datele de vânzări din al treilea trimestru pentru China au scăzut la 203.008 unităţi (2020: 230.920; -12,1%). Valorile au crescut mult pentru perioada de nouă luni, cu 670.964 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate clienţilor de la începutul anului 2021, cu 19,7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului precedent (2020: 560.367).

În general, BMW Group a continuat să-şi consolideze poziţia competitivă în toate regiunile-cheie. Reflectând această tendinţă pozitivă, creşterea volumului vânzărilor la nivel de marcă a variat, de asemenea, între „solid” şi „semnificativ” pentru perioada de nouă luni. La nivel mondial, vânzările mărcii BMW au crescut cu 19,3% (2021: 1.703.068 de unităţi; 2020: 1.427.392). Livrările mărcii MINI au totalizat 224.838 de unităţi (2020: 208.124; +8,0%), iar creşterea cu 106,6% a vânzărilor de modele electrificate – în special MINI SE complet electric – a contribuit considerabil la creşterea generală înregistrată. Marca de ultralux Rolls-Royce a livrat clienţilor 4.318 unităţi în perioada ianuarie-septembrie, stabilind un nou record pentru perioada respectivă cu o creştere de 62,9% (2020: 2.651).

Veniturile din segmentul auto au crescut semnificativ la 70,373 miliarde de euro în primele nouă luni ale exerciţiului financiar curent (2020: 54,829 miliarde €; +28,3%), din care 22,628 miliarde de euro au fost înregistrate în trimestrul al treilea (2020: 21,962 miliarde €; + 3,0%).

Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a crescut la 7,945 miliarde de euro (2020: 152 milioane €; în T3: 1,756 miliarde €; 2020: 1,477 miliarde €; +18,9%), oferind o marjă EBIT de 11,3% (2020: 0,3%) pentru perioada de nouă luni şi 7,8% (2020: 6,7%) pentru trimestrul al treilea din 2021. După cum era de aşteptat, trimestrul al treilea a fost afectat într-o măsură mai mare de preţurile mai mari la materiile prime şi costurile fixe (în special cheltuielile de cercetare-dezvoltare), precum şi de volumul mai scăzut al vânzărilor.

Rezultatul financiar pe nouă luni înregistrat de segmentul auto s-a ridicat la 1,711 miliarde de euro (2020: 615 milioane €, în T3: 374 milioane €, 2020: 383 milioane €). După cum s-a descris mai sus, principalii factori determinanţi au fost rezultatul îmbunătăţit din asocierea în participaţie în joint-venture-ul chinez BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) şi efectele pozitive de evaluare recunoscute în alte rezultate financiare provenite din investiţiile deţinute de fondul BMW i Ventures, precum şi din investiţia la SGL Carbon.

Profitul brut al segmentului (EBT) s-a ridicat la 9,656 miliarde de euro (2020: 767 milioane €) pentru perioada de nouă luni şi 2,130 miliarde de euro (2020: 1,860 miliarde €; +14,5%) pentru al treilea trimestru.

 

Cash flow disponibil generat de segmentul auto s-a ridicat la 1,397 miliarde de euro pentru al treilea trimestru şi la 6,299 miliarde € pentru perioada de nouă luni. Creşterea de cash flow din activităţile de exploatare a reflectat, în principal, un profit brut mai mare şi o dezvoltare favorabilă a capitalului de lucru. Cash flow disponibil din segmentul auto pentru întregul an este de aşteptat să fie de aproximativ 6,5 miliarde de euro.

 

Segmentul moto raportează venituri şi profit mai mari

BMW Motorrad a livrat clienţilor 156.609 de motociclete şi maxiscutere (2020: 129.599; +20,8%) în primele nouă luni din 2021. Cu 48.999 de unităţi înregistrate în trimestrul al treilea, livrările au scăzut faţă de anul precedent din cauza modificărilor de model şi problemelor de aprovizionare (2020: 52.892; -7,4%). Veniturile au crescut semnificativ la 2,262 miliarde de euro (2020: 1,716 miliarde €; +31,8%) pentru perioada de nouă luni, inclusiv 641 milioane de euro înregistrate în trimestrul al treilea (2020: 637 milioane €; +0,6%). EBIT pentru segment s-a dezvoltat în consecinţă, crescând semnificativ la 323 milioane de euro pentru perioada de nouă luni (2020: 110 milioane €), dar rămânând sub nivelul anului precedent, la 39 milioane de euro, pentru trimestrul al treilea (2020: 45 milioane €; -13,3%) . Marja EBIT pe segment a fost de 14,3% (2020: 6,4%) pentru perioada de nouă luni şi de 6,1% (2020: 7,1%) pentru al treilea trimestru.

 

Segmentul Financial Services raportează o creştere puternică a noilor afaceri

Segmentul Financial Services a raportat o creştere semnificativă a noilor afaceri cu clienţii retail în perioada ianuarie-septembrie, cu 1.509.195 noi contracte de finanţare şi leasing semnate, în creştere cu 12,4% faţă de anul precedent (2020: 1.342.803). Afacerile noi încheiate cu clienţii retail în perioada de nouă luni au crescut, de asemenea, brusc cu 16,2%, până la 48,000 miliarde de euro (2020: 41,311 miliarde €), piaţa chineză contribuind în special la creşterea înregistrată.

 

În trimestrul al treilea, însă, reducerea livrărilor legată de aprovizionare a dus la un număr mai mic de contracte noi (2021: 479.850 contracte noi; 2020: 538.351; -10,9%).

 

Pe parcursul perioadei de nouă luni, 50,7% dintre automobilele noi ale BMW Group au fost fie închiriate, fie finanţate de segmentul Financial Services (2020: 50,5%; +0,2 puncte procentuale).

 

Profitul segmentului a evoluat extrem de bine atât în perioadele de trei luni, cât şi în cea de nouă luni. Profitul brut al segmentului (EBT) a atins un nou nivel-record, de 2,924 miliarde de euro (2020: 1,039 miliarde €, în T3: 988 milioane €; 2020: 458 milioane €). Veniturile mai mari generate de revânzprilor din leasing, în special în SUA şi Marea Britanie, au determinat, de asemenea, o creştere a veniturilor. Mai mult, profitul de segment a beneficiat de situaţia de risc favorabilă, precum şi de marjele stabile rezultate din noile afaceri.

 

BMW Group confirmă perspectiva ajustată pentru întregul an

La 30 septembrie, BMW Group şi-a ridicat perspectivele pentru întregul an. Cu portofoliul său atractiv de produse, se aşteaptă să beneficieze în continuare de un mix de produse favorabil susţinut şi de efecte pozitive ale preţurilor pentru automobilele noi şi second-hand.

BMW Group continuă să estimeze un profit brut al companiei în creştere, semnificativ mai mare decât cel din anul precedent.

Se aşteaptă ca segmentul auto să înregistreze o creştere solidă pe întregul an a numărului de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate clienţilor şi se estimează că rentabilitatea capitalului angajat (RoCE) se va îmbunătăţi semnificativ.

Se estimează că marja EBIT a segmentului auto pentru întregul an se va plasa într-un interval de 9,5-10,5% (estimarea înainte de anunţul ad-hoc din 30 septembrie: 7-9%).

Se preconizează că segmentul Financial Services va atinge o rentabilitate a capitalului propriu (RoE) pentru întregul an ce se va plasa într-un interval de 20-23% (estimare înainte de anunţul ad-hoc: 17-20%) datorită situaţiei de risc îmbunătăţite.

Se preconizează că segmentul moto va înregistra o creştere semnificativă a livrărilor pe fondul unei tendinţe pozitive pe piaţă. Marja EBIT este stabilit să se plaseze într-un interval de 8-10%, ceea ce duce la un nivel al RoCE considerabil mai ridicat decât cu un an înainte.

De asemenea, BMW Group îşi reafirmă prognoza pentru indicatorii de performanţă non-financiari. În consecinţă, proporţia femeilor în funcţii de conducere este de aşteptat să crească uşor. În acelaşi timp, BMW Group vizează o reducere semnificativă suplimentară a emisiilor de carbon generate de flota sa de automobile noi din UE. Conform aşteptărilor actuale, este posibil ca emisiile de carbon per automobil produs să scadă moderat.

Obiectivele companiei pentru anul acesta urmează să fie îndeplinite cu o forţă de muncă puţin mai mică. Prognozele pentru anul curent se bazează pe ipoteza că nu va exista o schimbare semnificativă a condiţiilor economice şi politice la nivel mondial. Cu toate acestea, orice deteriorare a acestor factori ar putea avea un impact negativ asupra estimării BMW Group. „Suntem ferm pe cale să ne îndeplinim estimările pentru întregul an şi privim înainte cu încredere”, a spus Nicolas Peter. „Ne aşteptăm ca situaţia aprovizionării cu semiconductori să rămână o problemă şi după 2021.”

 

 

BMW Group – privire de ansambluIanuarie – Septembrie 2021Ianuarie – Septembrie 2020Evoluţie (%)
Livrări către clienţi 1
Automobile (unităţi)1.932.2241.638.16718,0
Din care:
BMW2 (unităţi)
1.703.0681.427.39219,3
MINI (unităţi)224.838208.1248,0
Rolls-Royce (unităţi)4.3182.65162,9
Motociclete (unităţi)156.609129.59920,8
Marjă EBIT segment auto (%)11,30,3
Marjă EBIT segment moto (%)14,36,4
Marjă EBT BMW Group 3 (%)15,94,3
Venituri (miliarde €)82,83169,50819,2
Din care:
Automobile (miliarde €)
70,37354,82928,3
Motociclete (miliarde €)2,2621,71631,8
Financial Services (miliarde €)24,17922,0559,6
Alte entităţi (milioane €)31
Eliminări (miliarde €)-13,986-9,09353,8
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €)10,9132,633
Din care:
Automobile (milioane €)
7.945152
Motociclete (milioane €)323110
Financial Services (miliarde €)2,8691,057
Alte entităţi (milioane €)-343
Eliminări (milioane €)-2211.271
Profit brut/pierdere brută (EBT) (miliarde €)13,1532,962
Din care:
Automobile (milioane €)
9.656767
Motociclete (milioane €)324108
Financial Services (miliarde €)2,9241,039
Alte entităţi (milioane €)378-290
Eliminări (milioane €)-1291.338
Impozit pe profit (milioane €)-2,946-785
Profit net (miliarde €)10,2072,177
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială) 4 (€)15,38/15,393,20/3,21

1 În legătură cu o revizuire a practicilor sale de vânzări şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a analizat datele privind livrarea automobilelor din perioada anterioară şi a stabilit că anumite livrări ale automobilelor nu au fost raportate în perioadele corecte. BMW Group şi-a revizuit datele de livrare a automobilelor retrospectiv pentru anii anteriori. Informaţii suplimentare cu privire la această chestiune sunt furnizate în Raportul BMW Group 2020 de la pagina 128. BMW Group continuă să dezvolte politici şi proceduri referitoare la datele de livrare a automobilelor, prin care nu este întotdeauna posibilă revizuirea datelor pentru perioadele anterioare. Acest lucru se aplică în special reviziilor minore care nu ar avea un impact semnificativ asupra comparabilităţii perioadelor de raportare.

2 Inclusiv livrări către clienţii joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.

3 Profitul brut al companiei ca procent din veniturile grupului.

4 Acţiune ordinară/preferenţială. În calculul câştigurilor pe cotă de acţiuni preferenţiale, câştigurile care acoperă dividendul suplimentar de 0,02 euro per acţiune preferenţială sunt distribuite pe cele patru trimestre ale exerciţiului financiar corespunzător.

 

BMW Group – privire de ansambluTrimestrul III 2021Trimestrul III 2020Evoluţie (%)
Livrări către clienţi 1
Automobile (unităţi)593.177675.592-12,2
Din care:
BMW2 (unităţi)
524.858585.239-10,3
MINI (unităţi)66.99089.262-25,0
Rolls-Royce (unităţi)1.3291.09121,8
Motociclete (unităţi)48.99952.892-7,4
Marjă EBIT segment auto (%)7,86,716,4
Marjă EBIT segment moto (%)6,17,1-14,1
Marjă EBT BMW Group 3 (%)12,49,431,9
Venituri (miliarde €)27,47126,2834,5
Din care:
Automobile (miliarde €)
22,62821,9623,0
Motociclete (milioane €)6416370,6
Financial Services (miliarde €)8,0737,7993,5
Alte entităţi (milioane €)10
Eliminări (miliarde €)-3,872-4,115-5,9
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €)2,8831,92449,8
Din care:
Automobile (miliarde €)
1,7561,47718,9
Motociclete (milioane €)3945-13,3
Financial Services (milioane €)974438
Alte entităţi (milioane €)218-88,9
Eliminări (milioane €)112-54
Profit brut/pierdere brută (EBT) (miliarde €)3,4172,46438,7
Din care:
Automobile (miliarde €)
2,1301,86014,5
Motociclete (milioane €)4044-9,1
Financial Services (milioane €)988458
Alte entităţi (milioane €)113118-4,2
Eliminări (milioane €)146-16
Impozit pe profit (milioane €)-833-64928,4
Profit net (miliarde €)2,5841,81542,4
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială) 4 (€)3,89/3,892,71/2,7143,5/43,5

1 În legătură cu o revizuire a practicilor sale de vânzări şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a analizat datele privind livrarea automobilelor din perioada anterioară şi a stabilit că anumite livrări ale automobilelor nu au fost raportate în perioadele corecte. BMW Group şi-a revizuit datele de livrare a automobilelor retrospectiv pentru anii anteriori. BMW Group continuă să dezvolte politici şi proceduri referitoare la datele de livrare a automobilelor, prin care nu este întotdeauna posibilă revizuirea datelor pentru perioadele anterioare. Acest lucru se aplică în special reviziilor minore care nu ar avea un impact semnificativ asupra comparabilităţii perioadelor de raportare.

2 Inclusiv livrări către clienţii joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.

3 Profitul brut al companiei ca procent din veniturile grupului.

4 Acţiune ordinară/preferenţială. În calculul câştigurilor pe cotă de acţiuni preferenţiale, câştigurile care acoperă dividendul suplimentar de 0,02 euro per acţiune preferenţială sunt distribuite pe cele patru trimestre ale exerciţiului financiar corespunzător.

 

GLOSAR – explicarea principalilor indici de performanţă

 

Livrări

Un automobil nou sau folosit va fi înregistrat ca livrare odată ce este înmânat utilizatorului final. Afacerile cu clienţii retail includ şi deţinătorii de leasing din contracte cu BMW Financial Services şi, în SUA şi Canada, dealerii atunci când desemnează un automobil ca înlocuitor de service sau maşină demo. În cazul automobilelor folosite, utilizatorii finali pot include dealerii şi alte terţe părţi când cumpără un automobil de companie la licitaţie sau direct de la BMW Group. Automobilele desemnate pentru utilizatorul final care suferă o pierdere totală în tranzit sunt înregistrate tot ca livrări. Livrările pot fi făcute de BMW AG, de una dintre subsidiarele sale internaţionale, un dealer BMW Group sau dealeri terţi independenţi. Marea majoritate a livrărilor – şi, prin urmare, raportarea livrărilor către BMW Group – este făcută de dealeri terţi independenţi.

 

EBIT

Profitul anterior/pierderea anterioară exerciţiului financiar cuprinde veniturile, mai puţin costurile de vânzări, cheltuielile de vânzări şi administrative şi valoarea netă a altor venituri şi cheltuieli operaţionale.

 

Marja EBIT

Profit/pierdere anterior exerciţiului financiar ca procent din venituri.

 

EBT

EBIT plus rezultatul financiar.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account