Hidrogenul ca tehnologie importantă pentru viitor

Uzina BMW Group din Leipzig a găzduit Summitul Central German al Hidrogenului. Totodată, a patra staţie de alimentare cu hidrogen se deschide la uzina din Leipzig și a fost prezentată viziunea unei uzine verzi cu producţie complet decarbonizată.

BMW Group are obiective clare pentru o protecţie eficientă a climei şi o mobilitate durabilă până în anul 2030 – iar acest lucru include atât produsele, cât şi producţia.

„Soluţia noastră la provocările politicii de mediu este inovaţia tehnologică. În tehnologie se află cheia viitorului – şi este răspunsul nostru constructiv pentru protecţia climei”, a declarat Hans-Peter Kemser, directorul uzinei BMW Group din Leipzig. Ca uzină verde, Leipzig îşi propune nu numai să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, ci şi să opereze producţia fără emisii de carbon. „Viziunea noastră este decarbonizarea completă a producţiei prin înlocuirea combustibililor fosili cu combustibili viitori sub formă de hidrogen verde”, a adăugat el.

De aceea, Hans-Peter Kemser a fost cu atât mai încântat să găzduiască Summitul Central German al Hidrogenului, care a avut loc la uzina BMW Group din Leipzig. Au fost prezenţi Michael Kretschmer (premierul landului Saxonia), Dr. Reiner Haseloff (premierul landului Saxonia-Anhalt), Henry Graichen (comisarul local al districtului Leipzig), Kai Emanuel (comisarul local al Saxoniei de Nord), Burkhard Jung (primarul oraşului Leipzig) şi Egbert Geier (primarul oraşului Halle), împreună cu numeroşi invitaţi din afaceri, politică, administraţie şi mediul academic care au participat la discuţiile de la uzină. Evenimentul a fost transmis în direct, vorbitorii explorând planuri de aplicaţii şi investiţii, precum şi înfiinţarea până în 2030 a unei infrastructuri cu hidrogen cu acoperire completă pentru regiunea Halle şi Leipzig.

În discursul său de bun venit, Hans-Peter Kemser a enumerat cele trei provocări principale ale utilizării hidrogenului verde: cum să asiguri aprovizionarea suficientă a uzinei, ce tehnologii există sau trebuie dezvoltate pentru a permite utilizarea hidrogenului şi cum să rămâi profitabil în ciuda costului ridicat actual al hidrogenului verde. În prezent, toate cele trei puncte sunt investigate şi evaluate cu parteneri din politică şi afaceri.

Într-un prim pas, hidrogenul este deja utilizat în logistică pentru a alimenta tractoarele şi stivuitoarele care transportă piesele necesare la liniile de asamblare. Primele astfel de vehicule au intrat în funcţiune în 2013, iar uzina din Leipzig operează acum 81 în total. Cu alte 37 adăugate în curând, uzina din Leipzig va avea cea mai mare flotă logistică alimentată cu hidrogen din Germania. La fel ca vehiculele cu propulsie convenţională, flota pe hidrogen are marele avantaj de a putea fi alimentată foarte rapid – iar staţiile de alimentare ocupă puţin spaţiu.

Summitul Hidrogenului a oferit şi fundalul pentru ca uzina BMW Group din Leipzig să îşi inaugureze a patra staţie de alimentare cu hidrogen de aici. Prima a intrat în funcţiune în 2013 la atelierul de caroserii BMW i şi a fost singura staţie internă de alimentare cu H2 din Germania la acea vreme. Au urmat încă două în 2018, iar o a patra este pregătită acum să alimenteze numărul tot mai mare de autovehicule cu hidrogen. Aproximativ 50 kg de hidrogen sunt introduse în rezervoarele lor în fiecare zi – toate fiind certificate ca verzi încă din prima zi.

Uzina BMW Group din Leipzig a fost planificată întotdeauna ca o „uzină verde” şi a stabilit standarde în materie de dezvoltarea durabilă în multe domenii, de la producţia modelelor BMW i3 (electric) şi BMW i8 (plug-in hybrid) până la cele patru turbine eoliene şi fermă de baterii ale locaţiei, precum şi vehiculele cu hidrogen operând în logistica internă. Obiectivul a fost o abordare holistică a de evoluţie a dezvoltării durabile.

Uzina BMW Group din Leipzig

Uzina BMW Group din Leipzig este una dintre cele mai avansate şi mai durabile uzine auto din lume. Producţia de serie a fost lansată în 2005 şi, în prezent, aproximativ 1.100 de automobile ies zilnic de pe liniile de producţie. Portofoliul actual de produse cuprinde BMW Seria 1, BMW Seria 2 Gran Coupé, BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 2 Coupé şi Cabrio, BMW M2 Competition şi BMW i3.

BMW Group a investit deja în total peste 3 miliarde de euro în locaţia sa de la Leipzig, care are o forţă de muncă constantă de aproximativ 5.400 de persoane.

 

www.bmw-werk-leipzig.de

Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroupwerkleipzig

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account