Pentru prima dată, BMW Group România depăşeşte pragul de 5000 de unităţi înmatriculate într-un an

BMW Group România

BMW Group a încheiat un an excepţional în România, cu multe performanţe record pe piaţa locală. Grupul a depăşit pentru prima dată cota de 5000 de înmatriculări automobile noi BMW şi MINI. BMW a încheiat anul cu prima poziţie în ceea ce priveşte înmatriculările în segmentul premium, cu un total de 4689 înmatriculări (+57%). Este pentru prima dată când marca depăşeşte pragul de 4000 înmatriculări într-un an, aceasta fiind realizată deja din luna noiembrie. Această performanţă solidă poziţionează BMW pe primul loc în segmentul premium. „Să avem coroana în segmentul premium este o confirmare a aprecierii de care se bucură marca BMW. Avem privilegiul să reprezentăm unul din cele mai populare branduri din România”, Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group România.

Comunicat de presă emis de BMW Group România

(Cifrele de înmatriculări au fost e au fost ajustate o dată cu noile cifre comunicate de DRPCIV pe data de 10 ianuarie.)

Cel mai de succes model al mărcii rămâne şi în acest an BMW X5 cu 818 livrări în 2023. Acesta este urmat de BMW Seria 3 cu 632 unităţi şi BMW X3 cu 391 livrări. De remarcat interesul deosebit pentru sistemul de tracţiune integrală xDrive al pieţei din România, patru din cinci modele livrate local sunt cu tracţiune integrală.

(Credit foto: Radu Chindriș)

În ceea ce priveşte electrificarea, BMW se menține la nivelul anului 2022, cu 25% modele electrificate din totalul livrărilor, 10% modele electrice şi16% modele plug-in hybrid. În topul celor mai de succes modele electrice i4 a urcat pe prima poziţie cu 130 unităţi, urmat de iX cu 80 de unităţi şi nou lansatul iX1 cu 68 de unităţi.

Remarcabil este că oferta de modele BMW electrice este în continuă creştere, urmând să ajungă la 8 modele şi cel puţin 16 variante de propulsie în 2024, o dată cu lansarea noilor BMW iX2 şi i5 Touring. Acestea acoperă un spectru larg de modele, inclusiv versiuni M, aşa cum este BMW i4 M50, modele de lux, aşa cum este BMW i7 sau iX, sau modele premium accesibile, aşa cum este BMW i4 35, cel mai accesibil model din gama BMW Seria 4 Gran Coupe chiar şi fără Rabla Plus, sau BMW iX1 20, un SUV compact premium cu un preţ foarte atractiv.

În ceea ce priveşte modelele electrice, cel mai de succes model al mărcii, BMW X5, şi este şi cel mai de succes model PHEV cu 196 de unităţi, aproximativ un sfert din totalul livrărilor. Acesta este urmat de BMW X3 cu 97 livrări şi BMW Seria 5 cu 64 de unităţi.

BMW Motorrad, cu 809 motociclete livrate în 2023 a realizat un plus de 31% faţă de anul precedent şi un alt record pentru piaţa din România.

(Credit foto: BMW Motorrad)

Şi BMW M a fost eroul unei performanţe record. Au fost livrați către clienți peste un sfert de milion de cai putere cu 231 modele M de înaltă performanță și 263 de modele M de performanță. Cu un total de 494 de unităţi, aceasta reprezintă o creştere de 97% faţă de anul precedent. Noul BMW XM este și noul best seller absolut al mărcii, cu un total de 55 de unități, din care 4 au fost versiuni de înaltă performanță Label, care dezvoltă o putere impresionată de 748 CP. Foarte aproape a fost BMW M4 Coupe Competition, are a ajuns în 2023 la 47 livrări. Alte două lansări în acest an au fost noile BMW M2 și BMW M3 Touring, acestea ajungând la 16, respectiv 11 clienți.

MINI a stabilit un nou reper istoric de înmatriculări în România – 387 unităţi, un plus de 57% faţă de anul precedent. Deja înainte relansarea completă a întregii familii de modele, MINI a stabilit un reper puternic în ceea ce priveşte automobilele electrice – unul din patru modele înmatriculate în România fiind electric. 2024 va aduce o diversificare a gamei de automobile electrice cu un exponent în fiecare segment şi cel puţin două versiuni de sisteme de propulsie electrice pentru fiecare nou model.

Dezvoltarea de servicii pentru clienţii din România

Performanţa de piaţă a susţinut şi implementarea de noi servicii pentru clienţii din România. În prim plan sunt My BMW App şi MINI App, aplicaţii de mobil cu funcţionalităţi extinse, care permit diverse funcţii de control al automobilului, inclusiv cheie digitală, control funcţii climatizare sau programare în service. Aproape 90% din maşinile livrate în 2023 în România sunt sincronizate cu în aceste aplicaţii.

Pe parcursul ultimilor ani a fost dezvoltat şi lansat un pachet complet de soluţii digitale care transformă experienţa de service pentru clienţii BMW şi MINI în România. Astfel clienţii, primesc notificări automate despre nevoile de service, putând fi realizată şi o diagnoză remote în situaţii de urgenţă. Clientul se poate program în service folosind My BMW App/ MINI App sau un formular web. Poate preda maşina flexibil, în orice moment al zilei, fără interacţiune directă cu recepţionerul de service, folosind „Digital Service Reception” şi un box de preluare al cheii. Ulterior primeşte informaţii detaliate despre maşina şi lucrările de service, însoţite de explicaţii video sub forma de Smart Video Communication. Poate apoi să plătească factura on-line, din aplicaţie. În final poate ridica maşina cu acelaşi serviciu „Digital Service Reception”, inclusiv în afara orelor de program.

Un alt serviciu important care a debutat la finalul 2023 este BMW Connected Drive Store. Sismteul permite utilizatorilor să achiziţioneze diverse soluţii prin intermediul My BMW App/MINI App, platformei on-line sau direct din maşină. Prin acest sistem pot fi achiziţionate sisteme care iniţial nu erau disponibile pe maşină, aşa cum ar fi noi sisteme de asistenţă pe perioade de la o lună, până la nelimitat – ceea ce asigură mai multă flexibilitate pentru clienţi fără să costuri de achiziţie iniţiale mai mari. Totodată, pentru modelele cu sistem de operare 9.0, pot fi descărcate în automobil o serie de aplicaţii 3rd party, de la jocuri, la toate platformele populare de streaming audio.

Perspective pentru 2024

Toate mărcile BMW Group beneficiază de o serie de modele de foarte importante în ultima perioadă, care s-au bucurat de o recepţie foarte bună pe piaţă şi sunt foarte importante pentru portofoliul. Pentru 2024, BMW va aduce în prim plan noile BMW X2 şi BMW iX2, noile modele Seria 5 Touring şi, o premieră absolută, primul model electric în această versiune de caroserie – i5 Touring. Alături de aceasta, gama M va primi o actualizare pentru modelele M2, M3, M4, urmând ca pe final de an să fie prezentate noi modele.

MINI a prezentat primii membrii ai noii familii de modele a mărcii şi va reactualiza întreaga gamă – Cooper, Countryman şi Aceman pe parcursul 2024, cu modele electrice în fiecare segment.

BMW Motorrad are în prim plan lansarea noii generaţii a best seller-ului mărcii, BMW R 1300 GS, dar are o gamă largă de noutăţi care merge până la un nou scooter electric accesibil, ideal pentru mobilitatea urbană – BMW CE 02.

Contextul economic favorabil, dar în continuare foarte volatil, susţinut de soluţii noi de finanţare, aşa cum sunt soluţiile de leasing operaţional pentru BMW şi MINI, dar şi portofoliul puternic de modele, sunt baza unei perspective optimiste în special pe termen mediu. „România are un parcurs pozitiv şi resurse de dezvoltare şi în viitor. Credem în această piaţă. Explorăm noi direcţii şi căutăm să adresăm noi grupuri ţintă pentru a susţine evoluţia noastră”, Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group România.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account