Test BMW 320d xDrive – La bine și la rău

Test BMW 320d xDrive – La bine și la rău

 

BMW 320d este o mașină atractivă atât pentru cumpărătorii de mașini noi, cât și pentru cumpărătorii de mașini second-hand. Probabil că știați asta deja.

Chris Harris, un jurnalist englez obișnuit să conducă supercaruri și hipercaruri de-a latul pentru a-și câștiga pâinea, a spus, la un moment dat, că BMW 320d este singura mașină de care ai avea nevoie. Într-o lume tristă, bineînțeles, probabil a uitat să menționeze asta. Eu conduc un 320d în fiecare zi (E90) și nu mă plâng – e o mașină care reușește să facă foarte multe lucruri bune și foarte puține lucruri rele. Dar nu aș spune că e tot ce mi-aș dori de la o mașină, ci aș spune că asta mi-am permis – un compromis.

E un compromis destul de bun, însă.

Din punctul ăsta de vedere, BMW 320d e ca o nevastă nici frumoasă, nici urâtă, care calcă, spală, gătește, are grijă de copii și îți oferă și o felație în fiecare joi dacă ești cuminte. Nu-i nimic rău în asta – să-ți dorești o felație în fiecare joi și să ai o mașină cât mai completă. Dar uneori rămâi cu o senzație de insatisfacție, la fel ca Mick Jagger. BMW 320d îți oferă de toate, dar nu în doze care să te facă s-o iubești cu adevărat. Îți dă cât îți trebuie, de multe ori mai mult decât concurența, dar nu e o mașină sățioasă, care să-ți potolească poftele. E o mașină care face rații din tot ce are de oferit marca BMW la ora actuală, rații pe care ți le servește de obicei constant, fără să-ți rămână vreodată datoare. Cumva, te ține pe linia de plutire.

Dacă ești prea pofticios, s-ar putea ca un 320d să te dezamăgească puțin. Sigur, motorul diesel de doi litri poate face tot ceea ce-i ceri unui motor de generație nouă. E puternic, eficient, silențios, prietenos cu mediul, politicos cu minoritățile…Cu 190 CP și 400 Nm, pe o mașină de 1.600 kg, îți faci treaba. Eu când plec spre Buzău cu al meu 320d, negru cu interior maro (de vânzare, dacă vă interesează), greu găsesc unul care să meargă mai tare, mai sigur și mai economic decât mine. O fi el un diesel, dar e un diesel de BMW cu numere de Buzău. Apoi, ai restul mașinii. Un Seria 3 cu numere de Buzău îți va oferi întotdeauna încredere la volan. Asta pentru că șasiul este făcut să ducă mult mai mult decât un amărât de diesel cu patru cilindri. Frânele îți oferă încredere, direcția îți oferă încredere, suspensiile…până și ștergătoarele îmi oferă încredere în mașina asta. Ce fel de încredere? Încrederea că poți să mergi mai tare decât ceilalți, ceea ce e puțin periculos dacă te consideri un șofer bun doar pentru că ai un BMW.

E sport, dar e și premium. Cum vine asta?

Ei bine, aici lucrurile sunt puțin discutabile. E mai mult sport, sau mai mult premium? Se poate și una și alta? Nu cumva sunt doi termeni care se anulează reciproc? Când spui premium, te gândești la calitatea fabricației, la calitatea materialelor, la prestigiul mărcii și așa mai departe. Dacă te numești Porsche, nu ai problema asta. Dar când produci o gamă foarte largă de mașini, de toate mărimile, pentru toate nevoile, atunci e posibil ca lucrurile să se dilueze puțin. Ca să obții un produs premium, nu e suficient să pui un logo premium pe el. Trebuie să investești în designeri de calitate, în ingineri de calitate și în materiale de calitate. Dar unde se adună prea multe lucruri menite să-ți ofere confort, liniște și eficiență, nu prea mai rămâne loc pentru sportivitate.

Cum adică? BMW 320d nu e o mașină sport?

Băi, nu… Adică, e o mașină mai sportivă decât altele din această clasă, dar cam atât. Seria 3 a început ca un sedan care oferea mai multă sportivitate decât concurența. Statutul de mașină premium l-a câștigat în timp. Totodată, a mai pierdut și din statutul de mașină sport. Noua generație este cea mai departe de filosofia care a pus în mișcare compania asta, dar și cea mai premium de până acum. Interiorul are un design care nu mai alungă clienții către Audi, calitatea materialelor a crescut considerabil, iar lista de opțiuni îți permite să-ți configurezi unul după sufletul tău. Dacă ar fi să apelez la o filosofie de fotbalist, aș spune că BWM 320d este o mașină pe care ți-o permiți să nu ți-o permiți. E mașina pentru care merită să te întinzi mai mult decât îți este plapuma, pentru că, în timp, nu vei avea foarte mult de pierdut.

Prețul pentru un 320d cu xDrive începe de la 41.000 Euro cu TVA, dar crește usturător de mult atunci când începi să bifezi niște opționale pe care ai vrea să le ai într-o mașină din 2017. Dacă vrei o cutie automată Steptronic Sport, cu padele în spatele volanului, mai scoți vreo 2.500 de euro din buzunar. Sistemul de navigație Professional costă în plus 1.125 Euro, farurile adaptive cu LED costă puțin peste 800 de euro, iar scaunele față sport vreo 600 de Euro. Pe lista de opționale găsești și prețuri mari, dar și prețuri decente. Unele opționale sunt simple mofturi, altele contribuie considerabil la valoare mașinii. E bine să fii atent la opționale, indiferent dacă ți-ai luat un 320d nou sau unul rulat. Diferențele între un 320d configurat bine și unul configurat prost pot fi de la cer la pâmânt. De exemplu, amortizoarele reglabile sunt aproape indispensabile dacă vrei un Seria 3 care să facă față balcanismelor. O să vrei și un sistem de navigație, chiar dacă folosești mai mult Waze-ul. O să vrei și niște jante pe 18 inch, chiar dacă riscul de a le zgâria crește odată cu dimensiunea lor. Fără xenon nu mai arată atât de bine noaptea și parcă mi-aș luat și o piele din asta de culoarea caramelului, pentru că mă face să mă simt la volanul unei mașini de clasă superioară.

Opționalele creează dependență?

Mașina din testul nostru are un preț de listă cu TVA de 57.000 Euro, dintre care 17.000 Euro s-au adunat din opționale. Are cam tot ce ai putea pofti la o mașină din 2017, dar oricât ți-ai îneca amarul în opționale, ca o grasă în ciocolată, nu vei putea niciodată suplini ceea ce un 320d nu-ți va putea oferi niciodată. Nu poți fi pasionat de o chestie care-ți aruncă grăunțe ca la găini, făcându-te să simți în siguranță în cotețul tău, dar niciodată liber să sapi după râmele care se ascund în pământ. Din punctul ăsta de vedere, BMW 320d este mașina care îți este alături la bine și la rău, față de care ai putea să-ți petreci timpul până la adânci bătrâneți, dar nu ar fi mașina alături de care ți-ai petrece cea mai frumoasă viață.

Bag divorț și iau alta?

Aici e problema! BMW 320d nu-ți oferă un motiv real de divorț. E aproape enervantă treaba asta, pentru că trebuie să-i dai replica aia de rahat – „nu e vina ta, e vina mea”. Dar nici nu-ți transformă viața de cuplu în ceva ieșit din comun. Ești doar un alt șofer care și-a luat un 320d, deși visa la verișoara ei mai frumoasă și pe benzină. Din punctul ăsta de vedere, BMW 320d este o mașină care-ți spulberă adevărata pasiune pentru marca BMW. Asta e concluzia la care am ajuns după ce am condus timp de patru ani un 320d de care vreau să divorțez.

 

 

Comentarii

©2017 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account