Test BMW Seria 6 Cabriolet: în așteptarea soarelui fără dinți

Test BMW Seria 6 Cabrio

Pe lumea asta sunt mașini care s-au născut pentru a avea un diesel sub capotă, în timp ce altele nici măcar n-ar trebui să-ți ofere această opțiune. Am stat destul de mult până să scriu testul ăsta, tocmai pentru că am încercat să mă conving că sunt destul de multe argumente în favoarea unui 640d xDrive. Din păcate, n-am prea reușit.

Spun din startul acestui test BMW Seria 6 Cabrio că sunt un mare fan al cabrioletelor, indiferent de formă, an de fabricație sau producător. Cu o mică excepție, atunci când vorbim despre decapotabile franțuzești, dar asta e cu totul altă discuție. Dar ce nu o să înțeleg niciodată sau, mai bine spus, ce nu o să accept niciodată e nevoia cuiva de a avea un diesel atunci când se gândește să-și configureze o astfel de mașină.

Test BMW Seria 6 CabrioSigur, consumul e mai mic, dar oare câți kilometri poți să faci cu o decapotabilă astfel încât economia de consum să fie cu adevărat rentabilă? Probabil că 90% din ce care au un cabrio nu îl folosesc tot timpului anului, ci mai degrabă pe post de mașină de weekend atunci când vremea e perfectă. Adică atunci când nu e nici prea frig, nici prea cald. În plus, când vorbim despre un Seria 6 Cabrio, care nu e deloc o mașină ieftină, care are un softtop și nu un hardtop, îmi e destul de clar că nu va fi mașina de zi cu zi a nimănui. Și atunci, de ce ai alege un diesel?

Să presupunem însă că ai căzut în capcana acestui motor și să vorbim puțin despre el. Genial de altfel, acest motor este unul de 3,0 litri, care produce 300 de cai-putere la 4.400 de rotații pe minut și livrează un moment motor maxim de 630 Nm, disponibil într 1.500 și 2.500 de rotații pe minut. Alături de excelenta transmisie cu opt rapoarte și de sistemul de tracțiune integrală, combinația este perfectă, ideală, optimă, superbă, cum vrei tu să-i spui. Dar asta dacă vorbim despre un Seria 5. Sau un Seria 6 Gran Coupe. Dar în cazul unui Seria 6 Cabrio pare să fie alegerea unui nepriceput. Sau a unuia care nu a avut suficiente argumente pentru a justifica mașina și a găsit în acest diesel raționamentul salvator. Una peste alta, Seria 6 Cabrio 640d xDrive nu este deloc o mașină lentă. Din contră chiar. Cu un sprint 0-100 km/h în 5,3 secunde e evident că lucrurile se mișcă destul de repede. Din păcate însă, sprintul ăsta nu-ți oferă nicio emoție, nicio trăire mai intensă și nici măcar nu e un subiect interesant de discuție. Poate doar prețul să aprindă discuții, din moment ce Seria 6 Cabrio 640d xDrive pornește de la fix 99.000 de euro, cu TVA inclus. Cam mult, nu?

Test BMW Seria 6 CabrioCe altceva poți alege de banii ăștia? Răspunsul e atât de evident, încât cineva de la un departament contabil ar fi putut să-l rateze și se cheamă 640i. Adică tot un motor de 3,0 litri, tot cu șase-n linie, dar prin ale cărui supape curge cu lichid mult mai nobil decât motorina. La 320 CP, puterea e chiar puțin mai mare, iar cei 180 Nm în minus sunt acoperiți cu brio de plaja de cuplu mai mare și de turația mai ridică, iar sprintul 0-100 km/h durează 5,5 secunde în cazul acesta. Are sens să-ți spun că 640i costă 91.740 de euro, cu TVA inclus, fiind mai ieftin cu fix 7.260 de euro decât un 640d xDrive? Iar diferența între consumurile mixte declarate este de doar 2,0 l/100 km. Cât despre xDrive, el își are rostul doar dacă ești genul arogant și nepăsător care merge la schi cu Seria 6 Cabrio. În rest, sincer, nu-i văd rostul.

Test BMW Seria 6 CabrioAcum că mi-am spus oful, să revenim puțin la acest test BMW Seria 6 Cabrio. Practic, simplu și direct,mașina asta e unul dintre cele mai frumoase modele BMW construite vreodată, cu unul dintre cele mai bune interioare construite vreodată. Asta în cazul în care nu optezi și pentru „lemnul” de pe consola centrală, care ar arăta mult mai bine dacă ar fi aluminiu. Trecând însă la capitolul care ne interesează, primul lucru care-mi vine în minte este greutatea. Da, mașina este grea – are peste 2.000 kilograme – și lucru ăsta se simte, oricât de mult ar încerca amortizoarele și șasiul să ascundă masivitatea. În schimb motorul își face treaba așa cum trebuie și împinge aceste kilograme lejer, fără să depună prea mult efort, mai ales că are de partea sa și una dintre cele mai performante transmisii de pe piață. Pe de altă parte, același motor devine zgomotos, iar ronțănitul unui diesel nu e deloc frumos atunci când ești sub cerul liber.

Test BMW Seria 6 CabrioCu plafonul închis, poziția la volan este exact așa cum trebuie, scaunele sunt confortabile și generos dimensionate, în timp ce vizibilitatea poate să fie o problemă. Atunci când decapotezi mașină, lucrurile se schimbă și, cel puțin pentru mine, devin puțin ciudate. Pur și simplu, am impresia că stau cu freza pe deasupra prabrizului, iar dacă las scaunul mai jos, nu mai văd nimic în față… Da, e posibil să nu-mi fi găsit eu locul în scaun, însă am încercat. Și oricum, statura mea, la 1,78 m, e cât se poate de medie. Trecând însă peste acest aspect care e unul foarte subiectiv, la drum întins, cu plafonul jos și geamurile ridicate, mașina devine o plăcere, mai ales că până la o anumită viteză e mai bine să lași deflectorul în portbagaj. Vântul te bate exact atât cât trebuie, iar scaunele ventilate sunt o comoară atunci când Soarele e sus pe cer. BMW Seria 6 Cabrio este o mașină fantastică, frumoasă foc, dar care tocmai mi-a dovedit că un configurator online poate să strice farmecul unei mașini care altfel ar fi putut fi superbă.

Foto: Dragoș Savu

Descoperă colecția de lifestyle BMW și alege-ți accesoriul perfect:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account