BMW construiește un motor cu patru turbine. Dacă vrea.
Se pare că sistemul tri-turbo nu este de ajuns pentru BMW, iar acum lucrează la un motor diesel cu patru turbine. Treaba lor…
La început a fost turbina. Săraca nu făcea altceva decât să aducă mai multă putere în motor și să-și fluiere din când în când nemulțumirile. Apoi a apărut turbina geamănă, care-i ținea de urât și o ajuta să facă același lucru în sincron.Totul mergea bine între cele două turbine, se înțelegeau, se ajutau, dar la un moment dat a apărut și a treia roată la căruță, cum se zice, deși o căruță are patru roți. Turbina trei ne-a făcut să ne întrebăm dacă nu cumva motorul s-a convertit la islam ori a devenit dependent de supraalimentare. Sistemul tri-turbo a debutat pe dieselul M de la BMW și a făcut mare vâlvă la momentul respectiv pentru simplul fapt că numărul turbinelor era neobișnuit.
Acum vine BMW și ne spune că vremea sistemului cu trei turbine a trecut și că a venit timpul s-o introducem pe a patra. Așa, să fie cu soț. Conform site-ului verișor Bimmertoday, BMW va lansa un motor diesel cu șase cilindri și patru turbine pentru viitorul BMW 750d. Nume de cod B57 TOP.
Nu știm încă datele tehnice, dar dacă-i adevărat, un astfel de motor ar trebui să aibă un cuplu imens, un răspuns mai bun la accelerație și o plajă de putere mai largă. S-ar putea să fie un motor construit pe baza celui tri-turbo la care s-ar mai adăuga o turbină electrică, s-ar putea să fie ceva cu totul nou. Bimmertoday presupune că va avea cam 400 CP și vreo 800 Nm. Noi mai avem răbdare până se confirmă zvonul. Oricum, sperăm că BMW nu va construi doar un alt motor bun, ci și unul care să-și justifice complexitatea și când vine vorba de revizii, fiabilitate, consum, etc.
Sursa – Bimmertoday via BMW Blog