Președintele BMW Harald Krüger: În 2020 vom fi din nou numărul unu în vânzări
În 2016 BMW a pierdut titlul de cel mai bine vândut brand premium din industria auto, fiind surclasat de Mercedes-Benz. Anunța în urmă cu o săptămână că și-a păstrat șefia în segmental de autoturisme și în 2017, devansând vânzările cumulate ale Mercedes-Benz și smart. Dar BMW Group lucrează din greu pentru a repune marca BMW înaintea mărcii Mercedes-Benz.
Haral Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, a anunțat foarte răspicat această intenție în cadrul unor declarații oferite publicației Manager Magazin. “În 2020 vom fi din nou numărul unu în ceea ce privește numărul de unități vândute, iar echipa mea se va dedica acestui scop chiar dacă drumul acesta nu va fi o plimbare.”
În 2017 marca BMW a comercializat 2.088.283 de unități, Această cifră nu include vânzările generate de mărcile MINI și Rolls-Royce. În același timp, marca Mercedes-Benz, a comercializat 2.289.344 de autoturisme (excluzând vânzările smart). Vânzările BMW în 2017 au crescut cu 4,2 %, însă nu au putut ține pasul cu creșterea de 9,9% reuțită de Mercedes-Benz.
Cum va încerca BMW să surclaseze din nou Mercedes-Benz, în condițiile în care este nevoit să recupereze ecartul de 201.061 de unități? Răspunsul va fi dat sub forma unei avalanșe de modele noi. De exemplu, doar în 2018 debutează noile SUV-uri X2, X4 și X7. La fel, și noul X5 ar putea să fie una dintre surprinzele acestui an. CLICK AICI pentru un articol detaliat despre acestea. De asemenea, 2018 este anul în care va fi lansat noul coupe Seria 8, acompaniat de performantul M8. Cel târziu în 2019 urmează să fie lansată noua generație Z4. Tot atunci este așteptată în showroom-uri și noua generație Seria 3, un pilon al volumului de vânzări.
Lansarea unui număr mare de modele de lux cu prețuri ridicate continua strategia BMW Group de a-și crește profitul. Acesta este crucial pentru a susține tranziția către noua eră în automobilism, în care propulsiile electrificate, conectivitatea și sistemele de condus autonom necesită investiții masive făcute într-un ritm alert.
Totodată, această strategie are ca destinație transformarea BMW Group în ceva mai mult decât un constructor de automobile și subansamble. BMW Group dorește să devină o companie care oferă soluții de mobilitate pentru clienți și un grup care dezvoltă tehnologii.
Acestea sunt câteva dintre noutățile principale care vor revigora gama BMW. Dar foarte apreciabil este faptul că în informațiile oferite publicației Manager Magazin, Harald Krüger subliniază accentual pe care îl va pune pe satisfacerea clienților. În acest sens este invocat sondajul Net Promoter Score, în care se dorește obținerea unui scor cât mai bun. “Nu este îndeajuns să fii lider când vine vorba de vânzări. Să fim un lider al calității, numărul unu în satisfacția clientului – asta trebuie să incite angajații noștri.” – spune CEO-ul BMW Group.