BMW detroneaza Toyota si devine cea mai valoroasa marca auto din lume

Conform unui raport publicat de Automotive News, care citeaza un sondaj realizat de firma de cercetare de piata Millward Brown, BMW Group a detronat Toyota la capitolul cea mai valoroasa marca auto.
Comparativ cu clasamentul din 2009, conform studiului, valoarea marcii BMW a scazut cu 9 procente, pana la putin peste 21.8 mld. USD. In acelasi timp, valoarea marcii Toyota a scazut cu 27% pana la aproape 21,8 mld USD, datorita campaniei masive de retragere de pe piata a masinilor, de acum cateva luni.
Conform aceluiasi sondaj, Ford si Volkswagen AG si-au imbunatatit valorile marcilor. Astfel, valoarea marcii Ford a crescut cu 19% pana la 7 mld USD, in timp ce valoarea marcii VW s-a imbunatatit cu 20% pana la aproape 7 mld. USD. Audi, marca premium a celor de la VW a inregistrat o crestere a valorii marcii de 2%, pana la 3.6 mld USD.
“Ambii constructori auto sunt priviti ca fiind marci auto de incredere cu stil, o distributie globala, inginerie germana si preturi mai mici decat marci de prestigiu cum ar fi BMW si Mercedes”, au declarat reprezentantii Millward Brown.
Mercedes-Benz, concurentul clasic al celor de la BMW s-a situat pe pozitia nr. 4 in topul celor mai valoroase marci la nivel global, pe locul trei fiind Honda. Valoarea marcii Mercedes a scazut cu 11% pana la 13.7 mld USD. Valoarea marcii Porsche a scazut cu 31%, pana la 12 mld. USD.
Marci valoroase
Cele mai valoroase marci auto la nivel global – valoarea marcii, in mld. USD. Pozitia in clasamentul primelor 100 marci.
1. BMW 21,82 – (25)
2. Toyota 21,77 — (26)
3. Honda 14,30 — (46)
4. Mercedes 13,74 — (53)
5. Porsche 12,02 — (65)
6. Nissan 8,61 — (86)
7. Ford 7,04 — *
8. VW 6,99 –
9. Audi 3,62 –
10. Renault 3,26 –
