BMW utilizeaza mai mult aluminiu cu scopul de a reduce greutatea vehiculelor

Un articol recent publicat de revista Automotive News care citeaza o sursa BMW mentioneaza ca viitoarele modele BMW vor incorpora mai mult aluminiu. In cautarile lor de solutii pentru reducerea greutatii si sporirea eficientei consumului, constructorii din intreaga lume, inclusiv BMW, au inceput sa utilizeze aluminiu in structura masinilor. Aluminiul a fost ales deoarece este mai usor decat otelul si este mai sustenabil, caci poate fi reciclat.

“Cele mai importante modificari au fost introducerea usilor si a capotelor de aluminiu pe unele modele, cat si componente structurale turnate. Iata un exemplu, legat de o masina BMW premium clasica: noul Seria 5 are componente din aluminiu care insumeaza aproape 20% din greutatea masinii”, a declarat Frank Wienstroth, care supravegheaza comunicarea BMW pe partea de lant de furnizori si sustenabilitate.

Utilizarea aluminiului mai usor duce si la alte economii, datorate unei uzuri mai reduse.

Anul viitor BMW va lansa primul lor vehicul hibrid Seria 5, care va utiliza din plin aluminiul.

In ciuda faptului ca aluminiul devine o alegere din ce in ce mai populara in randul constructorilor auto, otelul ramane un metal important in constructia masinilor BMW, reprezentand cca. 40% din greutatea unei masini, si compania nu se asteapta la modificari in aceasta privinta pentru urmatorii ani. Ca si in cazul lui BMW M5 F10, caroseria masinii va fi o combinatie de structura unitara din aluminiu in partea din fata si un bloc sasiu-caroserie din otel la habitaclu si partea din spate.

“Strategiile de reducere a greutatii depind de segment si de tipul de propulsie. In segmentele superioare si in cazul masinilor electrice este asteptata o utilizare mai semnificativa a componentelor ultra-usoare”, a mai declarat Wienstroth said.

Referitor la otelul mai usor si mai rezistent, BMW a declarat: “In ce priveste optimizarea costurilor prin reducerea greutatii, avantajul greutatii aliminiului poate fi egalat de caracteristicile noului otel, cu costuri materiale mai scazute.”

Dpa cum indica si raportul celor de la Automotive News, constructorii au fost intotdeauna preocupati de pretul instabil al aluminiului si de influenta sa asupra pretului masinilor.

[Sursa: Autonews ]
BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account