BMW vrea sa creasca in China mai rapid decat piata de masini premium
In ultimii ani, piata auto chineza a devenit din ce in ce mai importanta pentru toti constructorii auto, si mai ales pentru cei din segmentul premium. Ratele de crestere au fost de doua cifre, si chiar de trei cifre, si trendul continua sa ramana crescator.
Cei mai puternici constructori de masini premium in China continua sa fie Audi – de altfel primul constructor care a inceput sa asambleze unele din modele pe pamant chinezesc, miscare ce a obtinut si beneficii din partea autoritatilor locale.
BMW si Mercedes-Benz au inceput de curand sa creasca ritmul productiei locale, dar inca nu au reusit sa depaseasca Audi. Totusi, cifrele de vanzari din ultimele trei luni indica cresteri mari ale vanzarilor, in medie de 90,3% pentru Mercedes si 79% pentru BMW. Rata de crestere a vanzarilor Audi a fost semnificativ mai mica, de 23,5%.
Dar in valori absolute Audi este inca in fata BMW si Mercedes – 56.970 unitati vandute in septembrie, octombrie si noiembrie, comparativ cu 46.419 pentru BMW si 41.600 pentru Mercedes.
BMW priveste cu optimism viitorul sau in China. In noiembrie, constructorul bavarez a fost la egalitate cu Audi, dar nu e sigur daca aceasta e doar o imagine a unei situatii constante.
In primele 11 luni ale anului, BMW a vandut 152.866 masini in China, o crestere de 90% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Piata premium totala a crescut in aceasta perioada cu ‘doar’ 70%.
Succesul pe piata chineza a devenit o prioritate pentru BMW, caci piata creste in fiecare an si in plus aici vor juca un rol important viitoarele masini electrice premium.
[Sursa: BimmerToday ]