BMW Z4 vs Audi TT – Plăceri sezoniere

BMW Z4 vs Audi TT

Trebuie să recunoaștem, cam fiecare dintre noi visează la un moment dat să conducă un roadster, pe un drum frumos, șerpuit și, eventual, cu destinația către o mare. BMW Z4 și Audi TT sunt, pe lângă Mercedes-Benz SLK și Porsche Boxster, cele mai râvnite roadstere din segmentul premium. Desigur, nu trebuie să uităm nici de Mazda MX-5, care este cel mai bine vândut roadster din lume și care, spre deosebire de cele patru modele menționate mai sus, vine la un cu totul alt nivel de preț. Totuși, noi am ales să ne concentrăm pe Z4 și TT din mai multe raționamente, printre care și rivalitatea dintre cele două mărci, dar și datorită prețurilor și performanțelor apropiate.

BMW Z4 vs Audi TT: Hard-top vs Soft-top

Prima și poate una dintre diferențele cele mai notabile dintre cele două modele este legată de „plafon”. În timp ce BMW Z4 vine cu hard-top retractabil, Audi TT este echipat cu un soft-top. Avantajele și dezavantajele pot fi dezbătute destul de mult, dar, din punctul nostru de vedere, hard-top-ul câștigă aproape de fiecare dată. Mai ales dacă luăm în calcul faptul că trăim în România și nu poți să știi niciodată când un vecin invidios se hotărăște să-ți vandalizeze mașina sau ca un hoț să-și dea seama că materialul textil pierde lupta cu un cuțit. Ce-i drept, credem că aceste cazuri sunt izolate. Oricum, trebuie să ții cont și de clima din România, iar pe timp de iarnă hard-top-ul se va dovedi alegerea mai inspirată, din mai multe motive. În primul, un hard-top izolează mai bine interiorul de capriciile vremii, dar și de umiditate. În al doilea rând, atunci când vei merge cu plafonul sus, un hard-top oferă un plus de liniște, mai ales în cazul zgomotului de vânt. Pe de altă parte, soft-top-ul are avantajul unui preț mai mic, atât atunci când vine vorba de achiziție, dar și în cazul necesității efectuării unor operațiuni de reparație. Oricum, dacă aș avea de ales între două mașini identice, dar una o versiune cu soft-top și una cu hard-top, eu aș alege versiunea cu soft-top. Asta desigur, e o alegere subiectivă care ține și de felul în care arată un roadster cu plafon textil, aspect care mie personal îmi place mai mult. Dar, cum nici BMW Z4, nici Audi TT nu oferă opțiuni în cazul alegerii plafonului, trebuie să mergem spre alte criterii de diferențiere.

BMW Z4 vs Audi TT

BMW Z4 vs Audi TT: Propulsie vs tracțiune

Întotdeauna am fost de părere că un roadster veritabil are tracțiune spate. (Nu are sens să reluăm întreaga discuție despre tracțiune vs propulsie, așa că o să cădem de acord să folosim termenii tracțiune spate, tracțiune față și tracțiune integrală). Așa cum spunem, pentru mine, un roadster trebuie să aibă tracțiune spate, iar aici TT-ul pierde din start. Da, există și versiuni de motorizare cu tracțiune integrală pentru Audi TT Roadster, însă nici aceastea nu mă atrag foarte tare. Da, sunt de acord, în cazul decapotabilelor mai mari – (BMW Seria 4 Cabrio, Audi A5 Cario, Mercedes-Benz Clasa E Cabrio) -, acolo unde sportivitatea și dinamica nu sunt atât de importante, un model cu tracțiune față poate să-și găsească rostul. Dar în cazul roadsterelor, unde sportivitatea, dinamica și plăcerea de a conduce sunt principalele argumente, tracțiune spate este un „must have”. Sigur, există și varianta în care să vrei un roadster doar pentru design și senzația pe care ți-o oferă mergând sub cerul liber, însă atunci ai cam pierdut esența unui roadster. În concluzie, la acest capitol, BMW Z4 câștigă, fără drept de apel.

BMW Z4 vs Audi TT (2)

BMW Z4 vs Audi TT: Design

Dacă la capitolul precedent, BMW Z4 are câștig de cauză, în cazul designului nu sunt foarte hotărât. Îmi plac liniile puternice, impunătoare, masculine și musculoase ale Z4-ului, dar parcă designul mi se pare puțin „învechit”. De cealaltă parte, Audi TT are o parte frontală extrem de atractivă, însă din lateral arată ca un balon cu apă sau ca un arici plecat în căutare de mure. Nu mi se parte nici masculin, nici puternic, ci mai degrabă feminin. E greu de spus care dintre cele două modele arată mai bine, mai ales că mizează pe filosofii complet diferite. Oricum, designul este subiectiv, așa că fiecare este liber să aleagă ce vrea, însă la acest capitol, eu aș alege un Porsche Boxster 🙂

BMW Z4 vs Audi TT (4)

În timp ce designul exterior este discutabil, în cazul interiorului lucrurile se schimbă puțin. Audi TT oferă „Virtual Cockpit”, detalii încântătoare, materiale de excepție și te face să te simți ca într-un roadster premium, mai scump decât este în realitate. BMW Z4 este old-school, simplu, bărbătesc și mai dintr-o bucată, fără briz-briz-uri și artificii de design. Totuși, poziția la volan în Z4 este desăfârșită, materialele de cea mai bună calitate, iar dacă vrei un interior onest, bine închegat, atunci asta-i alegerea potrivită. Și totuși, parcă interiorul TT-ului mă atrage mai mult, parcă e mai special și parcă se potrivește mai bine cu idea unui roadster „de fiță”, așa că dacă vrei un roadster de plimbare liniștită, s-ar putea să te câștige Audi-ul cu al său interior.

BMW Z4 vs Audi TT (8)

BMW Z4 vs Audi TT: Preț și performanțe

Practic, cele două modele pot fi comparate doar în cazul propulsoarelor pe benzină, supraalimentate, de 2,0 litri. În gama lui Audi TT Roadster există doar motorizarea 2.0 TFSI de 230 CP în versiunea cu transmisie manuală sau automată, dar și în versiunea cu tracțiune față sau qauttro. Mai există și un motor diesel – 2.0 TDI -, pe care îl refuzăm pentru orice roadster. BMW Z4 pune la dispoziție versiunile sDrive18i, sDrive20i și sDrive28i, toate trei având la bază un motor pe benzină de 2,0 litri, supraalimentat cu 156, 184 și respectiv 245 de cai-putere. Da, în cazul lui Audi TT există și varianta TTS Roadster, propulsat tot de motorul 2.0 TFSI, echipat cu tracțiunea integrală quattro și dezvoltând 310 cai-putere. De cealaltă parte, BMW Z4 poate fi echipat cu un motor cu șase cilindri în linie, de 3,0 litri, și care dezvoltă 306 CP în versiunea sDrive35i și 340 de cai-putere în cazul versiunii sDrive35is. Prin urmare, noi ne-am concentrat pe motorizările care contează și anume 2.0 TFSI și sDrive28i, ambele echipate cu transmisii manuale cu șase rapoarte.

BMW Z4 vs Audi TT_fisă

Hard-topul lui Z4 își spune cuvântul, astfel că masa totală a mașinii este de 1.475 de kilograme, oferindu-i lui Z4 sDrive28i (245 CP) un raport 166 CP/tonă. De cealaltă parte, Audi TT Roadster 2.0 TFSI (230 CP), cu al său soft-top, cântărește 1.395 de kilograme, fiind cu 80 de kilograme mai ușor decât Z4 și oferindu-i lui TT Roadster un raport de 165 CP/tonă. Deși lupta pare foarte strânsă, Z4 e mai rapid cu 0,5 secunde în cazul sprintului 0-100 km/h. Audi TT Roadster 2.0 TFSI accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde, în timp ce BMW Z4 sDrive28i are nevoie de numai 5,7 secunde. Iar acest lucru se întâmplă și în condițiile în care TT-ul are un moment motor maxim mai mare cu 20 Nm decât Z4. Pe de altă parte, cuplul de 350 Nm pus la dispoziție de Z4 este livrat începând cu 1.250 de rotații pe minut, în timp cuplul de 370 Nm al TT-ului apare la 1.600 rpm. În schimb, TT-ul promite un consum mixt mai bun, cu 0,8 l/100 km și emisii de CO2 mai scăzute.

BMW Z4 vs Audi TT (3)

În cazul prețului lucrurile sunt cât se poate de apropiate. Audi TT Roadster 2.0 TFSI în configurația cu transmisia manuală are un preț de listă de 45.890 euro, cu TVA inclus, fiind cu fix 540 de euro mai ieftin decât BMW Z4 sDrive28i. Acesta din urmă, tot în configurație cu transmisia manuală cu șase rapoarte, are un preț de listă de 46.430 euro, cu TVA inclus.

BMW Z4 vs Audi TT: Concluzia?

Cu riscul de a fi acuzați (din nou) că suntem subiectivi, nu putem să nu-i dăm câștig de cauză lui BMW Z4. Chiar dacă este mașina mai „veche”, tracțiunea spate și motorizările îi dau câștig de cauză, chiar dacă designul exterio și interior a devenit puțin depășit. Suntem de părere că un roadster trebuie, în primul rând, apreciat pentru cum se conduce. Dacă totuși vrei un roadster și mergi pe modul „chill”, atunci tracțiunea față a lui TT nu te va deranja deloc, poate chiar te va ajuta. Dar dacă vrei o mașină de plimbare liniștită și confortabilă, atunci poate mai bine te orientezi spre un Audi A3 Cabrio sau un A5 Cabrio. Acestea fiind spuse, e în regulă să-ți placă mai mult TT-ul, dar permite-ne să nu fie de acord cu tine în cazul acesta.

BMW Z4 vs Audi TT (7)

P.S. Poate ar fi bine să știi că niciunul dintre cele două modele n-a ieșit prea bine în studiul J.D. Power efectuat anul trecut în Germania. De fapt, ambele au ieșit cam rău, obținând două stele dintr-un maxim de cinci. Ambele au ieșit destul de rău la capitolele ce punctează costurile de întreținere și mentenanță, precum și la capitolul ce punctează „calitatea mașinii”.

Statistica J.D. Power pentru BMW Z4 e disponibilă aici, iar cea pentru Audi TT aici.

Prețurile și informațiile pentru BMW Z4 sunt disponibile pe site-ul oficial BMW România.
Prețurile și informațiile pentru Audi TT sunt disponibil pe site-ul oficial Audi România.

 

Citește și materialul BMW Seria 4 Cabrio vs Audi A5 Cabrio.

BMW Seria 4 Cabrio vs Audi A5 Cabrio_FT

A apărut primul număr al revistei BMW Blog România.

Promo BBR_Nr. 1

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account