Ediție aniversară BMW M3 pentru trei decenii de viață

BMW M3 "30 YEARS"

Prin lansarea primei generaţii BMW M3 în 1986, BMW M GmbH, care la acea vreme opera sub numele BMW Motorsport GmbH, a revoluţionat segmentul sport al clasei medii. Anterior, nici un alt constructor nu mai folosise atât de mult tehnologia veritabilă din motorsport pentru a transforma un model de serie precum BMW Seria 3 într-un automobil sport de înaltă performanţă care să fie potrivit şi pentru utilizare cotidiană. Primul BMW M3 a stabilit standardul la care s-au raportat şi alţi constructori.

Totodată, de-a lungul celor cinci generaţii ale modelului, BMW M a continuat să rafineze acest simbol auto. Iar de-a lungul anilor, BMW M3 şi-a păstrat caracterul original. Probabil, nici un alt automobil nu combină genele sportive distincte şi posibilitatea de utilizare zi de zi într-un concept general plin de emoţie. În această vară, pentru a marca a 30-a aniversare a simbolului auto, BMW M lansează ediţia specială exclusivistă BMW M3 „30 Years M3”, care este limitată la 500 de unităţi.

BMW M3 "30 YEARS"

Ediţie „30 Years M3” în legendara culoare Macao Blue metalizat
Ca omagiu adus primei generaţii BMW M3, ediţia aniversară „30 Years M3” este vopsită în culoarea exclusivă Macao Blue metalizat, care şi-a făcut debutul în gama de culori BMW ca opţiune specială pentru prima generaţie a BMW M3. Ediţia „30 Years M3” se bazează pe pachetul Competition, care este disponibil opţional pentru modelul de serie BMW M3. Pachetul cuprinde o creştere de 14 kW/19 CP a puterii motorului, la 331 kW/450 CP (BMW M3 „30 Years M3” – consum mediu mixt: 8,8-8,3 l/100 km, emisii CO2: 204-194 g/km). De asemenea, în pachetul Competition este inclusă suspensia Adaptive M, care a fost aliniată corespunzător la performanţele crescute. Dotările optimizate includ şi arcuri, amortizoare şi bare stabilizatoare noi, curbe caracteristice modificate ale celor trei moduri COMFORT, SPORT şi SPORT+, precum şi diferenţial Active M – disponibil standard şi modificat corespunzător – pentru puntea spate şi sistem Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii). Mai mult, pachetul Competition ale ediţiei speciale include jante M de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu design 666 M star spoke şi anvelope mixte (faţă: 265/30 R20, spate: 285/30 R20).

BMW M3 "30 YEARS"

Toate aceste măsuri duc la o creştere importantă a performanţelor dinamice, care, nu în ultimul rând, se reflectă în acceleraţia îmbunătăţită. În echiparea cu varianta opţională de transmisie – M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte -, BMW M3 „30 Years M3” sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,0 secunde, ceea ce reprezintă un timp mai mic cu 0,1 secunde faţă de modelul de serie. Chiar şi cu transmisia standard – manuală, cu şase trepte -, automobilul realizează sprintul mai repede cu 0,1 secunde faţă de varianta de producţie. Ca design exterior, pachetul Competition include BMW Individual High Gloss Shadow Line cu dotări îmbunătăţite, inclusiv decoraţiune de crom negru pentru ţeava de eşapament a sistemului de evacuare sport M, sunetul caracteristic şi puternic contribuind semnificativ la experienţa emoţională a condusului. De asemenea, modelul special dispune de branhii M cu design exclusiv pe aripile faţă, care poartă logo-ul „30 Years M3”.

BMW M3 "30 YEARS"

Interior sportiv şi funcţional cu o ambianţă de înaltă clasă
Pachetul Competition duce interiorul ediţiei „30 Years M3” la un nivel superior prin scaunele sport M specifice, cu design „scoică”, care combină susţinerea perfectă cu confortul de călătorie distinct pe distanţe lungi. Centurile de siguranţă cu benzi BMW M ţesute îmbunătăţesc şi ele ambianţa sport a interiorului. Logo-ul „30 Years M3” de pe pragurile uşilor faţă amintesc pilotului şi pasagerului din faţă de istoria unică a acestui simbol BMW M. Inscripţia „30 Years M3 1/500” de pe banda decorativă din fibră de carbon, aflată pe panoul de instrumente, este un indiciu al caracterului exclusivist al BMW M3 „30 Years M3”, model limitat la doar 500 de unităţi la nivel mondial. „30 Years M3” este brodat pe tetierele faţă. BMW M3 „30 Years M3” dispune de tapiţerie integrală exclusivă cu piele Merino în două nuanţe, Black şi Fjord Blue sau – opţional – în Black şi Silverstone, cu cusături contrastante care subliniază caracterul sportiv şi sofisticat al modelului aniversar. Comparativ cu BMW M3 cu pachet Competition, modelul aniversar are un preţ mai mare cu 10.000 de euro. Lansarea pe piaţă este prevăzută pentru vara anului 2016 – exact la 30 de ani de la momentul semnării primului contract de cumpărare a unui BMW M3.

BMW M3 "30 YEARS"

 

„La mulţi ani, BMW M3” – urările prietenilor şi ale partenerilor la a 30-a aniversare a automobilului

„Întotdeauna voi avea o conexiune foarte specială cu BMW M3. Tatăl meu obişnuia să conducă un BMW M3 negru. Eu am devenit campion DTM în 2012 pilotând BMW Bank M3 de culoare negru mat. Toate modelele de serie BMW M3 au acest caracter competiţional foarte special – similar cu noul BMW M4. BMW M GmbH a reuşit să aducă sentimentul de circuit pe şosea. Nu este deloc uşor să faci ca un automobil atât de puternic să fie aşa compact şi potrivit pentru şosea cum a reuşit BMW cu M3. BMW M3 este sportivitatea în forma sa cea mai pură. Şi mereu va ocupa un loc special în amintirile mele.”
Bruno Spengler, pilot profesionist, component al BMW Team MTEK în DTM 2016, campion DTM în 2012 cu BMW M3 DTM

BMW M3 "30 YEARS"

HyperFocal: 0

„BMW M3 este un automobil fascinant – acum, ca şi în urmă cu 30 de ani. Eu am pilotat pe circuit M3 al acelor vremuri. Şi în comparaţie cu maşinile de curse de acum, era foarte mult de muncă la volan. În 2013, primul meu an în DTM, am sărbătorit victoria cu BMW M3 DTM al erei moderne. Acela a fost un moment foarte special. Şi cred că BMW M3 este făcut pur şi simplu pentru a crea asemenea momente speciale.”
Timo Glock, pilot profesionist, component al BMW Team RMG în DTM 2016, participant la 91 de Grand Prix-uri de Formula 1 între 2004 şi 2012

„Pentru mulţi oameni – inclusiv pentru mine -, BMW M3 este sinonim cu succes pe circuit. ADN-ul său din motorsport a fost evident încă din 1986 şi continuă să fie şi în prezent. Pentru mine, ca pilot de curse, este minunat că pot conduce un automobil sport ca acesta şi în afara circuitului. BMW M3 are toate motivele să fie o legendă.”
Martin Tomczyk, pilot profesionist, component al BMW Team Schnitzer în DTM

„Fără îndoială, BMW M3 este cea mai importantă maşină din lunga mea carieră de pilot. Cu acest model am câştigat Campionatul Mondial al Turismelor (WTCC), titlul DTM, campionatul de turisme al Italiei şi am sărbătorit numeroase victorii pretutindeni în Europa. Din prima zi, BMW M3 a fost un câştigător şi şi-a păstrat această poziţie de-a lungul deceniilor. Fanii iubesc BMW M3 – şi eu!”
Roberto Ravaglia, fost pilot profesionist, primul campion mondial de turisme din istorie (1987), fondator Team ROAL Motorsport

BMW M3 "30 YEARS"

HyperFocal: 0

„BMW M3 este un adevărat simbol. Când maşina şi-a făcut debutul în curse în 1987, a fost câştigătoare chiar de la început, devenind cel mai de succes turism din toate timpurile. A fost foarte distractiv să pilotez această maşină. Am avut parte de multe momente deosebite şi am sărbătorit multe victorii cu această maşină. Am dezvoltat o legătură strânsă cu M3.”
Johnny Cecotto, fost pilot profesionist, 10 victorii cu BMW M3 în DTM între 1989 şi 1992, învingător cu BMW M3 în cursa de 24 de ore de la Spa din 1990, învingător cu BMW M3 în cursa de 24 de ore de la Nürburgring din 1992, câştigător cu BMW M3 GTR al ADAC GT Cup din 1993, dublu campion mondial de motociclism (1975/1978)

BMW M3 "30 YEARS"

„Pentru mine, M3 este pur şi simplu cel mai bun. Cred că oricine asociază imediat BMW M3 cu BMW M GmbH, chiar mai mult decât M1 şi M5. O parte importantă a fascinaţiei pe care o creează se datorează rezultatelor sale din motorsport. La urma urmei, M3 este cel mai de succes turism din lume. Eu am patru M3 din ani diferiţi, favoritul meu rămâne M3 din prima generaţie – aceasta nu pentru că modelele BMW clasice sunt pasiunea mea, ci pentru că eu cred că designul său este cel mai bun.”
Felipe Garcia, pasionat şi colecţionar BMW, fondator Mint Classics din Münster, dealer „Bavarian Sports Cars”

Urmărește testul nostru video cu BMW M4 Coupe pe Transfăgărășan:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account