Interviu cu Matt Mullins, îmblânzitorul de BMW-uri

Matt Mullins a stabilit în decembrie 2017, alături de Johan Schwartz, recordul Guinness pentru cel mai lung drift cu două vehicule în tandem (pe suprafață udată). El este pilotul care a făcut cascadoriile la volan pentru actorul Clive Owen în filmul The Escape, cel mai nou scurtmetraj BMW. Despre cariera sa de îmblânzitor de BMW-uri, cascadorii în filme de Hollywood și job-ul zilnic de instructor șef al BMW Performance, Matt ne-a povestit într-un interviu special acordat revistei BMWBlog România.

Care au fost secvențele cele mai incitante pe care a trebuit să le faci în scurtmetrajul The Escape?

Cea mai incitantă a fost tragerea elicopterului în pod. 540i-ul trăgea de fapt un cablu, iar fumul de roți și acțiunea au părut foarte autentice. La fel, a fost intensă și scena în care a trebuit să-l arunc de pe capotă pe Al, cascadorul care îi ține locul lui Jon Bernthal.

A fost noul BMW Seria 5 modificat în vreun fel pentru cascadoriile din The Escape?

Singura modificare au fost frânele de raliu. Este vorba despre un set suplimentar de etriere la roțile din spate, controlate de o frână de mână cu levier. Am folosit soluția aceasta pentru a provoca derapaje într-un mod foarte precis. În rest mașina avea echipare de serie.

Câte exemplare ale noului Seria 5 au fost folosite pentru filmarea acestui scurtmetraj?

S-au utilizat 4 mașini. Una a mers în spatele unei platforme de tractare și a fost folosită pentru filmarea scenelor din habitaclu.

Matt Mullins compară producția elaborată  a filmului The Escape cu standardele blockbuster-urilor  de la Hollywood.

Care a fost cea mai periculoasă cascadorie pe care ai făcut-o cu o mașină?

În filmul Talledega Nights am petrecut mult timp conducând la viteze foarte înalte, de până la 150 mph (240 km/h). În plus, lucram cu pirotehnice, elicoptere și un grup de 20 de mașini de curse care rulau foarte aproape una de alta. O bună parte din filmări au fost realizate noaptea la Charlotte Motor Speedway și au existat câteva momente tensionate deoarece o singură greșeală făcută de oricare dintre noi ar fi declanșat o coliziune între mai multe mașini.

Care sunt cele mai importante filme și proiecte din cariera ta de pilot cascador de până acum?

La început am făcut reclame pentru NASCAR și apoi am lucrat în filme precum 3: The Dale Earnhardt Story, Herbie: Fully Loaded, și Talladega Nights. Am colaborat și cu un film de la Bollywood denumit Ta Ra Rum Pum. A fost foarte plăcut să lucrez în proiectele astea, dar consumă mult timp. Unul dintre cele mai cool proiecte pe care le-am făcut a fost anul acesta cu M4 GTS. A avut loc la The Thermal Club, care găzduiește și centrul de vest BMW Performance. Doi dintre prietenii mei buni, Michael Jobst și Neil Moreno, au venit cu conceptul, iar regizorul este Tim Damon, unul dintre cei mai pricepuți tipi care filmează acțiune cu mașini. Am făcut filmările într-o singură zi și sunt foarte mândru de cum au ieșit. Desigur, The Escape este un moment marcant pentru mine. A fost o onoare să-l dublez pe Clive Owen în rolul Șoferului fiindcă pentru fanii BMW – grup care mă include și pe mine – această serie de filme este o adevărată instituție.

Slujba ta de zi cu zi este de Instructor Șef al școlii BMW Performance Driving. Ai primit cereri de la șoferi să-i înveți cascadorii sau manevre pe care le-au văzut în filmele BMW?

Primim asemenea cereri. Le predăm tehnici de drift și întoarceri la 180 de grade în școlile noastre M. Și am mai adăugat programe de trucuri și cascadorii cu MINI la centrul nostru de performanță din vest aflat în cadrul The Thermal Club.

Primul scurtmetraj BMW din 2001 l-a convins pe Matt să-și cumpere un M5 E39

Mașina personală a lui Matt este un BMW M5 E39.

Primul scurtmetraj BMW a fost regizat de Guy Ritchie și se numește Star. Filmul, care i-a avut în rolurile principale pe Clive Owen și Madonna, a devenit un clasic pentru pasionații de automobile și a contribuit la statutul iconic al modelului M5 E39. Matt conduce în prezent un M5 E39 și ne-a oferit detalii despre el: „De când am văzut filmul Star mi-am dorit un model ca ăsta. Este un model 2003 cu 111.000 de mile la bord (178.637 km). Are caroseria de culoare angintiu Titanium și interiorul negru. Singurele modificări sunt evacuarea de curse Eisenmann cu țeavă SuperSprint X și un schimbător scurt UUC.“

Matt Mullins a obținut titlul GUINNESS WORLD RECORDS pentru cel mai lung drift în paralel (asistat de apă):

Descoperă colecția de accesorii BMW M:

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account