Klaus Fröhlich dezvăluie planurile de viitor ale BMW
Klaus Fröhlich era, până anul trecut, responsabil cu dezvoltarea modelelor BMW de la Seria 1 până la Seria 5. Între timp a fost avansat – acum face parte din board-ul de administrație al BMW Group – și se ocupă cu dezvoltarea întregului line-up BMW. Ei bine, acest domn a dat câteva declarații jurnaliștilor de la MotorTrend în legătură cu viitoarele modele, actualele modele și tehnologia care se ascunde sub capota lor.
În primul rând, Klaus Fröhlich a dezvăluit faptul că BMW va mai folosi doar două tipuri de platforme pentru toate modele sale. „Este vorba despre modularitate. Fiecare mașină are un caracter specific. Să luam ca exemplu BMW Seria 3 Gran Tourer și BMW Seria 2 M235i. Ele dispun de aceeași platformă, dar sentimentul este diferit în cazul fiecăreia.” Astfel, BMW va construi mașini doar pe platforma FWD și pe platforma RWD. „Tracțiunea față (FWD) este folosită de la BMW X1 până la MINI”, spune el. „Aceste mașini au nevoie de poziții și puncte diferite de prindere ale punților. RWD, pe de altă parte, este folosită pe toate celelalte modele, de la noul Seria 7, până la Seria 1. Motorul se află întotdeauna în același loc, dar se poate modifica lățimea, ampatamentul și poziționarea punții spate, astfel încât să poți obține un Seria 7, dar și un Seria 3 Touring, din aceeași platformă. Totul poate fi foarte specific. Anumite materiale sunt frecvente în producția de serie, dar există și altele specifice, în funcție de model. Spre exemplu, Seria 7 folosește fibra de carbon, magneziu, aluminiu și oțel.”
Având în vedere informațiile, cei de la MotorTrend au întrebat curioși dacă viitorul BMW Seria 1 va fi tracțiune față, având în vedere faptul că Audi și Mercedes deja folosesc tracțiunea față pe A3 și pe A-Class. Klaus Fröhlich răspunde și la această întrebare. „Dacă va fi tracțiune spate, vom pierde avantajele de spațiu pentru bagaje. Dar, dacă un client își dorește spațiu, își poate cumpăra un Seria 2 Active Tourer cu tracțiune față. Când vorbim despre Seria 1, vorbim despre vânzări, așa că trebuie să fie un BMW veritabil, cu tracțiune spate. Mai avem timp până la sfârșitul anului să ne decidem asupra acestui aspect.”
Klaus Fröhlich nu se oprește aici și dezvăluie un alt plan de-al său: „Știu ce vreau. Un succesor cu adevărat sportiv al lui Z4.”
Aparent, modelele BMW sunt pe mâini bune.
Sursă foto randare BMW Z4: Autobild