Motorul cvadri-turbo ar putea dezvolta 395 CP
Zvonurile despre un motor diesel, de 3,0 litri, cvadri-turbo nu sunt tocmai noi, dar începem să primim din ce în ce mai multe informații care ne fac să credem că acest motor va deveni realitate într-un viitoar nu foarte îndepăratat. Credem că șansele ca motorul cvadri-turbo să-și facă apariția sunt cu atât mai mari din moment ce motorul tri-turbo, ce echipează modelele BMW X6 M50d, BMW X5 M50d și BMW Seria 5 Sedan M550d este unul care se bucură de o poziționarea aparte în segmentul mașinilor performante și eficiente.
Odată cu apariția noului BMW Seria 7, este foarte probabil ca existența unui diesel foarte puternic să fie dorită de o mare parte din potențialii clienți. Tocmai de aceea, zvonurile șoptesc că o versiune 750d xDrive cu un motor diesel de 3,0 litri și șase cilindri în linie, cvadri-turbo ar putea fi lansat în 2016. Încă nu avem detaliile complete, dar putem presupune că noul motor cvadri-turbo ar putea beneficia de patru turbine clasice sau ca cea de-a patra turbină să fie una electrică, care să vină „peste” cele trei deja existente. Oricare ar fi soluția tehnică aleasă, credem că noul motor cvadri-turbo ar putea dezvolta undeva în jurul a 395 de cai-putere. Și, la fel ca motorul tri-turbo deja existent, sunt șanse foarte mari ca și motorul cvadri-turbo să fie cuplat doar tracțiunii integrale xDrive.
În momentul de față, motorul tri-turbo dezvoltă 381 de cai-putere și un moment motor de 740 Nm disponibil între 2.000 și 3.000 de rotații pe minut. În cazul lui BMW Seria 5 Sedan M550d xDrive, sprintul 0-100 km/h durează fix 4,7 secunde, viteza maximă este de 250 km/h, iar consumul mixt este de 6,2 l/100 km.
Sursă: BMWBlog.com
Sursă foto: BMW Group
Urmărește și testul nostru video cu noul BMW X6 M50d xDrive: