Șeful BMW Group Design: “Vom curăța designul, iar modelele se vor diferenția mai mult”

Adrian van Hooydonk, șeful BMW Group Design, a descris pentru site-ul Automotive News noua direcție de design a viitoarelor modele produse de compania bavareză.

“Vom curăța lucrurile, vom folosi mai puține linii, iar liniile vor fi mai ascuține și mai precise. La interior, vom avea mai puține butoane. Mașinile vor începe să-și arate inteligența, deci va trebui să faci mai puține comenzi.” – spune Adrian Van Hooydonk într-un mod tranșant în dialogul cu Automotive News.

De asemenea, modelele din gama BMW vor avea identități mai distincte, ceea ce va trata criticile legate de asemănarea dintre ele. “Veți vedea că mașinile vor avea un caracter mai puternic și se vor diferenția mai mult una față de alta.” – completează Adrian van Hooydonk. Noul BMW X2 este numit de van Hooydonk drept un prim exemplu al strategiei de diversificare a designului. X2 nu reinterpretează doar formatul de SUV coupe într-un mod diferit de cel regăsit la X4 și X6, ci introduce elemente de stil noi. Nările grilei frontale sunt răsturnate, ca și farurile, iar pe montanții din spate au fost adăugate embleme BMW, în stilul coupe-ului E9 3.0 CS din anii ‘70. “Apropo, facem aceste stilizări doar la X2, fiindcă am vrut să fie lucruri după care lumea să poată distinge această mașină în trafic.”

Dar nu poți face primăvară cu o singură floare, astfel că BMW pregătește noutăți cu fiecare nou model. “Toate modelele care vor fi lansate de acum în colo vor juca un rol important. Seria 8 va combina elemente noi într-o formă foarte nouă.” – adaugă Adrian van Hooydonk.

Revoluția estetică va fi susținută în 2018 nu doar de noua Serie 8, ci și de noua generație X4 și SUV-ul full-size X7. Tot în 2018 pot fi lansate și noile generații Z4 și X5. Iar cel târziu în 2019 vine rândul unei noi generații Seria 3.

BMW a primit critici și din cauza faptului că modelele din ultimii ani au adus o evoluție timidă a designului, care nu a reușit să împrospăteze look-ul într-un mod semnificativ. “Sau poate s-ar putea spune că rivalii noștri s-au schimbat mai mult decât noi.” – nuanțează van Hooydonk.

Designerul BMW a precizat că în trecut compania bavareză recurgea la schimbări majore de design o data la două generații. Deci alterna un limbaj de design complet nou cu unul evolutiv. “Asta nu mai este suficient în lumea în care trăim acum” – admite Adrian van Hooydonk. “Acum există mai multă concurență. Lumea s-a schimbat. Are un ritm mai alert. Deci și designul nostru are nevoie să se schimbe mai rapid.”

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account