World Superbike: Reviriment BMW în 2016

Noua ediție a CM de Superbike aduce la start două grupări serioase care au mizat pe modelul S1000RR: foștii campioni ai seriei (Althea) și o echipă de top din seria națională britanică (Milwaukee).
BMW Motorrad s-a retras din World SBK la finele lui 2012, oferind apoi sprijin tot mai subțire grupării BMW Italia (GoldBet). Anul acesta, asaltul cu motociclete germane va fi purtat de formații mult mai solide în raport cu privații care mai înscriseseră BMW-uri în stagiunile anterioare, precum ungurii de la Team Toth, care erau abonați la ultimele locuri.
Pe de o parte, avem în 2016 gruparea Althea, care a trecut de la a fi un satelit Ducati la modelele BMW în 2016. Aceștia l-au atras pe spaniolul Jordi Torres, care a impresionat anul trecut în prima sa campanie de Superbike la ghidonul unei Aprilia. Alături de Torres va concura germanul Markus Reiterberger, pilotul de casă al bavarezilor în IDM (seria de Superbike a Germaniei). Reiterberger are la activ două titluri naționale, în 2013 și 2015.
Nu doar campionul Germaniei de Superbike a venit în mondial, ci și cel al Marii Britanii. Puțini se așteptau ca veteranul de 32 de ani Josh Brookes să-i dea replica lui Shane Byrne cu o constanță exemplară de-a lungul sezonului, însă noua Yamaha l-a purtat pe Brookes înspre titlul din BSB în 2015. Gruparea Milwaukee a ales să facă pasul către mondial cu pilotul său vedetă, însă cu modele BMW. Yamaha abia debutează cu noul model în World SBK, așa că nu a putut atrage momentan grupări satelit. Alături de Brookes vine cu ambiții mari din motomondial cehul Karel Abraham, care aduce și un pachet financiar consistent.
Așadar, cvartetul de piloți BMW înscriși de Althea și Milwaukee pornește la drum în 2016 cu obiectivul de a se clasa cât mai des în top 10 (unde n-a fost niciun pilot BMW la final de 2015) și de a fi cei mai buni dintre echipele private. Ordinea începutului de sezon indică o supremație a uzinelor Kawasaki, Ducati, Honda și Yamaha (în această ordine). Echipierii BMW pot deranja, în mod realist, modelele Aprilia, MV Agusta, dar și plutonul amplu de Kawasaki-uri private.
Weekendul de la Phillip Island a început fără vreun BMW în top 10 la finele ședinței de Superpole. În prima cursă, perechea Aprilia a dat de probleme, iar Alex Lowes (Yamaha) a căzut. Astfel, cel mai bine clasat BMW la final de manșă a fost Jordi Torres (P8), care a profitat de ritmul slab al campionului MotoGP Nicky Hayden în ultimele tururi. Brookes a venit pe 10, Abraham pe 13, iar Reiterberger a căzut în ultimul tur, la câțiva metri de o clasare în top 10 la cursa sa de debut.
Cursa a doua a fost marcată de căzătura lui Chaz Davies, iar piloții BMW au mai putut progresa și grație problemelor tehnice ale lui Leon Camier (MV Agusta). Cvartetul ”bavarez” s-a clasat în grup (aproape) compact: 7-8-9-11. Jordi Torres a fost cel mai bun pilot BMW, iar Josh Brookes a semnat cel mai bun rezultat al său la Phillip Island în cinci vizite. Torres a semnat și cea mai mare viteză de top a manșei – 319,5 km/h. Karel Abraham a încheiat pe 11, însă ritmul său nu a fost la fel de consistent ca al colegilor de marcă, sosind la peste 15 secunde de ceilalți trei.
Următoarea etapă din mondialul de Superbike va avea loc peste două săptămâni în Qatar.
