BMW + Toyota = LOVE
În 2012, BMW și Toyota au anunțat că vor colobara pentru a dezvolta o nouă mașină sport ce va fi declinată în două modele, din game diferite. Cel mai probabil, acest nou model vine să înlocuiască BMW Z4 și să readucă numele Supra în gama Toyota. Cu toate acestea, de când a fost anunțată colaborarea dintre BMW și Toyota, detaliile despre acest nou model sportiv au fost destul de restricționate, dar acum ele încep ușor să apară.
Colaborarea dintre BMW și Toyota confirmată de ambele companii
După ce acum câteva săptămâni vorbeam despre un nou mini-MINI dezvoltat în colaborare cu Toyota, iată că acum și un model sport este conformat. Conform zvonurilor, noul model dezvoltat de BMW și Toyota va avea o platformă modulară, tocmai pentru a putea fi poziționat în segmente diferite de piață. „Singurul lucru pe care îl știm cu certitudine acum este că vom folosi o platformă comună pentru cele două modele. Cele două mașini nu vor concura direct, pentru că ele pot fi poziționate diferit.”, spune Ian Robertson, membru în Consiliul de Administrație BMW.
BMW și Toyota pot face casă bună
Conform acelorași zvonuri, BMW va fi producătorul care va furniza motoarele pentru cele două. Dacă înlocuitorul lui BMW Z4 va avea cel mai probabil un motor cu patru cilindri în linie, supraaimentat, este de așteptat ca noua Toyota Supra să aibă sub capotă un motor cu șase cilindri în linie, tot supraalimentat, furnizat de BMW. Cu toții știm că motorul de 3,0 litri ce echipează noile BMW M3 și M4 este unul extrem de reușit, iar gândul că acest motor ar putea intra sub capota noii Toyota Supra este unul destul de plăcut. Mai mult, BMW va furniza și know-how-ul legat de dezvoltarea unei platforme ce utilizează intens fibra de carbon, mai ales că aceste cunoștințe o să fie implementate deja în viitorul BMW Seria 7.
BMW și Toyota nu uită de Lexus
Este adevărat faptul că ultimele modele lansate de Lexus sunt mai aproape ca niciodată de rivalii de la BMW. Lexus GS F este un rival serios pentru BMW M5, în timp ce Lexus RC F poate amenința într-o oarecare măsură vânzările lui BMW M4 Coupe. Prin urmare, e greu de crezut că BMW va înmâna celor de la Toyota platforma sa bazată pe fibră de carbon ranforsată cu plastic știind că există posibilitatea ca Lexus să afle toate secretele bavarezilor. Cu toate acestea, Alain Uyttenhoven, șeful Lexus în Europa, crede ca această posibilitatea nu este exclusă: „Lexus și Toyota sunt o singură companie, condusă de Akio Toyoda. În acest moment nu avem în plan nicio platformă comună cu BMW. Totuși, teoretic vorbind, avem acces la toată tehnologia Toyota.”
Colaborarea dintre BMW și Toyota este una unde toată lumea câștigă
Atât BMW, cât și Toyota, au dat naștere unora dintre cele mai apreciate mașini cu tracțiune spate, iar cel mai recent model sport al japonezilor, Toyota GT86 ne-a cam lăsat cu gurile căscate. BMW construiește unele dintre cele mai bune motoare din lumea, iar faptul că bavarezii au avansat atât de mult în tehnologia fibrei de carbon este un mare avantaj. De cealaltă parte, Toyota poate aduce tot ce știe în dezvoltarea mașinilor hybride, mai ales că aceasta pare să fie viitorul. Cu o serie de lucruri învățate de la Toyota, cei de la BMW ar putea face ca noile i3 și i8 să devină mai accesibile. Una peste alta, această colaborare pare să fie potrivita pentru toată lumea.