Va reuși Volvo S90 să se impună în fața lui BMW Seria 5?

Volvo pregătește un rival de segment mare pentru BMW, Mercedes și Audi. Dar va avea succes?
Al doilea pas în strategia de metamorfozare a brandului Volvo este apariția lui S90, o limuzină de clasă medie așteptată în 2016 și care va avea ca sursă de inspirație conceptul Estate, un shooting brake superb prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Geneva.
Volvo S90 îl va înlocui pe S80, al cărui plan de a acapara clienții din acest segment a devenit din ce în ce mai greu realizabil – în 2014, Volvo a vândut 12.500 de unități S80, în timp ce Seria 5 a atins numărul de 373.000 de exemplare vândute.
Însă de la viitorul S90 așteptările sunt mari – Volvo se așteaptă ca 80% dintre clienții viitoarei lumuzine de clasă medie să fie noi pentru brand. S90 va sta pe aceeași platformă (Scalable Product Architecture) pe care este construit și actualul XC90, majoritatea elementelor tehnice fiind împărțite cu SUV-ul scandinav.
Pe partea de motorizări, strategia Volvo de a folosi doar motorizare I4 de 2,0 litri va fi aplicată și aici. Conform spuselor lui Alain Visser, șeful departamentului de marketing de la Volvo, „dintre toate modelele pe care le vom lansa în următorii patru ani, cel mai provocator este S90”.
Volvo S90 își va face apariția pentru prima dată în public la Salonul Auto de la Detroit 2015, fiind urmat de breakul V90.
În 2015 va debuta și următoarea generație BMW Seria 5 – nume de cod G30 – despre care știm că va fi mai ușor, mai performant, mai economicos și mai bine tehnologizat, împrumutând multe dintre dotările cu care a debutat actualul BMW Seria 7.
