ZVON: S-a răzgândit BMW? Pregătește un BMW M2 Gran Coupe?

Publicația britanică Autocar readuce în atenție posibilitatea lansării unui BMW M2 Gran Coupe cu tracțiune integrală.

Autocar.co.uk “înțelege” de la sursele sale că BMW intenționează să-și extindă portofoliul cu versiuni mai puternice ale modelelor BMW M235i xDrive Gran Coupe și BMW M135i xDrive. Aceste modele sunt animate de motorul M TwinPower Turbo cu 4 cilindri și 1.998 cmc, care livrează 306 CP, transpuși pe asfalt cu ajutorul tracțiunii integrale. Cu aceste resurse, cele două modele reușesc un demaraj 0-100 km/h în 4,8 secunde. Acum, site-ul britanic preconizează că acest propulsor cu 4 cilindri va fi convins să dezvolte circa 400 CP, pentru performanțe net superioare.

Dacă scenariul se adeverește, BMW M va avea în sfârșit rivali pentru Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ și Mercedes-AMG A 45 4MATIC+. Modelele AMG folosesc un propulsor turbo cu 4 cilindri, de 2 litri, care dezvoltă 387 CP în varianta de bază, sau 421 CP în versiunea S. CLA 45 S 4MATIC+ are nevoie de 4 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h, în timp ce hot-hatch-ul A 45 S 4MATIC+ necesită 3,9 secunde.

Desigur, nu totul ține de cât de sprinten pleacă o mașină de pe loc. Și nici volumul de vânzări al modelelor compacte cu performanțe ultrasportive nu este unul fabulos. Vorbim despre o nișă. Însă rolul acestor modele este mai degrabă de vectori de imagine. Mai direct spus, este marketing. Iar BMW încearcă să acomodeze opinia generală că un BMW este tot un BMW, chiar dacă undeva la baza lui se află o platformă cu tracțiune față, nu spate, așa cum dictează tradiția.

Așadar, un BMW M2 Gran Coupe ca antidot pentru Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ nu ar urma o formulă clasică, dar ar stârni un duel interesant. Da, poate că este precum un meci pe care nu l-a cerut nimeni. Dar dacă tot l-ai prins la televizor, rămâi să-l vezi măcar până când se termină reclamele din gala cu V8-uri.

Până la urmă, piața auto evoluează, cerințele și preferințele se diversifică. Iar BMW M a respins până acum doar producerea de modele pure M care au platformă cu tracțiune față. În schimb, nu s-a zis nimic despre folosirea acelorași platforme în varianta cu tracțiune integrală. “Trebuie să poți să simți mașina prin sistemul de direcție și pedala de accelerație. Astăzi, nu există o soluție pentru tracțiunea față.” Acesta a fost răspunsul pe care Dirk Hacker, coordonator al departamentului de dezvoltare al diviziei M, l-a dat revistei Autocar, atunci când a fost întrebat dacă vor fi create versiuni M pe baza modelelor BMW cu tracțiune față. Dar asta se întâmpla în 2017. Când încă nu exista BMW M235i xDrive.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account