Noul Audi A8 vs BMW Seria 7: motorizări diesel
Noul Audi A8 vs BMW Seria 7 este un comparativ foto menit să scoată în evidență diferențele și asemănările dintre cele două modele de top ale celor doi producători germani. Pentru aceast lucru am ales în primă fază două motorizări care vor fi cu siguranță în topul preferințelor clienților: propulsoare diesel, de 3,0 litri, alături de sistemele de tracțiune integrală.
Acest comparativ foto – Noul Audi A8 vs BMW Seria 7 – are la bază prețurile disponibile pentru Audi A8 în configuratorul de pe site-ul oficial, pentru că nu există o listă de prețuri care să ne arate exact cum vine echipat noul vârf de gamă. Dar, chiar dacă vor apărea modificări ale prețurilor de pornire, credem că ele vor fi minore. Așa cum probabil că deja știți, Audi a schimbat și nomenclatura versiunilor sale, astfel că acum, în loc să prezentăm versiunea de motorizare 3.0 TDI quattro, vom vorbi despre 50 TDI quattro. În esență aceeași mâncare de pește, sub un alt nume. În cazul Seriei 7 analizăm motorizarea 730d xDrive.
Noul Audi A8 vs BMW Seria 7: performanțe dinamice
Primul lucru pe care îl vei observa în cadrul acestui comparativ – Noul Audi A8 vs BMW Seria 7 – este diferența de putere între cele două modele. Ei bine, ea apare pentru că, în momentul de față, noul Audi A8 pune la dispoziție o singură versiune de putere pentru propulsorul de 3,0 litri. Da, BMW Seria 7 740d xDrive vine tot cu un motor de 3,0 litri, doar că prețul pentru versiunea cu 320 CP este considerabil mai mare raportat la A8 50 TDI quattro. Prin urmare, cu un motor diesel, în configurație V6, noul A8 50 TDI quattro vine cu o putere maixmă de 286 CP, livrată la 3.750 de rotații pe minut. Cuplul motor este disponibil de la 1.250 de rotații pe minut și are o valoare maximă de 600 Nm. În combinație cu sistemul de tracțiune integrală quattro și cu transmisia automată cu opt trepte, A8 50 TDI quattro accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h. De cealaltă parte, BMW 730d xDrive pune la bătaie 265 CP la 4.000 rpm și un moment motor maxim de 620 Nm, disponibil de la 2.000 de rotații pe minut. În aceste condiții, ajutat de tracțiune integrală și transmisia Steptronic, 730d xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde, reușind să fie foarte puțin în fața A8-ului. VIteza maximă este tot 250 km/h.
Deși are ceva mai mulți cai-putere, noul A8 50 TDI quattro nu reușește să fie mai rapid decât omologul său bavarez, iar acest lucru se întâmplă pentru că 730d xDrive cântărește cu 150 de kilograme mai puțin! Iar asta nu e deloc de neglijat, semn că tot plasticul ranforsat cu fibră de carbon își foarte bine treaba atunci când ajungem la gabarit. Un alt lucru de luat în calcul este și diferența între consumurile medii comunicate de cei doi producători pentru aceste modele. Dacă A8 50 TDI quattro promite 5,6 l/100 km în regim mixt, BMW 730d xDrive promite 4,8 l/100 km. Nu știu câți dintre viitori proprietari de A8 și Seria 7 se gândesc la consum, însă teoretic, diferența nu e nici ea una de neglijat.
Noul Audi A8 vs BMW Seria 7: prețuri
Așa cum ne așteptam, prețurile celor două modele sunt oarecum similare. De exemplu, noul Audi A8 50 TDI quattro are un preț de pornire de fix 91.000 de euro, cu TVA inclus. BMW 730d xDrive are un preț de listă ce pornește de la 92.939 de euro, cu TVA inclus, astfel bavarezul fiind mai scump cu aproape 3.000 de euro decât omologul său. Așa cum spuneam, pentru cei interesați de BMW Seria 7, există și versiunea 740d xDrive, care vine cu 320 de cai-putere și cu un preț de listă la granița celor 100.000 de euro. Un alt aspect care merită luat în calcul este faptul că BMW Seria 7 poate fi configurat și într-o versiune cu tracțiune doar pe puntea spate, caz în care prețul coboară până la 89.429 de euro, cu TVA inclus.
Revenind, este evident că diferențele de prețuri sunt minore atunci când luăm în calcul întregul preț al celor două limuzine și mi-e greu să cred că o diferență de 3.000 de euro poate decide alegerea. La fel cum nici performanțele dinamice nu îi pot da un câstig de cauză Seriei 7, pentru că diferențe sunt practic infime. Unde însă s-ar putea ca noul A8 să aibă câștig de cauză este interiorul. Super-tehnologizat și super-lăudat, din imagini, interiorul noului A8 este pur și simplu spectaculos. Ce-i drept, încă nu am văzut mașina pe viu, așa că ne abținem de la comentarii suplimentare. Totuși, vizual, interiorul lui A8 pare mai atractiv decât cel mai conservator al Seriei 7. Pe de altă, ecranele nu sunt neapărat pe gustul tuturor, iar cele două modele pun la dispoziția clienților un nivel similar al echipamentelor de confort și asistență.
Noul Audi A8 vs BMW Seria 7: concluzie
La o primă vedere, fără însă a conduce sau măcar a vedea pe viu noul A8, tind să cred că lupta dintre cele două modele este mai strânsă ca niciodată. Așa cum Seria 7 a încercat să aducă un plus de rafinament față de generația pe care o înlocuia, un mega plus de tehnologie, confort și statură, așa a înecrcat și noul A8 să lucreze la dinamică. Prin urmare, noi ne abținem de la un verdic clar. Și, cine știe, poate într-un viitror nu prea îndepărtat, le vom putea conduce pe ambele, pentru a trage o concluzie în cunoștință de cauză.
Și nu uita să ne urmărești sâmbătă, de la 13:30, la TVR2, în cadrul emisiunii MotorVlog:
Citește și comparativul foto dintre BMW Seria 7 și Mercedes-Benz Clasa S: