BMW Seria 7 M760Li xDrive: Simfonia motoarelor V12 continuă
BMW Seria 7 M760Li xDrive apare după lungi speculații și, foarte important, apare la doar câteva zile după prezentarea oficială a lui Alpina B7. Noi credem că asta nu e o simplă coincidență, ci o strategie bine definită, pusă la punct împreună de cele două companii.
Pentru public, ambele modele, atât Alpina B7, cât și noul BMW Seria 7 M760Li vor debuta în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Și, chiar dacă suntem tentați să comparăm cele două versiuni performante ale lui Seria 7, în realitate probabil că ele se adresează unui public diferit. În primul rând pentru că suntem aproape convinși că BMW Seria 7 M760Li xDrive va fi o mașină mult mai scumpă decât Alpina B7. Pe de altă parte, tot noi credem că cele două modele au rivali diferiți în segmentul limuzinelor premium performante. De exemplu, Alpina B7 ar putea concura direct cu Mercedes-AMG S 63, în timp ce BMW Seria 7 M760Li xDrive va concura cu Mercedes-AMG S 65 AMG L. Și dacă ne uităm la cei peste 240.000 de euro pe care Mercedes-Benz îi cere pe cea mai performantă versiune a Clasei S, tindem să credem că nici BMW Seria 7 M760Li xDrive nu va avea un preț cu mult mai mic. Mai ales dacă ne uităm și la echiparea mașinii, căreia nu pare să-i lipsească aproape nimic de pe lista de opționale disponibile pentru Seria 7.
Revenind însă la noul BMW Seria 7 M760Li xDrive, fanii BMW pot răsufla ușurați, știind acum că BMW a scos la iveală un vârf de gamă care să se ridice la înălțimea așteptărilor. Am scris acum ceva vreme despre istoria motorului V12 de sub capota diferitelor generații BMW Seria 7 și speram atunci că BMW nu va renunța la această idee. Și iată că n-a făcut-o. Noul BMW Seria 7 M760Li xDrive este pur și simplu o demonstrație de forță care nu doar că-și depășește orice rival în cazul performanțelor dinamice dar, poate pentr prima oară în cazul Seriei 7, bavarezii au un rival care se poate lupta de la egal la egal cu Clasa S. Datele tehnice pentru BMW Seria 7 M760Li xDrive sunt cu mult peste cele promise de S 65 AMG, iar asta înseamnă foarte mult pentru imaginea BMW.
Cu un motor de 6,6 litri, supraalimentat, care dezvoltă 600 de cai-putere la 5.500 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 800 Nm disponibil încă de la 1.500 de rotații pe minunt, cele 2.180 de kilograme ale lui BMW Seria 7 M760Li xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde! Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar în cazul în care se optează pentru pachetul M Driver’s Package, viteza maximă este extinsă până la 305 km/h. Da, ai citit bine, noul BMW Seria 7 M760Li xDrive are nevoie de 3,9 secunde pentru sprintul 0-100 km/h și atinge 305 km/h. Noi suntem impresionați. În cazul în care interesează pe cineva, consumul mediu pentru M760Li xDrive este de 12,6 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 294 g/km.
Deși nu este un „M” veritabil, M760Li xDrive se bucură de o mare parte din resursele diviziei de performanță, iar acest lucru este evident din momentul în care deschizi capota. Carcasa care acoperă uriașul V12 de 6,6 litri este inscripționată cu „M Performance”, iar logo-ul M poziționate strategic în diverse locuri ale caroseriei sunt o altă dovadă a abilităților de care dispune această limuzină. Motorul, cu tehnologia TwinPower Turbo, împreună cu superba transmisie Steptronic cu opt trepte lucrează în permaaneță pentru a livra cele mai bune performanțe dinamice, dar conform celor de la BMW, acest lucru se întâmplă într-un deplin confort. Cum? Prin intermediul câtorva trucuri deștepte care ne demonstrează că tehnologia a ajuns extrem de departe. În primul rând, schimbările treptelor de viteză sunt influențate de informațiile sistemului de navigație legate de drum, tocmai pentru ca totul să fie perfect. Sistemul de suspensie Executive Drive Pro este un alt atuu al noului BMW Seria 7 M760Li xDrive. Suspensia pneumatică pe ambele punți, alături de barele stabilizatoare active minimalizează mișcările neplăcute ale caroseriei și, împreună cu anvelopele performante ce încalță jantele M de 20 inch, asigură cel ma i înalt nivel de aderență posibil. Un sprint 0-100 km/h în 3,9 secunde nu ar fi fost posibil fără sistemul inteligent de tracțiune integrală xDrive, iar sistemul de direcție integrală îmbunătățește manevrabilitatea simțitor.
Pe de altă parte, o limuzină de 2.180 de kilograme care se deplasează cu 305 km/h are nevoie de frâne solide și generos dimensionate. Prin urmare, nu e de mirare că BMW Seria 7 M760Li xDrive are discuri de frână cu diametrul de 19 inch! Marea majoritate a mașinilor de pe stradă nu au jantele nici măcar pe 17 inch, dar M760Li xDrive are discurile de frână de 19 inch. Ceea ce înseamnă că decelerarea ar trebui să fie uimitoare. Desigur, la capitolul siguranță, noul BMW Seria 7 M760Li este echipat cu tot ce are mai bun noul Seria 7 de oferit. Asistent pentru direcție și menținerea benzii, avertizare activă la părăsirea benzii de rulare, avertizare în cazul unui impact din spate, asistent pentru traficul congestionat care transformă mașina într-una semi-autonomă, precum și pilot automat cu funcție de frânare și Stop&Go și alte câteva chestii care țin mai mult de domeniul IT decât de cel auto.
În mod normal, designul noului BMW Seria 7 M760Li xDrive beneficiază de pachetul M care presupune prize de aer generos dimensionate, jante pe 20 inch și o serie de elemente în culoarea Cerium Grey care „garantează un apariție elegantă și sportivă”. Alături de aceste elemente, sigla V12 poziționată și ea în locurile care contează, alături de un eșapament M cu flapsuri completează un pachet dinamic pe care îl așteptam cu sufletul la gură. Interiorul este și el desenat pe măsura performanțelor dinamice. Logo-urile M, volanul M îmbrăcat în piele și padelele de pe volan sunt doar câteva dintre micile bucurii ale vieții. Alături de ele, logo-ul V12 de pe praguri, vitezometrul marcat până la 330 km/h și finisările în culoarea Piano Black îți aduc aminte că nu ești la volanul unui 730d. Totuși, pentru cei care nu vor să iasă prea mult în evidență, noul BMW Seria 7 760Li xDrive este disponibil și în combinație cu pachetul Excellence. Optând pentru acest pachet de design, șoferul renunță practic la componentele aerodinamice M și își deghizează mașina într-un Seria 7 normal, elegant, dar care ascunde un V12.
Încă nu știm prețul pentru noul BMW Seria 7 760Li xDrive, însă cu siguranță va fi unul destul de piperat. Pe de altă parte, M760Li xDrive este un vârf de gamă destinat celor care caută rafinamentului unui V12 și performanțele unui automobil „M Performance”, combinație care până acum nu a fost niciodată disponibilă în gama bavarezilor. Noi ne bucurăm că după modele precum Seria 2 Active Tourer, după zvonurile prinvind tracțiunea integrală pentru viitorul M5 și după alte vești care ne făceau să credem că BMW se diluează, bavarezii vin acum să ne aducă aminte că nu uită motivele pentru care lumea îi iubește.
Urmărește testul nostru video cu noul BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive: