Studiu de caz: Design BMW Seria 7 – Precizie dusă la extrem

BMW Seria 7

Design-ul modelelor BMW produc un impact din ce în ce mai mare și mai puternic asupra noastră – privitorilor, clienților sau pasionaților. Atenția la detalii a fost prioritară întotdeauna în departamentul de creație și design BMW, dar parcă odată cu lansarea noului BMW Seria 7, acesta a atins cote uriașe, pe care nimeni nu și le putea imagina vreodată. Lansarea noii nave amiral a constructorului bavarez a produs mai multe reacții ca orice model BMW de până acum, chiar și înainte ca mașină să apară pe stradă, datorită eleganței pure pe care o emană prin fiecare linie de design și a confortului pe care promite să-l ofere. Dar cum a luat luxul forma noului BMW Seria 7?

Pentru început, au fost implicate în proiect studio-urile de design BMW din Munchen, Shanghai și Los Angeles, fiecare având viziuni și concepte diferite asupra noțiunii de „lux”. Mai apoi, cei mai talentați designeri (Nader Faghihzadeh, Karim Habib, Adrian van Hooydonk și Robert Hlinovsky) au fost trimiși în locații din care s-ar putea inspira pentru a trasa liniile măiestuoasei nave amiral – Abu Dhabi, Singapore și Seattle. Scopul principal al acestor călătorii a fost dezvoltarea unei bune înțelegeri a influenței design-ului modern și a luxului asupra diferitelor culturi și anumitor pattern-uri de clienți. Fiind vorba de medii diferite de dezvoltare a personalității indivizilor, cerințele sunt diferite în funcție de zonă/continent. Anumiți clienți pun accentul pe eleganță și confort, alții pe sportivitate, toate în funcție de gust și cultură și tocmai de aceea BMW Seria 7 poate fi configurat în mai multe versiuni, cu diverse linii de echipare și personalizat până la ultimul detaliu.

Pentru BMW, luxul modern își are rădăcinile în cele mai avansate tehnologii și în atenția deosebită la detalii. „Noi considerăm că cei cărora ne adresăm cu noul Seria 7 au o afinitate pentru produsele high-tech. În plus, ne-am extins viziunea dincolo de lumea auto și ne-am inspirat din hoteluri premium, lounge-uri, baruri și boutique-uri exclusiviste, care ies în evidență datorită nivelului excepțional de servicii de care dispun.” a declarat Adrian van Hooydonk, Senior Vice President la BMW Group Design.

BMW Seria 7

Detaliile lucrate manual au jucat, de asemenea, un rol foarte imporant. Scopul suprem a fost ca așteptările clienților să fie depășite și ca noul BMW Seria 7 să seteze noi standarde în segmentul sedanurilor de lux. Astfel, JOY-ul specific BMW („BMW is JOY”) a fost transformat într-o experiență extraordinară, reinventată, cu focus pe ambianță și nivelul de confort al banchetei din spate, în mod special. În spatele scaunului pasagerului față se află Executive Lounge-ul, croit special să ofere un grad maxim de confort și o experiență tehnologică nemaiîntâlnită până acum pe modelele BMW. „Noi sperăm ca clienții noștri să se bucure de fiecare secundă. Muncesc mult și au trecut prin multe în viața lor. Vrem ca mașina în care își petrec timpul să îi relaxeze. Asta este cel mai important pentru noi, ca ei să se simtă confortabil și să poată adapta atmosfera din mașină nevoilor pe care le au. Spre exemplu, pot crea un mediu liniștit sau un ‚cocon’ meditativ prin utilizarea diferitelor moduri de iluminare ambientală, în funcție de cum se simt.” A continuat Adrian van Hooydonk. Bunăstarea este cuvântul cheie la bordul noului BMW Seria 7, iar senzația de „oază de liniște” este subliniată în mod constant de sistemul de iluminare ambientală, capitol la care BMW a făcut progrese substanțiale – în special cu dezvoltarea plafonului de sticlă panoramic iluminat.

BMW Seria 7

Eleganța debordantă a designului exterior se transformă aproape instant în sportivitate, atunci când mașina este dotată cu pachetul BMW M Sport. Inginerii și echipa de design au reușit să realizeze această trecere de la elegant la sportiv fără să piardă din detalii sau să estompeze dinamicitatea tipică mărcii. Aerodinamica este mai bună iar consumul este mai mic față de generațiile anterioare –  Adrian van Hooydonk explică de ce: „Efficient Dynamics nu mai este o noutate la BMW, iar noi am căutat să exprimăm acest aspect al noului Seria 7 în designul său. De aceea, puteți observa două fante de aerisire îmbrăcate în crom pe aripile laterale, care împreună cu grila radiatorului îndeplinesc funcții aerodinamice, nu doar decorative.”

BMW Seria 7

Și, poate cel mai important aspect al noului BMW Seria 7 este nivelul de personalizare la care poate ajunge. Pentru marca bavareză este important să își satisfacă pe deplin clienții în ceea ce privește individualizarea mașini și aceasta este și una dintre premisele de la care au plecat. Astfel, au fost create numeroase variante de echipare care pot satisface orice solicitare venită din partea clienților, iar programul BMW Individual permite proprietarilor să-și configureze un Seria 7 mai luxos, mai elegant și mai individual.

„Fiecare generație nouă de BMW Seria 7 a adăugat noi aspecte mașinii. Și am făcut progrese imense în materie de lux. În ultima generație de Seria 7 aceste elemente se îmbină armonios, mai bine ca oricând, oferindu-i mașinii un caracter aparte. Nu mai este doar un BMW mare, ci reprezintă esența a ceea ce este posibil atunci când vine vorba de lux pe patru roți.”

Sursă foto: Simon PuschmannUwe Düttmann.

Promo BBR_Nr. 1

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account