Alfa Romeo Giulia – Puța miresei (UPDATE)

UPDATE || 29.06.2015
Materialul de mai jos este un pamflet și trebuie tratat ca atare.
BMWBlog România este un blog dedicat mărcii BMW, însă acest lucru nu ne oprește să scriem și despre alte mărci. În cazul de față, Alfa Romeo Giulia intră în bătaia puștii și îi judecăm design-ul dintr-un punct de vedere cât se poate de subiectiv. Pe de altă parte, obiectiv vorbind, nu putem să nu-i apreciem motorul, tracțiunea spate sau performanțele dinamice.
Așa cum spuneam și mai sus, acest material este un pamflet și trebuie citit ținând cont de faptul că designul este diferit în funcție de ochiul care privește.
Dacă soră-miu, maică-miu și tataie-mea mi-ar da de înțeles că sunt înfiat, iar taică-mea, mamaie-miu și frate-mea mi-ar spune același lucru, m-aș întreba dacă nu cumva e mai bine așa…
E lapte și miere în presa auto despre noul Alfa Romeo Giulia. Toată lumea o vede ca pe o mireasă neprihănită , dar mie unul mi-e frică ca mireasa să nu aibă ceva cam mare și tare între picioare. În primul rând, de ce are nume de fată dacă-i băiat? În al doilea rând, de ce e toată lumea cu falca pe jos când vine vorba de designul ei/lui? Văd inimoare peste tot unde-i o poză cu mașina asta, semne de exclamare și tot felul de onomatopee. Dacă Alfa Romeo sunt producătorii auto cu unele dintre cele mai frumoase mașini, asta nu înseamnă că nu au și ei voie s-o mai dea în bară. Iar aici mi se pare că au cam dat-o de gardul proaspăt vopsit pe care stătea o cioară proaspăt vopsită. Privită din profil mașina e frumoasă ca o dansatoare la bară de la țară – e bine lucrată, fără celulită, fără varice, hrănită doar cu mâncare ecobionaturală și muncită la câmp. Dacă se întoarce cu fața sau cu spatele ai să vezi însă că se uită cam șui și că fundul ăla seamănă cu al vecinei mai bătrâne. Farurile alea ar fi mai potrivite pentru un Hyundai i30 sau un Chevrolet Cruze, iar spatele parcă seamănă prea mult cu un cocktail dintre un Audi A5 și un Maserati GT. De fapt, dacă ne uităm la Alfa Romeo Giulia berlină din 1962 și Alfa Romeo Giulia Coupe GT din 1969 vedem că una arată ca cea mai urâtă mașină din lume, iar cealaltă arată ca cea mai frumoasă mașină din lume. Avem și noi o Giulietta GT la VTM pe care-ți vine s-o răpești pe un cal alb și s-o iei de nevastă cu forța. Așadar, cu riscul de a fi numit homofob, antisemit, xenofob sau misogin, io zic că acest Alfa Romeo este urât sau urâtă, în cazul în care e fată (aștept să văd ce zice nașu după ce vede puța miresei). Până atunci mie Romeo Giulia îmi pare a fi cam travestit, feminină pe alocuri, masculină în esență. E un fel de Baphomet cu patru roți, o combinație dintre o femeie, un bărbat și o capră. Nu pot să mă închin la așa ceva și nici nu vreau să-i pup în fund pe cei care o fac – s-ar putea să mă ardă pe rug pentru asta.
Ce-i foarte mișto la acest Alfa Romeo este tracțiunea spate și motorul V6 de trei litri dezvoltat de Ferrari. Asta e puța de care vorbeam și pare foarte potentă. Mă bucur nespus de mult că Alfa au revenit la tracțiunea spate, mult mai potrivită pentru ei dacă vor să atace segmentul premium, la fel cum mă bucură și motorul ăsta cu șase cilindri în V supraalimentat ce dezvoltă 510 CP pe versiunea supersport Quadrifoglio. Așadar, avem un Alfa Romeo cu tracțiune spate și 510 CP care concurează atât cu un BMW M3, Mercedes C63 AMG, dar și cu un BMW M5 dacă ne tragem puțin de păr. Lupta se strânge și asta nu-i decât de bine, pentru că unde-i concurență puternică apar și produse mai bune. Mi se pare însă că mașina asta apare fix într-un moment de slăbiciune pentru BMW M3, iar rivalii săi vor să-l lovească cât este jos. Tracțiunea spate este standard, dar integrala este opțională. Aleargă de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde, iar asta înseamnă că-i mai rapid în linie dreaptă decât principalii rivali. Are distribuția maselor între punți egală, capotă din fibră de carbon, multe elemente construite din aluminiu și, zic ei, cea mai „directă direcție”. Noi abia așteptăm un comparativ cu mai multe cifre între acest Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, BMW M3 și Mercedes C63 AMG. Audi are altă treabă.
Sursa – Alfa Romeo
