BMW Seria 8 de vânzare în România
Atunci când un BMW Seria 8 apare la vâzare în România, dar afli lucrul acesta de pe site-uri internaționale, îți dai repede seama că este vorba despre o mașină specială. Prin urmare, cât de special este acest BMW Seria 8 dacă prețul cerut este de 100.000 de euro?
În primul rând, trebui să spunem câte ceva despre specificațiile mașinii. Vorbim despre un BMW Seria 8 Coupe 850i, echipat cu V12-le de 5,0 litri ce dezvoltă 300 de cai-putere. Până aici nimic special, așa-i? Partea bună sau interesantă de abia acum urmează. BMW Seria 8 Coupe a fost produs din 1989 până 1999 și au fost produse doar 30.621 de unități. Dintre aceste peste 30.000 de unități însă, doar 3.666 au fost echipate cu transmisia manuală cu șase trepte, în timp ce restul au fost echipat cu transmisia automată. (Vorbim aici doar despre versiunea 850i). Ei bine, acest BMW Seria 8 Coupe 850i care apare la vânzare în România este unul dintre aceste rare modele care au fost echipate cu o cutie manuală.
Pe lângă faptul că vorbim deja despre o mașină destul de rară, 850i a fost de altfel și prima mașina din lume care e echipat acest motor cu o cutie manuală. Un alt lucru extrem de interesant este că proprietarul acestei mașini a rulat cu ea doar 1.790 de kilometri! Da, vorbim despre un BMW Seria 8 Coupe, 850i, cu transmisie manuală, care are sub 1.800 de kilometri la bord. De aici este și evident faptul că mașina se află într-o stare excepețională, atât din punct de vedere tehnic, cât și estetic și se pare că mașina a fost achiziționată în 1991 din Italia. Ce-i drept însă, o mașină care a rulat doar 1.800 de kilometri în aproape 25 de ani, ar putea avea câteva hibe ascunde. Mai departe, culoarea exterioară, Granitsilber Metallic, este asortată cu un interior din piele, de culoare neagră, iar printre „opțiunile” mașinii se numără climatizarea automată, geamuri electrice sau imobilizatorul, precum și toate bunătățile pe care BMW le-a introd odată cu BMW Seria 8.
Suma pentru care proprietarul acestei mașini este dispus să se despartă de ea este una cât se poate de rotundă și de frumoasă: 100.000 de euro. E mult, e puțin? Noi nu ne putem pronunța, în primul rând pentru că ar trebui să ne vindem sufletele pentru suma asta și, în al doilea rând, pentru că o mașina ca asta își va găsi un loc călduros în garajul unui colecționar aflat în căutarea bijuteriolor pe patru roți. Ce putem noi să-ți mai spunem e că un BMW Seria 8 Alpina, tot din ’91, tot cu V12 de 5,0 litri, dar cu 450 CP și cu 45.000 de kilometri la bord a fost scos la vânzare pentru 75.000 de euro.
Dacă te interesează acest BMW Seria 8 Coupe 850i, aruncă un ochi pe site-ul unde această mașină a fost scoasă spre vânzare: www.classicdriver.com
A apărut numărul doi al revistei BMW Blog România. Revista este disponibilă în rețeaua Inmedio de la nivel național și la chioșcurile de difuzare a presei din întreaga țară.