ZVON: BMW i5 va fi produs din iulie 2023 cu 3 motorizări electrice, din care 2 preluate de la BMW i4
Site-ul BMWBlog.com estimează pe baza informațiilor primite pe surse, că viitoarea generația BMW Seria va fi produsă începând din iulie 2023 și va avea versiuni i5 cu motorizări pur electrice derivate din cele ale modelelor BMW i4.
BMWBlog.com precizează că noua generație BMW Seria 5 (G60) și implicit variantele sale i5 vor fi construite pe platforma tehnică flexibilă a modelelor Seria 4 și i4. Asta va permite încorporarea de propulsii electrice similare. Pornind de la această bază, BMWBlog.com estimează că BMW i5 va fi oferit cu variante eDrive40 și M50, ca și BMW i4, dar preconizează că va fi adăugată și versiunea xDrive40.
În cazul lui BMW i4, propulsia de bază este eDrive40, care are doar un motor electric la puntea din spate și livrează 340 CP (250 kW) și 430 Nm. Iar modelul BMW i4 M50, din gama M Performance, are câte un motor electric la ambele punți, oferind astfel tracțiune integrală, prin care sunt strunite resursele de 544 CP (400 kW) și 795 Nm. Însă BMWBlog.com prefigurează că modelul BMW i5 xDrive40 va avea două motoare electrice, tracțiune integrală și un nivel de putere încadrat între eDrive40 și M50.
Activarea funcţiei Sport Boost permite BMW i4 M50 să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Și atinge viteza maximă limitată electronic la 225 km/h. BMW i4 eDrive40 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Viteza sa maximă este limitată electronic la 190 km/h.
Atât BMW i4 eDrive40, cât și i4 M50 au baterie litiu-ion cu o capacitate netă de 80,7 kWh (83,9 kWh brut). Și promit autonomii electrice de până la 590 km, respectiv 510 km (în ciclul de testare WLTP).
Așadar, dacă BMW i5 va prelua aceste motorizări, rămâne de văzut cât de mult vor fi diferite performanțele și eficiența, având în vedere că sedanul de clasă business va fi mai mare și, deci, va cântări mai mult decât cele 2.125, respectiv 2.290 kg ale modelelor gran coupe i4 eDrive40 și i4 M50.
Din gama noului BMW Seria 5 (G60) nu vor lipsi motorizări cu ardere internă care integrează sisteme mild hybrid. Iar 5-ul va fi oferit și cu o varietate de noi propulsii plug-in hybrid. În acest capitol se va înscrie și noul BMW M5, care va avea propulsie plug-in hybrid cu motor V8 și motor electric, după cum se vehiculează în cele mai recente zvonuri. Iar prototipurile camuflate ale viitorului M5 (care au fost surprinse în testele pe șosele publice) au confirmat deja configurația hibridă. Acestea poartă abțibilduri pe care este scris Hybrid Test Vehicle, adică vehicul de test hibrid. CLICK AICI pentru a vedea pozele cu prototipul M5-ului hibrid, publicate de motorauthority.com.