ZVON: BMW X8 M ar putea fi un model creat special de divizia M cu propulsie plug-in hybrid de 750 CP
Conform surselor site-ului BMWBlog.com, precum și datorită informațiilor venite din partea presei britanice, SUV-ul BMW X8 se profilează a fi un proiect propriu diviziei BMW M GmbH, care ar putea debuta în 2022.
În toamna anului trecut, CEO-ul BMW M GmbH, Markus Flasch, declara pentru publicația britanică Top Gear: “Mașini M de sine stătătoare sunt evident ceva la care echipei mele îi place să lucreze. Nu ar fi pentru prima oară; am făcut asta cu M1 în urmă cu mulți ani. Avem niște planuri foarte concrete pentru ceva nou.” Desigur, la o asemenea declarație, Top Gear a întrebat dacă este vorba despre un model sport cu două locuri și motor central, la fel ca în cazul lui M1. Dar Markus Flasch a răspuns: “Nu neapărat. Este o opțiune. Dar nu e singura opțiune.”
De asemenea, CEO-ul BMW M a menționat pentru Top Gear că divizia sa lucrează atât la propulsii electrificate, cât și la propulsii 100% electrice, dar vor fi aduse în producția de serie când vor oferi avantaje de performanțe și caracter. Dar Flasch a subliniat un detaliu foarte important despre adoptarea unei propulsii electrificate de către divizia M: “Un model nou, fără predecesor, ar fi mai potrivit decât unul cu predecesor.”
La câteva luni după această declarație, adică în primăvară lui 2020, s-a aflat că BMW a înregistrat numele BMW X8 M. Iar asta alimentează zvonurile despre SUV-ul ultraperformant.
Despre același subiect al electrificării Markus Flasch a oferit detalii în toamna lui 2019 și site-ului driven.co.nz: “Nu trebuie să fii primul, trebuie să fii cel mai bun. Vă pot asigura că lucrăm la electrificare. Am condus vehicule cu benzină și electricitate făcute de echipa M. Am condus modele plug-in hybrid făcute de echipa M. Suntem acolo. Dar nu pot divulga date. Nu pot divulga o dată de start a producției. Dar lucrăm la asta. Este pe raft.”
Mai mult de atât, Wieland Brúch, purtător de cuvânt pentru BMW i și electromobilitate, a declarat în cadrul evenimentului Electric Days din iulie 2020 că în câteva săptămâni Markus Flasch va anunța planurile de electrificare ale diviziei BMW M GmbH.
În priză ne țin și zvonurile publicate de Car Magazine, care spune să ne așteptăm ca viitorul BMW M5 să aibă atât o propulsie pur electrică de 1000 CP, cât și una plug-in hybrid de 750 CP. Aceeași propulsie plug-in hybrid este preconizată de Car Magazine și pentru BMW X8 M. Este vorba despre un motor V8 de circa 550 CP care lucrează în sincron cu unu sau două motoare electrice. Este posibil ca ambele punți să aibă câte un motor electric, care produc împreună aproximativ 200 CP. Dar asta urmează să aflăm în mod cert doar când BMW va oferi informații în acest sens. Oricum, propulsia va asigura tracțiune integrală și performanțe impresionante. Aceste zvonuri ar putea avea mai mult decât un sâmbure de adevăr. BMW a confirmat oficial faptul că următoarea generație Seria 5 va avea și o versiune 100% electrică, la fel ca și viitoarele Seria 7 și X1. Totodată, Mercedes-Benz pregătește pentru modelele sale AMG o propulsie plug-in hybrid care încorporează un V8. Deci lui BMW i-ar prinde bine să răspundă cu aceeași “monedă”.
BMWBlog.com mai adaugă și faptul că BMW X8 ar putea fi oferit și cu o motorizare ceva mai temperată, dar tot plug-in hybrid. Această versiune X8 M45e ar urma să utilizeze un motor pe benzină de 3 litri, cu 6 cilindri, și un motor electric. Această configurație o regăsim în prezent la BMW 545e, BMW 745e și BMW X5 xDrive45e. În varianta actuală, propulsia aceasta livrează per ansamblu 394 CP.
Oricum este clar că lui X8 îi trebuie propulsii cu forță brută, potrivită stilului său exclusivist. Design-ul de crossover al lui X8, precum și dotările de lux, se preconizează a-i oferi statutul de cel mai scump model din gama BMW. De altfel, se pare că, în culise modelul X8 este denumit “Proiectul Rockstar”, conform Car Magazine.
(Articolul este ilustrat cu o schiță a modelului BMW X7)