BMW-ul Z8 deținut de Steve Jobs, scos la licitație în New York
Un BMW Z8 livrat în 2000 fondatorului Apple, Steve Jobs, va fi scos la licitație pe 6 Decembrie de către RM Sotheby’s la New York.
Deși nu era un petrolhead în adevăratul sens al cuvântului, Jobs era un fan al funcționalității și tehnologiei automobilelor germane. Acesta a deținut multiple modele Mercedes-Benz SL și motociclete BMW Motorrad. Cu toate acestea, achiziția Z8-ului a făcut-o la sfatul și insistențele lui Larry Ellison, CEO-ul Oracle. Acesta l-a convins pe Steve Jobs că perla BMW era o reflexie a produselor Apple, urmând aceleași principii de performanță și ergonomie.
Z8-ul a stat în posesia lui Jobs timp de 3 ani, cu mult peste perioada de utilizare obișnuită a americanului (acesta folosea mașinile timp de 6 luni, după care le vindea). Produs în aprilie 2000, superbul roadster bavarez, inspirat de legendarul 507 a fost livrat în octombrie 2000. Jobs a vândut mașina actualului proprietar (al doilea și ultimul, la rândul lui a vândut mașina pentru o perioadă) în 2003, în ultimul an de producție al modelului.
Dincolo de toate dotările tehnice ale mașinii, elementul care o face atât de specială în legătura cu Steve Jobs este telefonul Motorola care venea la pachet cu mașina, un accesoriu de care americanul nu a fost foarte încântat. Poate că asta l-a și determinat să proiecteze și lanseze la 4 ani după vânzarea Z8-ului primul iPhone.
Cu un V8 de 5,0 litri sub capotă (4.941 cmc), BMW Z8 dezvoltă 400 CP la 6.600 de rotații pe minut și 500 Nm la 3.800 de rotații pe minut, iar prin intermediul unei transmisii manuale cu șase rapoarte, de proveniență Getrac, BMW Z8 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde și nu se oprește decât la 250 km/h, atunci când limitarea electronică intervine. Designul îi aparține lui Henrik Fisker, cel care era la acel moment șeful de partamentului de BMW Designworks din California. Prima apariție publică a avut loc la Salonul Auto de la Tokyo din anul 1997, sub forma unui concept numit Z07, concept dezvoltat de BWM Technik GmbH, iar în 1999, cu doar câteva luni înainte de startul comenzilor, BMW Z8 a fost dezvăluit oficial.
Mașina în cauză este exemplarul cu numărul 85 din lotul de producție alocat în 2000 pieței din Statele Unite, fiind a 67-a mașină de client. Doar 5.703 unități au fost produse în total, iar 2.543 dintre acestea au avut ca destinație S.U.A.
În ultimii ani, BMW Z8 a înregistrat o creștere importantă la nivelul caselor de licitații, dovedind încă o dată că la momentul lansării, BMW a adus pe piață un automobil vizionar. În 2015, un Z8 s-a vândut cu 192.000 de dolari. Un an mai târziu, un exemplar similar s-a vândut cu 264.000 de dolari.
Cumulând exclusivitatea modelului Z8 (unul din cele trei modele BMW care au apărut în seria James Bond) și aprecierea lui Steve Jobs ca proprietar și ura pentru telefonul Motorola din torpedou, ne așteptăm ca suma licitată să depășească estimările de 300.000-400.000 de dolari, mai ales că actalul proprietar nu a solicitat și impunerea unei sume minime de achiziție.