Gerovital
Gerovital
Gerovital

BMW M5 2012 spionat pe circuitul de la Nurburgring

BMW M5_1

Toata comunitatea BMW e pasionata de noul BMW M5 ce va aparea in 2011. Dupa o serie intreaga de poze spion si franturi de informatii incitante, ne-am putut face oarecum o idee despre viitoarea generatie M5, si vazand masina si pe circuit, ni se confirma inca o data faptul ca noul M5 are o prezenta impunatoare si impresionanta.

Pentru a contrabalansa cresterea in dimensiuni, BMW s-a concentrat pe materiale usoare si caroserie mai usoara. Sasiul e din aluminiu presat, si materialele ultra-usoare sunt prezente in structura usilor, a capotei si chiar a plafonului (fibra de carbon). Pentru a reduce coeficientul aerodinamic, pentru a mari deportanta si pentru a scadea consumul, elemente aerodinamice speciale vor fi incorporate in partea frontala a masinii, inclusiv pe marginile exterioare ale arcelor rotilor, pe spoilerele frontale si in prizele de aer din grila. In grila sunt incorporate mini turbine care convertesc rezistenta aerului in timpul franarii in electricitate.

Prin viitorul model M5 F10, BMW va continua sa sublinieze eforturile pe care le face in cadrul programului EfficientDynamics. Noul BMW M5 va cuprinde tehnologii avansate ce urmaresc reducerea consumului de carburant, fara a sacrifica din placerea si performanta in timpul condusului.

Desi BMW nu a confirmat inca detaliile complete ale sistemului KERS, am aflat in trecut ca acesta va utiliza super condensatori. Super condensatorul este un condensator electric cu doua straturi si care poate avea densitati de energie de mii de ori mai mari decat ale condensatorilor normali. Super condensatorii pot fi reincarcati rapid, transferand astfel ceea ce ar insemna energie termica in procesul de franare in energie electrica inmagazinata.

BMW M5_2

Este foarte probabil ca functionalitatea KERS sa fie implementata in transmisie. In ultimii ani BMW a semnat parteneriate cu mai multi constructori pentru a implementa capabilitatile hibride in transmisie. Transmisia ZF automata cu opt rapoarte folosita in familia Seria 5 poate fi cuplata cu un convertizor al cuplului sau un ambreiaj electronic hidraulic, astfel ca exista posibilitatea ca aceasta sa constituie miezul cutiei DCT cu opt rapoarte ce va echipa M5.

Desi V10-le din modelul actual M5 E60 era un candidat pentru viitorul model, se pare ca BMW M se indreapta in directia motorului de mare putere twin-turbo. Noua masina mosteneste motorul V8 ce echipeaza X5 M si X6 M, dar a fost modificat pentru a avea o putere crescuta. Zvonurile in acest sens indica o valoare de cca 580 CP.

Propulsorul V8 va avea incorporata si tehnologia de “dezactivare a cilindrilor” pentru a ajuta la scaderea consumului si cresterea eficientei cu 25-30%, comparativ cu modelul actual M5 E60.

In mod evident, M5 F10 va avea toate caracteristicile de design specifice masinilor M, de la partea frontala in stilul clasic M cu prize de aer agresive, pana la fantele M si rotile in stil M.

[Sursa: Germancarforum]
BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account