BMW confirmă lansarea lui i8 Roadster, dar și a modelelor X3 și MINI 100% electrice
La trei ani de la lansarea gamei BMW i, marca bavareză a vândut peste 100.000 de modele 100% electrice sau plug-in hybrid. Cu ocazia aceluiași anunț, BMW confirmă și anii în care se vor lansa viitoarele modele electrice, precum i8 Roadster, MINI și X3.
Din cele peste 100.000 de modele electrice sau plug-in hybrid comercializate de BMW din noiembrie 2013 până în prezent, mai mult de 60.000 au fost i3. Succesul lui i3,care a devenit cel mai de succes model electric compact din segmentul premium, este cu atât mai important cu cât 80% din clienții săi sunt clienți noi pentru marca BMW. Și i8 este lăudat de BMW drept cel mai de succes model sport electrificat, fiind vândut în peste 10.000 de exemplare de la mijlocul lui 2014 până acum. Totodată BMW a comercializat aproximativ 30.000 de modele pug-in hybrid, care acum sunt grupate în gama denumită BMW iPerformance.
BMW oferă în prezent 7 modele cu propulsii electrice sau plug-in hybrid, dar confirmă că lista va fi completată în 2018 cu i8 Roadster (varianta decapotabilă a lui i8), în 2019 cu primul MINI 100% electric și în 2020 cu varianta complet electrică a viitoarei generații X3. Dacă i8 Roadster este mai mult un vector de imagine care va rotunji vânzările modelului i8, versiunile pur electrice ale modelelor MINI și X3 se adresează unor segmente cu volume de vânzări importante. De exemplu, X3-ul electric îi permite lui BMW să concureze în segmentul foarte popular al SUV-urilor premium. Acesta ar putea să ispitească și o parte din clientela lui Tesla Model X și poate fi văzut drept o alternativă și de către clienții cu conștiință eco ai modelelor hibride Lexus NX și RX. X3-ul electric nu ar lăsa marca BMW complet descoprită în fața viitorului crossover electric Audi e-tron quattro, prefigurat de Audi la Salonul Auto din Frankfurt din 2015. Totodată, lansarea lui X3 electric ar putea fi o indicație în plus că următorul model care va completa gama BMW i nu va fi un SUV, așa cum s-a mai zvonit, ci un fel de sedan crossover, după cum lasă de înțeles ilustrațiile de patentare considerate a fi o dovadă pentru designul eventualului i5. CLICK AICI pentru a vedea ilustrațiile de patentare pentru BMW i5.
În orice caz, un lucru este cert, ofensiva de modele BMW electrificate se va înteți, o dovadă fiind și noul MINI Cooper S E Countryman ALL4, cu propulsie plug-in hybrid, prezentat în luna octombrie a acestui an și programat pentru comercializare de la începutul lui 2017.
Nu în cele din urmă, la începutul deceniului viitor este programat un alt model BMW i dintr-un segment superior, cu propulsie electrică: BMW iNEXT. Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, explică astfel rolul lui BMW iNEXT: „Când vine vorba de trenuri de rulare electrice, deja am transferat cu succes această tehnologie pe şosea. Următoarea evoluţie tehnologică pe care o vom aborda este condusul autonom, unde BMW iNEXT va stabili un nou reper.”