BMW M235i vs. Audi TT S vs. Porsche Cayman – Luptă dreaptă

BMW M235i vs. Audi TT S vs. Porsche Cayman

Publicația britanică Autocar a scos în ringul de luptă cele mai puternice coupe-uri nemțești ale momentului: BMW M235i, noul Audi TT S și Porsche Cayman. Chiar dacă M235i și TT S se adresează unui public puțin diferit față de Cayman, prețul de listă al celor trei coupe-uri este apropiat, toate situându-se în intervalul 50.000-55.000 de euro, cel mai scump fiind Cayman-ul, desigur. Este tare greu să te decizi care arată mai bine dintre cele trei, deoarece fiecare respectă un alt limbaj de design și alte valori de brand. Dacă Audi TT S aduce cu sine un design revoluționar, complet nou și Porsche Cayman deține influențe ale fratele mai mare și mai rău – 918 Spyder, BMW M235i păstrează liniile agresive, frumos sculptate, tipice mărcii. Nici nu ar putea fi mai diferite de atât.

Din punct de vedere al performanțelor… ei bine, să o luăm pe rând.

BMW M235i vs. Audi TT S vs. Porsche Cayman

BMW M235i continuă să impresioneze și rămâne cel mai plăcut, fun, și bine echilibrat din gama BMW, datorită performanțelor și dotărilor de care dispune. Tracțiunea spate, motorul de 3.0 litri cu șase cilindri în linie ce dezvoltă 326 CP la 5.800 de rotații pe minut și transmisia automată cu opt rapoarte par a fi rețeta perfectă pentru succes. Cuplul maxim atinge 450 Nm între 1.300 și 4.500 rpm, iar sprintul 0-100 km/h este realizat în doar 4.8 secunde. Astfel M235i este cel mai rapid pe sprint dintre cele trei modele, dar și cu masa cea mai mare – 1455 kg. Și pe lângă toate cifrele acestea impresionante, în comparație cu Porsche Cayman și Audi TT S, BMW M235i este o mașină polivalentă. Te poți bucura de un drum lung conducând într-o manieră liniștită, sau poți alerga și face drifturi pe circuit.

BMW M235i vs. Audi TT S vs. Porsche Cayman

Audi TT S, în schimb, simte nevoia să își impună și mai mult sportivitatea și este mai ferm ca BMW M235i. Dotat cu tracțiune integrală, transmisie manuală și motor de 2.0 litri, cu patri cilindri în linie ce dezvoltă 310 CP la 5.800 de rotații pe minut, TT S nu este la fel de agresiv în reacții ca celelalte două modele, deoarece pentru cei de la Audi siguranța este pe primul loc. Asta nu-l împiedică să producă un cuplu maxim de 380 Nm între 1.800 și 5.700 de rotații pe minut și să atingă 100 km/h în 4.9 secunde. În plus față de Porsche Cayman și BMW M235i, Audi TT S dispune de mai mult control, o mai mare precizie a direcției și un grad sporit de previzibilitate.

BMW M235i vs. Audi TT S vs. Porsche Cayman

Porsche Cayman este în adevăratul sens al cuvântului o mașină sportivă, dar mai puțin practică decât BMW M235i și Audi TT S datorită spațiului restâns de la interior. În schimb, este cea mai dorită dintre cele trei. Dotat cu tracțiune spate, transmisie manuală și motor de 2.7 litri cu șase cilindri în linie, ce dezvoltă 275 CP la 7.400 de rotații pe minut, Porsche Cayman dispune de un răspuns inițial al direcției mai curat și mai mult echilibru pe viraje. Cuplul maxim, de 290 Nm este atins între 4.500 și 6.500 de rotații pe minut, iar sprint-ul 0-100 km/h durează 5.7 secunde. Chiar dacă este înarmat cu mai puțin din fiecare – putere, cuplu, viteză și rigiditate – decât BMW M235i și Audi TT S, Cayman oferă o experiență de condus mai captivantă și mult mai sportivă, prin definiție.

Rezultatul comparativului? Britanicii de la Autocar au pus Porsche Cayman pe primul loc, BMW M235i pe al doilea și Audi TT S pe al treilea.

Sursă: Autocar

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account