Designer-ul șef BMW consideră că sedanurile vor rămâne relevante, în ciuda popularității SUV-urilor

Domagoj Dukec, șeful BMW Design și responsabilul pentru designul întregii game BMW, consideră că modelele sedan vor păstra o pondere importantă în gama mărcii bavareze. Acesta a explicat motivele într-un interviu acordat pentru Autoblog.com.

“În trecut vindeam doar mașini cu format în trei volume. Acum, aproape 60% din vânzările noastre sunt modele SAV (Sports Activity Vehicle).” – explică Domagoj Dukec pentru Autoblog.com.

Însă asta nu înseamnă că BMW va renunța la tradiția sa, în ciuda faptului că modelele SUV acaparează din ce în ce mai multă cotă de piață. Iar asta nu se reflectă doar în gama BMW, ci este valabil pentru orice constructor de automobile.

Domagoj Dukec preconizează în schimb o tranformare stilistică pentru formatul clasic de sedan: “Raportul de 40-60 sau 50-50 între vânzările de modele sedan și SUV va rămâne, deci da, sedan-urile vor fi în continuare relevante. Totodată, trebuie să existe o anumită modernizare, sau evoluție, pentru acest stil de caroserie. Nu poate fi doar silueta clasică în 3 volume. Vedem lucru acesta în China, unde clienții cer mai multă eleganță, ceva precum un format în 2 volume și jumătate. Acesta este un lucru pe care îl studiem.”

Altfel spus, ne putem aștepta la tranziția sedan-urilor către profile în genul modelelor Gran Coupe. Rămâne de văzut dacă BMW va alege să ofere și în viitor la fel de multe derivări pe aceeași temă. În prezent propune Seria 3 Sedan, Seria 3 Gran Turismo și Seria 4 Gran Coupe. Până la urmă, dintre aceste trei modele, Sedanul rămâne un pilon esențial al vânzărilor BMW și are un rol la fel de important pentru imaginea și reputația mărcii. În același timp, vânzările Seria 3 Gran Turismo și Seria 4 Gran Coupe sunt mult mai mici față de sedan.

În orice caz, sedanul se poate adapta și fără să renunțe la formatul său clasic. Avem exemplu în acest sens versiunile cu ampatament lungit pentru modelele BMW Seria 3 sau BMW Seria 5 dedicate pieței din China.

(Foto: BMW Seria 3 Sedan cu ampatament lung, comercializat în China.)

Așadar, bătălia reală se dă între Sedanuri și modelele SUV. Iar în acest sens Domagoj Dukec punctează pentru Autoblog.com faptul că în prezent pot fi observate două trenduri estetice, care indică preferințele clienților pentru automobile de tip sedan sau SUV.

Unul este trendul “casual”. Se referă la cei care au case în stil loft. Adică bucătăria și sufrageria împart un spațiu deschis. În aceste locuințe e foarte probabil să vedem bicicleta pusă undeva în hol, nu în afara casei sau în garaj. Se consideră că persoanele care optează pentru un asemenea spațiu de locuit au o afinitate mai mare pentru a cumpăra un SUV. Pe de cealaltă parte, avem trendul “elegant”. Acesta se referă la persoanele care preferă locuințe în care bucătăria, sufrageria și dormitoarele sunt delimitate. Despre cei înscriși în tredul “elegant” se consideră că ar opta mai degrabă pentru un automobil cu format tip sedan, în care motorul, habitaclul și portbagajul sunt compartimente clar delimitate.

Sursa informațiilor: Autoblog.com

Credit foto: BMW

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account