Întrebarea zilei: De ce ți-ai transforma BMW-ul Z3 în copie de AC Cobra?

Compania britanică Classic Coachworks oferă un kit de caroserie care transformă roadster-ul BMW Z3 în clasicul AC Cobra. 

Kit-ul turnat din plastic ramforsat cu fibră de sticlă costă 2.950 de lire sterline, conform site-ului classiccoachworks.org. În acest preț sunt incluse pragurile laterale, capacul portbagajului și secțiunile din fața și spatele mașinii, care includ aripile bombate ale roților. Chiar și așa, un ochi avizat va depista elementele lui BMW Z3, mai ales că interiorul este preluat de la modelul bavarez. Însă rezultatul este unul care, cel puțin în trecere, va atrage atenția.

Dacă vrei să deghizezi și mai bine Z3-ul, atunci poți alege și elemente precum capacul cromat pentru rezervor, clanțe, oglinzi și chiar și panouri de bord și ceasuri care completează look-ul clasic.

Desigur, atât fanii BMW Z3, cât și cei ai clasicului AC Cobra, pot striga “Blasfemie!”. Nu neapărat pentru că sunt puse în blender personalitățile celor două mașini, ci pentru că mixul este unul tangent cu kitsch-ul. Cobra este unul dintre modelele clasice pentru care găsești numeroși constructori de replici, făcute fidel și cu atenție la detalii. Doar că prețurile nu sunt chilipiruri, așa cum se întâmplă în cazul Classic Coachworks. Diferența aceasta de preț vine din faptul că atelierul Classic Coachworks nu propune proiectul lor drept o replică de AC Cobra, ci drept un kit de caroserie. Adică, un fel de costum de Halloween semipermanent. Teoretic, se pot remonta panourile de caroserie ale lui BMW Z3, dacă te răzgândești. Alți bani, altă distracție!

Respect efortul echipei de la Classic Coachworks. Este evidentă strădania de a nu afecta integritatea structurală a lui Z3. Iar panourile noi par atent proporționate pe silueta modelului german. Însă nu mă pot declara un fan al rezultatului per ansamblu. Nu la nivel conceptual. În primul rând, BMW Z3 este pe cale de a deveni el însuși un clasic. Iar designul său este unul pe care îl consider distinct și foarte atrăgător. Ba chiar, încă de la debutul din 1996, BMW Z3 a mizat pe un look clasic, în timp ce Audi TT și Mercedes-Benz SLK erau avangardiștii segmentului. Z3 era cel care inspira nostalgie față de aspectul roadsterelor clasice. Nu are nici pe departe un design fad. Ba din contră. Și nu are nevoie să preia personalitatea altei mașini. Z3 este de sine stătător un exemplu de frumusețe atemporală. Cel puțin în ochii mei.

Pe de cealaltă parte, dacă chiar înțelegi personalitatea unui Cobra clasic, atunci nu văd cum te-ai mulțumi cu o copie care nu păcălește pe deplin, nici măcar vizual.

Mă lamentez puțin fiindcă atunci când mă uit la proiectul ăsta e ca și cum m-aș vedea pe mine îmbrăcat în Batman. Nu mă pot lua în serios! Într-adevăr, când eram copil doream să fiu Batman. Dar acum îmi dau seama că aș purta un costum de supererou doar ca să stârnesc niște hohote de râs. Sunt scund, încep să îmi pierd părul, am șase cubulețe de mușchi la abdoment doar dacă le trasez cu markerul și nu pot să îmi cobor vocea până la un ton suficient de grav, cât să inspir spaimă în cei fără de lege.

Acum că mi-am luat acest of de pe suflet, cred că încep să empatizez puțin cu proprietarul de Z3 cu motor cu 4 cilindri. Are și el dreptul să se viseze la volanul unui AC Cobra sub a cărui capotă clocotește un V8. Am menționat versiunile cu 4 cilindri, fiindcă nu-mi închipui proprietarii de BMW Z3 M Roadster să se dezmintă de mașina lor. Cel puțin nu în schimbul unei simulări de Cobra.

Toate acestea fiind luate în considerare, îmi imaginez că serviciile companiei Classic Coachwork sunt atractive mai ales pentru posesorii de exemplare Z3 care nu se află în stare bună, în deosebi la nivelul caroseriei. Astfel, adoptarea unei înfățișări exotice ar putea fi o alternativă mai ușor de acceptat. Iar dacă această conversie înseamnă salvarea unui Z3 de la casare… atunci, fie. De altfel, lăsând la o parte subiectul conversiei, Classic Coachwork este o sursă bună pentru subansamble de BMW Z3, pe site-ul său fiind de vânzare o multitudine de componente.

Credit foto și informații: www.classiccoachworks.org

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account