Noul BMW S 1000 XR

După superbike-urile S 1000 RR şi HP4 şi roadsterul S 1000 R, BMW Motorrad prezintă acum al patrulea membru al gamei BMW Motorrad de motociclete de mare putere cu motoare cu patru cilindri în linie şi caracter sportiv pronunţat. Continuând combinaţia unică de tehnologie inovatoare, performanţă şi siguranţă inerentă modelelor existente ale seriei, BMW Motorrad a intrat pe teritoriul „adventure sport” cu noul S 1000 XR. Acest lucru implică atât calităţi de sport-touring, performanţe excelente în pilotajul sportiv şi un nivel ridicat de confort, cât şi caracter practic în uzul cotidian. Pe scurt, noul S 1000 XR aduce propria sa combinaţie între aptitudinile de touring şi sport, injectând în acelaşi timp o doză generoasă de emoţie. Noua motocicletă va fi disponibilă în showroomurile BMW Motorrad din România începând cu luna iunie.
Motor cu patru cilindri în linie pentru performanţe deosebite în stil adventure sport
Motorul cu patru cilindri în linie al noului BMW S 1000 XR este derivat din cel al roadster-ului S 1000 R. Are o putere maximă de 118 kW (160 CP) la 11.000 rpm şi dezvoltă cuplul maxim de 112 Nm la 9.250 rpm. Acest propulsor produce cuplu din plin, fiind ideal pentru reprize foarte bune la regimuri medii şi joase, exact lucrul de care au nevoie riderii în plimbările pe drumuri de munte sau când fac ture lungi cu pasager. Unitatea cu patru cilindri în linie oferă forţă de tracţiune impresionantă şi acceleraţie uluitoare, cu o putere enormă şi o plajă de turaţie utilă de 10.000 rpm. Aceste caracteristici fac motorul foarte apt atât pentru ture lungi, cât şi pentru reprize de pilotaj sportiv pe drumuri virajate de munte sau vacanţe petrecute la ghidon, cu pasager şi bagaje.
Două moduri de pilotaj şi ASC în echiparea standard, plus opţiunea modurilor de pilotaj Pro, inclusiv Dynamic Traction Control (DTC) şi ABS Pro
Pentru a permite adaptarea caracteristicilor motocicletei la condiţiile de deplasare în mod cât mai eficient, noul S 1000 XR vine cu modurile de pilotaj „Rain” şi „Road” în echiparea standard. Sistemul Automatic Stability Control (ASC) din echiparea standard asigură un nivel ridicat de siguranţă optimizând tracţiunea. Noul S 1000 XR poate fi echipat din fabrică cu opţiunea modurilor de pilotaj Pro, care include modurile suplimentare de pilotaj „Dynamic” şi „Dynamic Pro”, alături de Dynamic Traction Control (DTC) şi ABS Pro.
ABS Pro disponibil opţional ca parte a opţiunii modurilor de pilotaj Pro, pentru şi mai multă siguranţă în viraje
În timp ce sistemele ABS standard de la BMW Motorrad au asigurat un standard excelent de siguranţă la frânarea în linie dreaptă, sistemul opţional ABS Pro merge mai departe, făcând frânarea în viraj mai sigură prin permiterea sistemului ABS să asiste frânarea cu motocicleta înclinată. În astfel de situaţii, ABS Pro împiedică blocarea roţilor chiar şi când frânele sunt aplicate violent. Astfel, se reduc solicitările bruşte în sistemul de direcţie, mai ales în situaţii de frânare de urgenţă, limitându-se îndreptarea nedorită a motocicletei. ABS Pro oferă riderilor avantajul stabilităţii sporite pe frânare, combinată cu forţa optimă de decelerare, chiar şi în viraje.
Noul S 1000 XR – formă şi funcţie atât pentru sport, cât şi pentru aventură
Noul BMW S 1000 XR uneşte caracterele şi punctele forte ale modelelor BMW Motorrad GS, Touring şi Sport la nivel vizual, creând un nou tip de motocicletă, denumit „adventure sport”. Acest lucru este evidenţiat de fiecare element de design şi se combină cu ergonomia ireproşabilă, protecţia aerodinamică ingenioasă, cursa suspensiei cu 20 – 30 mm mai lungă şi garda la sol mai mare pentru a face o declaraţie impresionantă. Fie că este vorba de trecători montane, o tură pe drumuri de ţară, călătorii pe autostradă sau chiar pe drumuri dificile – se descurcă ideal în orice situaţie.
