ZVON: Viitoarea generație BMW M5 va avea propulsie electrică de 1.000 CP!
Publicația Car Magazine din Marea Britanie spune că ne putem aștepta ca următoarea generație BMW M5 să fie primul model al diviziei M oferit cu propulsii electrice.
Conform Car Magazine, vor exista două variante de propulsie pentru M5: un așa-zis Power PHEV (adică un plug-in hybrid), dar și o propulsie 100% electrică (BEV – Battery Electric Vehicle).
În cazul variantei plug-in hybrid se pare că va fi vorba despre aceeași configurație preconizată pentru viitorul SUV BMW X8 M. Mai exact, PHEV-ul va integra atât un propulsor V8, cât și motoare electrice, astfel că tracțiunea integrală este implicită. Configurația PHEV ar putea să livreze circa 750 CP și un cuplu de aproape 1.000 Nm.
O asemenea propulsie plug-in hybrid cu V8 este un scenariu plauzibil și pentru că Mercedes-AMG pregătește aceeași rețetă. Iar Porsche deja le oferă de ani buni în cazul modelului Panamera.
Varianta Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid oferă 680 CP, având un V8 de 550 CP și un motor electric de 136 CP. Presupusul Mercedes-AMG GT 73 4MATIC+ ar putea fi și mai radical, deoarece se preconizează că va introduce în producția de serie propulsia plug-in hybrid care dezvolta 805 CP în cazul conceptului Mercedes-AMG GT prezentat în 2017.
Așadar cifrele de 750 CP și 1.000 Nm, încep să pară nu doar impresionante, ci chiar necesare pentru BMW M5. Super sedanul bavarez va urca și mai sus nivelul de performanțe cu varianta sa 100% electrică. Car Magazine nu divulgă sursa informațiilor, dar spune că documente interne BMW sugerează faptul că M5-ul pur electric va fi propulsat de 3 motoare electrice de câte 250 kW. Un motor electric va anima roțile punții frontale, iar celelalte două sunt alocate roților din spate. Așadar vorbim de o putere cumulată de 750 kW, care înseamnă 1.019 CP!
BMW a confirmat deja faptul că viitoarea generație Seria 7 va avea și o propulsie pur electrică. Iar platforma viitorului 7 va fi folosită și de noua generație Seria 5. Noul 7 este așteptat să debuteze în 2022, iar 5-ul îl va urma un an mai târziu. Astfel, Viitorul M5, care ar putea să aibă nume de cod G60, ar intra în producție cel târziu în 2024.
Cât de verosimili ar fi 1.000 de cai putere electrici pentru M5? E prea devreme să spunem cu exactitate. Tot ce știm cert este că BMW testează o propulsie pur electrică de 720 CP, dezvăluind anul trecut prototipul Power BEV. Acesta este un Seria 5 sedan căruia i-a fost înlocuită propulsia clasică cu 3 motoare electrice. Unul pune în mișcare roțile punții față, în timp ce roțile spate sunt puse în mișcare de câte un motor electric.
Dacă punem cap la cap aceste zvonuri și informații oficiale, putem deduce măcar faptul că BMW încearcă să pregătească modelele de performanță M pentru era electrificării. Nu are de ales! Iar CEO-ul BMW M GmbH a declarat că electrificarea va fi inevitabilă, însă trebuie implementată urmând principiile M.
Nu-i așa că deodată par atât de mici plângerile pe care entuziaștii le aduceau cândva trecerii la transmisiile automate și tracțiunile integrale? Mai ales acum când vorbim practic de o redefinire a conceptului de automobil de performanță?
Sursa informațiilor: www.carmagazine.co.uk