BMW nu vede neapărat necesară crearea unor urmași pentru i3 și i8
Stefan Juraschek, șeful diviziei care dezvoltă propulsiile electrice în cadrul BMW AG, a declarat cu ocazia unui interviu acordat în cadrul salonului auto de la New York că este prea devreme să spună dacă va fi produsă o nouă generație de modele care vor purta numele i3 și i8.
Automotive News îl citează pe Stefan Juraschek: „Aceste mașini sunt unice. Cele două mașini nu au fost proiectate ca o familie de modele pe care să o putem extinde în diferite moduri sau să le facem în 5 ori 10 derivări.”
i3 și i8 sunt modele care au avut rolul de a câștiga experiență și notorietate în producerea și comercializarea de automobile cu propulsii electrificate. Ele au condus la actuala strategie pentru dezvoltarea mașinilor electrice. Așa sunt privite i3 și i8 de către oficialii BMW.
Mai exact, BMW pregătește să înlocuiască platformele sale tehnice cu noi arhitecturi, care vor fi lansate după 2021 și vor fi compatibile cu orice tip de propulsie (benzină, diesel, plug-in hybrid sau 100% electric). Cu alte cuvinte, orice model nou va putea avea orice tip de motorizare. Stefan Juraschek mai adaugă și faptul că toate componentele necesare propulsiilor și vehiculelor electrice vor fi grupate în kit-uri modulare, care vor fi compatibile cu viitoarele arhitecturi. „Astfel, vom fi foarte flexibili la acel moment.” – subliniază Juraschek.
Așadar, BMW nu pare că și-a impus ca prioritate crearea unei game de modele BMW i diferită de gama de modele clasice. Practic, modelele BMW i diferite de gama clasică ar urma să fie mai mult croite pentru anumite cereri specifice. Exemplu va fi iNext, un model care este anunțat pentru 2021 și va reprezenta vârful tehnologic din gama bavarezilor. BMW a confirmat că va produce și modelul i4, ca o transpunere în producția de serie a conceptului i Vision Dynamics. Rămâne de văzut cât de diferit va fi de următoarea generație BMW Seria 4 și câte componente va împărți cu acesta. Revista britanică Autocar prefigurează că i4 va fi creat pe o versiune evoluată a platformei CLAR cu tracțiune spate, ceea ce ar confirma înrudirea cu Seria 4. Ar fi logic, dacă ne gândim că Seria 4 este în mod tradițional o derivare a Seriei 3. Și știm că noua Seria 3 apare cel târziu anul viitor, deci nu va avea arhitectura ce debutează abia în 2021.
Și declarații obținute de Autocar de la oficialii BMW vin în susținerea ideii că i3 și i8 nu vor avea urmași. Rober Irlinger, șeful BMW i explică: “Încă nu ne-am decis în privința lui i8. Vedem o piață pentru noi tipuri de mașini sport. Cum se va numi, sau dacă va fi un nou fel de mașină sport, sunt subiecte pe care încă le discutăm.” Referitor la i3, Irlinger spune că evoluția cifrelor de vânzări a acestui model va dicta dacă va fi creată o nouă generație a modelului compact.
Domagoj Dukec, responsabilul pentru designul modelelor BMW M și BMW i, aseamănă i8 cu M1. “A funcționat la vremea lui, dar de ce să îl faci încă o dată? I8 ar putea fi M1 – nu este obligatoriu să existe mereu numele acesta în gama BMW. Întotdeauna oferim un răspuns pentru ce ne cer oamenii și clienții la un anumit moment în timp. Nu știu ce să zic despre i3 și i8. Pentru moment nu ne gândim la asta. În gama i nu va fi mereu un i3 și apoi încă un i3 după el. i nu este un univers paralel al lui BMW.”