Modelele BMW M 100% electrice sunt inevitabile, spune șeful diviziei M

Într-un interviu acordat revistei Autoexpress, directorul executiv BMW M GmbH Frank van Meel dezvăluie că în perspectivă vor exista modele M cu propulsii complet electrice.
„Se va întâmpla, dar întrebarea este când se va întâmpla. Momentan încă mai avem o problemă cu electrificarea din cauza raportului dintre putere și greutate, care o face dificil de implementat în filosofia motorsportului.” – declară Frank van Meel.
Drept urmare, Divizia M va face tranziția către modele 100% electrice lansând întâi modele cu propulsii plug-in hybrid. Aceste sisteme hibride vor avea prioritatea de a amplifica performanțele, nu neapărat economia de combustibil.
Șeful BMW M GmbH ne amintește că deja modelele M sunt prevăzute cu sistem Stop/Start pentru eficientizarea consumului și spune ferm că pasul următor va fi electrificarea: “Într-un final vor fi și modele pur electrice, dar va dura ceva timp până atunci.”
Cert este că platformele tehnice ale viitoarelor generații BMW sunt deja proiectate pentru a susține și propulsii 100% electrice. BMW deja a anunțat că următorul X3 va fi oferit în variant complet electrică în 2020. Prototipurile aceluiași model au fost surprinse în timpul testelor pe circuitul de la Nurburgring într-o echipare despre care se bănuiește că ar fi X3 M. La fel, viitoarea Serie 3 va fi măcar hibridă, având în vedere că și actuala generație este deja disponibilă cu propulsie hibridă.
Frank van Meel a menționat celor de la Autoexpress și importanța pe care o joacă divizia care dezvoltă modelele BMW i. Acesta spune că echipa sa este în contact strâns cu grupul care dezvoltă modele i și cercetează oportunitățile și evoluția oferită de următoarele generații de tehnologii de electrificare, cum ar fi motoarele electrice, dar și sistemele de răcire sau soluțiile de reducere a greutății. Frank van Meel spune că astfel va prefigura când este momentul potrivit pentru trecerea la electrificare.
Totuși, șeful M trasează clar diferența dintre cele două divizii și respinge ipoteza Autoexpress despre o posibilă fuziune între cele două ramuri cândva în viitor: “Sunt două direcții diferite. M înseamnă sport fără compromise, în timp ce proiectul i privește către viitor și urmărește eficiență fără compromis.”
Nu în cele din urmă, Fran van Meel respinge posibilitatea unui i8 dezvoltat de divizia M.
