BMW M4 CSL va fi dezvăluit la Concorso d’Eleganza Villa d’Este cu faruri și stopuri inedite

BMW M4 CSL

BMW M4 CSL va fi unul dintre modelele special lansate în 2022 pentru a aniversa 5 decenii de la înființarea diviziei BMW Motorsport GmbH, care din 1993 se numește BMW M GmbH.

Modelul BMW M4 CSL va fi prezentat în premieră cu ocazia ediției din acest an a mult așteptatului Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Confirmarea vine chiar de la BMW Group, care de altfel organizează evenimentul ce se desfășoară în 20-23 mai 2022, lângă lacul Como din Italia. Și, la fel ca în fiecare an, la Concorso d’Eleganza Villa d’Este vor fi expuse unele dintre cele mai rare și exclusiviste automobile și vehicule din trecut și din prezent.

BMW M4 CSL își va merita locul în asemenea companie selectă. De altfel, zvonurile raportate de BMWBlog.com spun că va fi produs în cel mult 1.000 de exemplare. Iar asta va contribui la statutul său de mașină de colecție. Ne putem aduce aminte și despre BMW M3 CSL (E46), care a fost produs în 1.383 de exemplare.

BMW M4 CSL se va distinge prin elemente de design inedite

Constructorul bavarez a publicat în social media primele imagini care lasă se vadă detaliile blocurilor optice create special pentru BMW M4 CSL. În primul rând vedem contururile Angel Eyes care nu mai au lumină albă, cu aurie. Ca și în cazul modelului BMW M5 CS, lumina galben aurie a faurilor face trimitere la farurile tipice mașinilor clasice de competiții.

Deasupra grilei se poate vedea sigla BMW cu design retro lansat special pentru aniversarea a 50 de ani de istorie BMW M. Și, cu toate că în noua poză grila este ascunsă în întuneric, știm că designul interior al acesteia este modificat. Mulțumită pozelor și filmărilor spion, am putut vedea că în interiorul decupajelor verticale ale grilei nu mai sunt lamele orizontale simple. M4 CSL se distinge printr-un grilaj cu bare sub formă de Y.

Canalul de You Tube CarSpyMedia a publicat un clip video cu BMW M4 CSL în timpul testelor pe circuitul de la Nurburgring. Și putem vedea că poartă noua grilă frontală cu lamele în formă de Y.

La rândul loc, stopurile au semnături luminoase inedite. Putem remarca trei nervuri luminoase subțiri care se unesc la extremitățile de jos ale stopurilor. Putem bănui că s-a ales formula cu 3 linii luminoase, fiindcă și logo-ul M include trei linii oblice (de obicei vopsite în albastru, bleu și roșu).

Totodată, BMW M4 CSL se va distinge și datorită faptului că marginea portbagajului este ridicată ca o coadă de rățușcă, pentru a avea rol de eleron.

Ce se știe despre motorizare și specificațiile tehnice?

Până acum BMW nu a divulgat vreun detaliu tehnice despre BMW M4 CSL. Dar, conform BMWBlog.com, se zvonește că acesta va avea o versiune cu aproximativ 550 CP a motorului de 3 litri. Acest propulsor cu 6 cilindri în linie și tehnologie M TwinPower Turbo dezvoltă 510 CP în cazul modelelor BMW M4 Competition, sau 480 CP pentru varianta M4 de bază.

Coupé-ul BMW M4 Competition cu 510 CP gonește de la 0 la 100 km/h în secunde. Deci este de așteptat ca BMW M4 CSL să fie și mai iute de picior. Iar asta este de bănuit fiindcă M4 CSL ar trebui să fie și mai ușor decât un M4 Competition. La fel cum BMW M3 CSL din 2004 a fost mai ușor decât M3-ul E46 Coupé de la acea vreme.

În pozele spion publicate de Carscoops.com s-au putut remarca noile scaune pentru șofer și pasager cu structură din carbon. De asemenea, BMW M4 CSL renunță la scaunele din spate. Și, la fel ca în cazul lui BMW M5 CS, este de așteptat să aibă diverse elemente ale caroseriei făcute din plastic ranforsat cu fibră de carbon. Dacă BMW M5 CS este cu 70 kg mai ușor decât BMW M5 Competition, se preconizează că dieta lui M4 CSL va reduce greutatea chiar și cu 100 kg, comparativ cu M4 Competition Coupé. Nu degeaba CSL înseamnă Coupé Sport Leichtbau, adică un Coupé sport cu o construcție ușoară.

Ne putem aștepta ca sistemul de frânare să aibă discuri din ceramică și carbon, fiindcă BMW M4 CSL este conceput drept o mașină ideală pentru petrecerea weekend-urilor pe circuit. Iar BMWBlog.com menționează că noul CSL va avea tracțiune spate, dar nu va utiliza o cutie de viteze manuală, ci transmisia automată cu 8 trepte, pentru a face față nivelului înalt de cuplu motor.

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account