Noul BMW Seria 7 este, din multe puncte de vedere, modelul reprezentativ al gamei bavareze. Acest lucru nu se întâmplă datorită vânzărilor sau a popularității, ci mai degrabă pentru că noul BMW Seria 7 încorporează – sau cel puțin așa ar trebui – cele mai noi, mai moderne și mai avansate tehnologii pe care BMW le are la dispoziție în acest moment. În plus, o mare parte dintre aceste noi sisteme vor trece, într-un viitor nu foarte îndepărtat, și către clasele inferioare: Seria 5 și Seria 3.
Noul BMW Seria 7 își face apariția mai devreme decât era așteptat
Cu toate că lansarea oficială era programată pentru Salonul Auto de la Frankfurt din această toamnă, mai marii de la BMW au decis că nu are rost să mai aștepte până atunci, așa că astăzi am primit primele poze și informați oficiale despre noul BMW Seria 7. Partea bună însă e că noi am avut ocazia să vedem pe viu noul BMW Seria 7 aseară, în cadrul unei prezentării restrânse, astfel că nu vorbim doar din poze, ci mai avut timp să pipăim mașina, să o analizăm și să-i analizăm câteva dintre echipamentele din interior. Prima concluzie e că BMW a nimerit-o. Atât din punctul de vedere al designului, cât și din punctul de vedere al inovațiilor ce se regăsesc în interior. Ce e totuși destul de dificil, e să spui în cuvinte cum funcționează unele sisteme, cât sunt de avansate și cât sunt de utile. Pe de altă parte, suntem convinși că în zilele ce urmează o să avem parte și de clipuri video explicative, tocmai pentru a putea înțelege perfect cum funcționează controlul prin gesturi, ce înseamnă noul sistem „Surround View” și „3D View” și cum arată, de fapt, câteva mii de LED-uri inserate în plafonul mașinii.
Pe scurt, despre noul BMW Seria 7
Cei de la BMW se laudă cu o serie lungă de invoații tehnologice care, spun ei, vor duce noul BMW Seria 7 în topul limuzinelor premium din perspectiva comportamentului dinamic, al confortului, al sistemelor de asistență rutieră și din cel al interacțiunii cu mașina. Din ce am văzut nou aseară, la unele dintre capitole nu putem să-i contrazicem. Desigur, când vine vorba despre ținuta de drum și nivelul de confort, va trebui să așteptă un test drive. Noi am scris acum ceva vreme despre tot ce face noul BMW Seria 7 aici și aici, dar acum avem parte de noi informații. Și o să începem cu cele legate de nivelul de confort și cu cele legate de sistemele de asistență.
În primul rând, noul BMW Seria 7 este cu 130 de kilograme mai ușor decât generația precedentă, iar acest lucru spune multe despre eforturile pe care BMW le-a depus pentru a reduce masa mașinii. Cheia succesului stă în utilizarea intensă a Plasticului Ranforsat cu Fibră de Carbon, material ce a fost deja testat și verificat pe gama BMW i. Mai departe, în echiparea standard pentru noul BWM Seria 7 se regăsește „butonul” sistemului Driving Experience Control, ce include modul ADAPTIVE. Acest sistem are abilitatea de a modifica setările mașinii în funcție de starea drumului și în funcție de stilul de condus. În plus, noul BMW Seria 7 este echipat cu suspensie pneumatică auto-nivelantă pe ambele punți, precum și cu sistemul Dynamic Damper Control (Control Dinamic al Amortizoarelor). Utilizând toate aceste sisteme, noul BMW Seria 7 se laudă cu faptul că împacă în cel mai bun mod cu putință cele două fețe ale noului Seria 7: sportivitatea și confortul.
Opțional, clienții noului Seria 7 vor putea opta pentru direcția activă integrală (doar în combinație cu sistemul de tracțiune integrală xDrive). În plus, Executive Drive Pro este un alt sistem care-și face debutul odată cu noul BMW Seria 7. În cazul virajelor abordate mai vitejește, acest sistem reduce mișcarea de ruliu resimțită în interior prin utilizarea unor bare antiruliu electromecanice, iar imprefecțiunile drumului sunt luate și ele în considerarea, efectul lor fiind eliminat prin ajustarea automată a amortizoarelor. Blocurile optice cu tehnologie Full LED sunt incluse și ele în echiparea standard, în timp ce opțional se pot specifica faruri Laser, împreună cu sistemul BMW Selective Beam.
Noul BMW Seria 7 vine cu un interior redesenat
Pe lângă o serie de dotări normale pentru acestă clasă (scaune reglabile electric, funcții de masaj, încălzire sau ventilație, head-up display etc), noul BMW Seria 7 vine și cu o consolă centrală redesenată care, opțională, continuă și pentru locurile din spate. Pentru cei care-și doresc un sistem de sunet de top, e bine să spunem că BMW a încheiat un parteneriat cu britanicii de la Bowers & Wilkins, astfel că sistemul de sunet provine de la englezi. O altă dotarea ambientală este plafonul panormaic cu lumini de tip LED încorporate, precum și o nouă serie de lumini ambientale, în culori diferite, dar fără să fie stridente sau obositoare. Exact ca la Clasa S. Totuși, spre deosebire de la Clasa S, noul BMW Seria 7 vine la pachet cu un sistem wireless de încărcare a telefoanelor mobile!
Sistemul iDrive primește un ecran tactil și control prin gesturi
Că iDrive-ul are acum un ecran tactil este lesne de înțeles pentru toată lumea. La controlul prin gesturi lucrurile sunt ceva mai complicate, însă dacă ai văzut filmul „Minority Report” cred că înțelegi ideea după care funcționează acest control prin gesturi. Practic, un senzor 3D analizează mișcările pe care le faci cu mâna și le transformă în comenzi asupra sistemului iDrive. Sună mai complicat decât e de fapt, crede-ne pe cuvânt. Pentru locurile din spate, noul BMW Seria 7 vine cu un fel de „centru de comandă” cu două ecrane și o tabletă detașabilă. Tableta, integrată în cotiera spate, controlează funcții ale sistemelor de confort, multimedia și comunicații. Aaa, și mai avem și cheia ce parchează mașina singură! SF, nu alta!
Sisteme de asistență cât cuprinde pentru noul BMW Seria 7
Dacă ne plângeam că mașinile se transformă în niște roboții cu funcții semi-autonome, acum avem și dovada. Noul BWM Seria 7 are sisteme de prevenire a accidentelor din spate, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, informații privind limita de viteză, control asupra direcției sau sistem de asitență la condusul în ambuteiaje, când mașina poată, practic, să meargă singură.
Patru motorizări disponibile pentru noul BMW Seria 7
La momentul lansării, noul BMW Seria 7 este disponibil în patru versiuni de motorizare. Cea mai puternică, 750i xDrive și 750Li xDrive, are un motor de 4,4 litri, V8, care dezvoltă fix 450 CP între 5.500 și 6.000 rpm, în timp ce momentul motor este de 650 Nm, între 1.800 și 4.500 rpm. Sprintul 0-100 km/h durează 4,4 secunde (4,5 secunde pentru versiunea cu ampatament lung), iar viteza maximă este de 250 km/h. Consumul mediu variază între 8,1 și 8,6 l/100 km. Următoarea versiune este 740i sau 740Li beneficiază de un șase-n linie de 3,0 litri ce dezvoltă 326 CP și 450 Nm, suficienți pentru un sprint 0-100 km/h în 5,5 secunde (5,6 secunde pentru 740Li), iar consumul mediu variază între 6,6 și 7,0 l/100 km. Deocamdată, singura versiune diesel este 730d sau 730Ld, ce poate fi configurată și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Cu 265 CP și 620 Nm, mașina accelerează până la sută în 6,1 secunde (6,2 pentru 730Ld) și consumă între 4,5 și 4,9 l/100 km în regim mixt.
O altă noutate este versiunea plug-in hyrbid, 740e sau 740Le. Cu un motor pe benzină de 2,0 litri, cu patru cilindri, ce dezvoltă 258 CP și 400 Nm, ajutat de un motor electric de 95 CP și 250 Nm, versiunea plug-in hybrid are o putere combinată de fix 326 CP. Sprintul 0-100 km/h durează 5,6 secunde, iar viteza maximă depășește 240 km/h. În plus, 740e (în toate variantele sale) poate rula exclusiv electric cu o viteză de până la 120 km/h, iar consumul mediu este de 2,1 l/100 km.
Ar mai fi multe de spus despre noul BMW Seria 7, însă le vom lua pe rând, pentru că altfel am fi avut un articol foarte-foarte lung și n-ar fi avut nimeni răbdare să-l citească până la capăt. Important este faptul că mașina arată mult mai bine decât am fi crezut inițial din pozele spion și că tehnologia încorporată la nivelul noului Seria 7 este dintre cele mai avansate, dacă nu cea mai avansată, din acest moment.