Noul BMW M2 are 460 CP, tracțiune spate și cutie de viteze manuală
Noul BMW M2 oferă performanţă M într-o formă extrem de concentrată. Cu motorul cu şase cilindri în linie, care oferă 338 kW/460 CP, o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi tracţiune spate, a doua generaţie a automobilului sport compact de înaltă performanţă promite o plăcere pură de a conduce. Debutul noului BMW M2 marchează un alt eveniment marcant în ofensiva de modele care sărbătoreşte aniversarea de 50 de ani a BMW M GmbH. Modelul poate fi comandat deja în România – preţul de început este de 60400 Euro fără TVA (71876 Euro cu TVA).
Dimensiunile compacte, sistemul de propulsie şi tehnologia şasiului adaptate de la BMW M3/BMW M4 sunt elemente definitoare ale noului automobil. Noua generaţie oferă un nivel ridicat de agilitate şi manevrabilitate care rămân uşor de controlat chiar şi atunci când conducătorul explorează limitele maşinii. Performanţele dinamice sunt reflectate şi de designul exterior expresiv, cu proporţiile sale atletice de coupé. Conceptul sofisticat de control şi operare, cu funcţii de reglare extinse pentru setările dinamice ale automobilului, contribuie la experienţa remarcabilă a condusului.
Datorită acestor numeroase atribute, noul BMW M2 continuă tradiţia mărcii de modele ultrasportive cu dimensiuni compacte care a început în 1973 odată cu apariţia BMW 2002 turbo. Noua generaţie vine să continue succesul predecesorului său, care a fost vândut în aproape 60.000 de exemplare în întreaga lume. Lansarea globală a noului BMW M2 va începe în aprilie 2023. Acesta va fi construit alături de noul BMW Seria 2 Coupé la uzina BMW Group din San Luis Potosí, în Mexic.
Dimensiuni compacte, proporţii extrem de puternice
Aspectul atletic al noului BMW M2 provine din dimensiunile sale compacte, proporţiile extrem de puternice şi caracteristicile de design M distinctive. La exterior măsoară cu 214 milimetri mai puţin în lungime decât modelele BMW M4 Coupé şi are un ampatament mai scurt cu 110 milimetri. În acelaşi timp, lăţimea şi ecartamentul depăşesc valorile noului BMW Seria 2 Coupé cu o marjă considerabilă.
Grila BMW mare, fără cadru, cu barele orizontale este completată de o priză de aer inferioară din trei secţiuni, cu contururi aproape dreptunghiulare, pentru a conferi părţii frontale a maşinii un aspect M familiar. Designul a fost realizat pe baza cerinţelor tehnice în ceea ce priveşte alimentarea cu aer de răcire şi echilibrul aerodinamic. Suprafeţele proiectate clar, pragurile proeminente şi pasajele musculoase ale roţilor dau tonul pentru imaginea din lateral. Partea spate a noului BMW M2 are, de asemenea, o imagine compactă şi puternică. Vine cu o serie de detalii individuale sub forma aripii atractive a spoilerului de pe capota portbagajului, reflectoarele dispuse vertical, inserţia difuzorului spate şi cele două perechi de ţevi de eşapament poziţionate la distanţă mare de marginile exterioare.
Cele cinci versiuni de vopsea disponibile pentru exteriorul noului BMW M2 includ nuanţele Zandvoort Blue şi Toronto Red metalizat, exclusive pentru acest model. Opţional este oferit un acoperiş M Carbon care reduce masa automobilului cu aproximativ şase kilograme.
Motor cu şase cilindri în linie, cu livrare instantanee a puterii şi un apetit deosebit pentru turaţii
Versiunea motorului cu şase în linie dezvoltată pentru modelul compact de înaltă performanţă, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi capabilă să urce în turaţii mari, se remarcă prin caracteristicile de performanţă tipice M. Diferit doar printr-un număr mic de detalii de motorul folosit la modelele BMW M3 şi BMW M4, propulsorul de 3,0 litri încântă prin răspunsul foarte rapid şi livrarea liniară a puterii în cele mai înalte intervale de turaţie a motorului.
Dezvoltând o putere maximă de 338 kW/460 CP, motorul aflat sub capota noului BMW M2 depăşeşte cu 66 kW/90 CP versiunea de bază folosită de predecesorul său. Cuplul maxim de 550 Nm este produs între 2.650 şi 5.870 rpm, puterea maximă fiind disponibilă la 6.250 rpm. Noul motor se poate tura până la maximum 7.200 rpm. Dezvoltarea puterii este însoţită de o coloană sonoră bogată emoţional, generată de sistemul de evacuare specific M, cu clapete controlate electric. Sistemul de alimentare cu ulei este conceput pentru a face faţă situaţiilor de condus foarte dinamic, atunci când se iese pe circuit – lucru valabil şi pentru sistemul de răcire.
O varietate de experienţă de performanţă: transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic ca echipare standard, cutie manuală cu şase trepte disponibilă opţional
Standard, puterea motorului este transferată către roţile din spate printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic ca standard. Schimbările sale de viteze extrem de sportive şi capacitatea de a retrograda mai multe trepte deodată formează baza ideală pentru o acceleraţie instantanee fascinantă. Este acţionată prin intermediul unei manete a selectorului cu cel mai recent design M, precum şi prin clapetele de schimbare de pe volan. Funcţia Drivelogic oferă posibilitatea de a alege una dintre trei setări de schimbare.
O cutie de viteze manuală cu şase trepte este disponibilă ca opţiune pentru oricine caută o experienţă de performanţă într-un format clasic, înrădăcinată în interacţiunea intensă dintre conducător şi maşină. Se pretează la un stil de condus sportiv, datorită nu numai acţiunii de schimbare a vitezelor definite cu precizie, ci şi Gear Shift Assistant, care foloseşte controlul vitezei de cuplare pentru a asigura o funcţionare fără patinare atunci când se face downshifting la frânare în viraje. Dacă se doreşte, Gear Shift Assistant poate fi dezactivat din meniul M Setup.
Noul BMW M2 finalizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde cu transmisia M Steptronic cu opt trepte, respectiv în 4,3 secunde când este echipat cu cutia manuală cu şase trepte. Este capabil să accelereze de la 0 la 200 km/h în 13,5 secunde (cutia automată sau 14,3 secunde folosind cutia manuală). Viteza maximă limitată a noului BMW M2 poate fi mărită de la 250 km/h la 285 km/h prin specificarea pachetului opţional M Driver’s.
Tracţiunea spate, M Traction Control şi diferenţialul M activ oferă agilitate, precizie şi plăcere de a conduce, în funcţie de ocazie
Indiferent de alegerea transmisiei, forma tradiţională de performanţă dinamică a noului BMW M2 este întruchipată şi de tracţiunea spate. Acumularea liniară a forţelor de acceleraţie laterală caracteristică modelelor M ajută conducătorul să ghideze maşina prin viraje cu derapaje controlate. Funcţia standard M Traction Control este concepută şi ea pentru a permite conducătorului să verifice cu atenţie limitele de performanţă ale automobilului prin stabilirea în 10 etape a pragurilor individuale de intervenţie pentru limitarea patinării roţilor.
O altă contribuţie la dinamica sublimă a BMW M2 o are diferenţialul M activ de la puntea spate. Disponibil tot standard, este capabil să genereze fără probleme un efect de blocare de până la 100% ori de câte ori este necesar. Acest lucru optimizează tracţiunea pe suprafaţa de drum, oferind diferite niveluri de aderenţă pentru roata spate din stânga şi dreapta, de exemplu, precum şi îmbunătăţirea transferului de putere atunci când se accelerează puternic la ieşirea din viraj.
Tehnologie sofisticată de şasiu, manevrabilitate controlabilă cu precizie
Dimensiunile compacte ale noului BMW M2, ampatamentul scurt, distribuţia aproape perfectă a masei (50:50) şi tehnologia sofisticată a şasiului se reunesc pentru a oferi o manevrabilitate controlabilă cu precizie şi uşurinţă. Agilitatea, dinamica şi precizia maşinii au de câştigat şi ele din rigiditatea excelentă la torsiune a structurii caroseriei şi a prinderilor şasiului, ajutate de contravântuiri personalizate.
Atât puntea faţă cu suspensie cu dublu braţ transversal, cât şi puntea spate cu suspensie multibraţ au o cinematică specifică M. Lista de echipamente standard pentru noul BMW M2 include suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic, direcţie M Servotronic cu raport variabil, DSC (control dinamic al stabilităţii) – inclusiv M Dynamic Mode – şi frâne M Compound puternice – cu etrier fix, cu şase pistoane, pe puntea faţă şi frâne cu etrier flotant, cu un singur piston, pe cea spate. Sistemul de frânare integrat oferă conducătorului două setări de control al pedalei. Noul BMW M2 vine cu jante de 19 inch, din aliaj uşor, pe puntea faţă, respectiv de 20 de inch pe cea spate, fiecare reprezentând o creştere cu un inch faţă de diametrul jantelor oferite standard la BMW M3 şi BMW M4. Există şi opţiunea de a le echipa cu anvelope de circuit.
Cockpit avansat al maşinii sport cu ecran central curbat BMW ca dotare standard, scaune-scoică M Carbon ca opţiune
Noul BMW M2 are un cockpit cu un design orientat pe conducător, cu afişaj, comenzi şi opţiuni de configurare specifice M, precum şi cu ecranul central curbat BMW avansat. Informaţiile legate de condus, inclusiv Shifting Lights, apar într-un nou aspect grafic pe afişajul de informaţii de 12,3 inch (31,24 cm). Widgeturile specifice M pentru configurarea automobilului şi starea anvelopelor sunt doar două dintre elementele care pot fi apelate pe monitorul de control de 14,9 inch (37,85 cm). Disponibil opţional, BMW Head-Up Display include şi afişaje specifice M.
Atât ecranul central curbat BMW, cât şi Asistentul Personal Inteligent BMW fac parte din ultima generaţie BMW iDrive. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta a fost proiectat pentru interacţiunea intuitivă între conducător şi automobil folosind controlul tactil şi limbajul natural. Noul sistem BMW iDrive permite personalizarea cu BMW ID şi aplicaţie My BMW, precum şi utilizarea unui Personal eSIM în automobil. Integrarea smartphone-ului pentru Apple CarPlay® şi Android Auto™ este disponibilă şi ea ca dotare standard pe noul BMW M2 şi, de asemenea, există un sistem de antenă 5G pentru conectivitate optimizată.
Conducătorul şi pasagerul din faţă sunt întâmpinaţi standard de scaunele sport cu design specific modelului cu suprafeţe Sensatec/Alcantara. Scaunele sport M cu tetiere integrate şi suprafeţe perforate din piele Vernasca/Sensatec sunt disponibile opţional. Scaunele-scoică M Carbon, care se regăsesc pe lista de opţiuni, folosesc plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) în elementele structurale ale şezutului şi ale spătarului – în plus, prezintă şi decupaje în suporturile laterale şi sub tetiere, reducând astfel masa automobilului cu aproximativ 10,8 kilograme.
Climatizare automată pe trei zone, sistem de navigaţie BMW Maps, buton Setup şi M Drive Professional ca dotări standard
Noua generaţie BMW M2 vine cu un nivle crescut semnficiativ de echipament standard şi cu o extindere suplimentară a pachetului de opţiuni. Acestea includ climatizarea automată pe trei zone, BMW Live Cockpit Plus complet cu sistem de navigaţie BMW Maps, iluminarea ambientală şi sistemul de sonorizare Hi-Fi. Când vine vorba de sistemele automate de condus şi parcare, funcţiile de avertizare de coliziune frontală, afişare a limitei de viteză cu indicator de interzicere a depăşirii, avertizare de părăsire a benzii şi controlul distanţei de parcare sunt oferite standard. Driving Assistant, tempomatul activ cu funcţie Stop & Go şi asistentul de parcare, inclusiv asistentul de marşarier, sunt doar câteva dintre opţiunile disponibile.
Butonul Setup de pe consola centrală oferă acces direct la opţiunile de setări pentru motor, şasiu, direcţie, sistemul de frânare şi M Traction Control, precum şi la Gear Shift Assistant dacă este comandat. Două configuraţii generale ale automobilului pot fi stocate şi apoi accesate folosind butoanele M de pe volan.
Pe lângă M Traction Control, echiparea standard M Drive Professional include şi M Drift Analyzer şi M Laptimer. În plus, butonul M Mode de pe consola centrală poate fi folosit pentru a regla atât nivelul activităţii sistemelor de asistare a condusului, cât şi conţinutul afişat pe afişajul de informaţii şi pe Head-Up Display, cu opţiuni de setări ROAD, SPORT şi TRACK.
De asemenea, pe lista de opţiuni se află şi pachetul M Race Track, care cuprinde pachetul M Driver’s, împreună cu plafonul M Carbon, scaunele-scoică M Carbon, benzile decorative de interior cu finisaj din fibră de carbon şi anvelopele de circuit.
- Toate cifrele referitoare la consumul de combustibil/energie electrică şi emisii sunt provizorii.
- Toate variantele de model, caracteristicile de echipare, datele tehnice şi cele privind consumul de combustibil/energie electrică şi emisiile menţionate se referă la oferta de pe piaţa germană. Dimensiunile şi măsurătorile se referă la automobilele cu configuraţie de bază în Germania. Acestea pot varia în funcţie de dimensiunea roţii/anvelopei şi de echipamentele opţionale selectate.