Presedintele BMW: „La inceput masinile electrice nu vor fi profitabile”

Desi declarase intr-un interviu anterior pentru cei de la Business Magazine ca se asteapta ca masinile sa fie profitabile inca de la prima generatie, conform unui raport Automotive News Norbert Reithofer, presedintele BMW, a afirmat contrariul.
Potrivit publicatiei, Reithofer nu se asteapta ca masini noi, masini electrice si concepte cu trenuri de rulare noi precum Megacity Vehicle sa fie profitabile inca de la lansare.
“Este posibil sa nu castigi niciun ban cu astfel de tehnologii in primul ciclu de productie”, a afirmat acesta in cadrul unui eveniment desfasurat la Institutul pentru Industria Auto de la Nuertingen, in Germania. “In acest caz, trenul de rulare conventional trebuie sa sustina financiar noua tehnologie.”
In cadrul aceluiasi eveniment, Reithofer a delcarat ca BMW intentioneaza sa taxeze mai mult clientii pentru masinile electrice. “La inceput vehiculele electrice vor fi masini scumpe”.
Megacity, primul BMW electric pregatit pentru productia de serie, va fi lansat in 2013. Masina va fi construita la Leipzig in Germania si va utiliza din plin materiale din fibra de carbon si componente ultra-usoare care vor compensa problema greutatii. Componentele din aluminiu se vor integra cu fibra de carbon pentru a oferi securitate sporita.
Combinatia din fibra de carbon si aluminiu va salva 350 kg din surplusul de greutate provenit de la baterii si componentele electronice aferente, a declarat anul acesta pentru Bloomberg Klaus Draeger, Directorul de dezvoltare BMW.
Asa cum s-a spus si in cadrul evenimentului dedicat Mobilitatii ce a avut loc anul acesta, BMW va construi in-house atat trenul de rulare electric, cat si bateriile.
In procesul de productie al bateriei va fi implicat si partenerul BMW- SB LiMotive, care va contribui cu celulele pentru acumulatori. SB LiMotive furnizeaza totodata celule pentru vehiculul ActiveE ce va fi lansat intr-un proiect pilot in SUA in anul 2011.
Presedintele BMW este increzator ca pana in 2020 masinile electrice BMW vor castiga o cota de 5 pana la 15% din piata.
[Sursa: AutoNews ]